Gå til innhold

Er rosiner greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å gå ned i vekt, å det er lettere sagt enn gjort. Har søtsug men sluttet helt å spise sjokolade og andre søtsaker. Når jeg får sug etter noe søtt, tar jeg litt rosiner å tygger på et par ganger pr dag. Er dette lurt når jeg skal ned i vekt eller ødelegger det for vektnedgangen min? Er det mye kalorier i rosiner? Noen forslag til annet jeg kan spise når suget tar overhånd?

Anonym poster: 7cab84de9e93c8dff9c8d2fd0c9161b4

Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

det er i underkant av 300 kcal pr 100 gram.. alle har jo forskjellige meninger om hva som kan spises og hva en bør holde seg unna, og jeg påstår ihvertfall at rosiner er helt OK å spise, men bare pass litt på mengden.. Det er uten tvil langt bedre enn mye annet snacks :)

Men alt i alt, så er det jo hovedsakelig det totale dagsinntaket ditt som telles da :)

Og foresten! Rosiner er en karbohydrat-bombe, så det er kanskje best å tenke litt på det totale inntaket av karbohydrater før du spiser rosinene?

Min erfaring med slankekurer er at om man skal drive å ikke tillate seg enkelte matvarer, og at man fokuserer på dette her opp og ned og i mente, så går det ofte fort skjeis..Det man ikke "kan" spise er det man får et sterkt sug etter!!

Så ikke glem å kos deg litt i blant også :)

Endret av NozMonster
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :) Er obs på at det er masse karbohydrater i rosiner. Merker godt at suget etter det som jeg absolutt bør holde meg unna er spesielt stort nå når jeg ikke "kan" spise det ja. Håper det gir seg etterhvert som kroppen venner seg av med sukker.

Gjest Inggolf
Skrevet

Tusen takk for svar :) Er obs på at det er masse karbohydrater i rosiner. Merker godt at suget etter det som jeg absolutt bør holde meg unna er spesielt stort nå når jeg ikke "kan" spise det ja. Håper det gir seg etterhvert som kroppen venner seg av med sukker.

ja, den første tida er jo verst, men alikevell så blir slankekuren tøff og laaaang om man fokuserer mer på hva en ikke skal spise, fremfor hva en kan spise.. Tenk over det :)

Selvom man du er på slankekur så finnes det masse godt du kan lage deg..

Kesamlapper forsempel :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Fokusen ligger nok litt for mye på ting jeg bør holde meg unna ja, så å fokusere på det jeg kan spise er et godt tips :) Dessuten er fantasien når det gjelder gode sunne ting å lage selv veldig dårlig. Må nok søke litt rundt etter gode oppskrifter.

AnonymBruker
Skrevet

ja, den første tida er jo verst, men alikevell så blir slankekuren tøff og laaaang om man fokuserer mer på hva en ikke skal spise, fremfor hva en kan spise.. Tenk over det :)

Selvom man du er på slankekur så finnes det masse godt du kan lage deg..

Kesamlapper forsempel :jepp:

Det hørtes godt ut, har du oppskrift? :)

Anonym poster: 3ea08c66d5547c15bd7ccfdf2deed382

Skrevet

Jeg tror det er viktig å ikke henge seg opp i ordet slankekur, men heller fokusere på at man vil endre litt kostholdsvaner.

AnonymBruker
Skrevet

Er obs på at det er masse karbohydrater i rosiner. Merker godt at suget etter det som jeg absolutt bør holde meg unna er spesielt stort nå når jeg ikke "kan" spise det ja. Håper det gir seg etterhvert som kroppen venner seg av med sukker.

Ett vennlig tips her er å gå cold turkey og ri gjennom sukkerabstinensene. Det vil vare i nesten en uke, men hold ut. Det er verdt det.

Anonym poster: d0d5463c5cd0cac643179df2b8c225d6

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Ett vennlig tips her er å gå cold turkey og ri gjennom sukkerabstinensene. Det vil vare i nesten en uke, men hold ut. Det er verdt det.

Anonym poster: d0d5463c5cd0cac643179df2b8c225d6

sukker påstås å være like avhengighetsskapende som heroin, og det tror jeg faktisk på...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...