Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Meg selv!
Skrevet

Har gjort meg noen tanker etter å ha fulgt div. "skjønnhets-debatter" her inne..............

Det skremmer meg at så mange er opptatt av uviktige ting.....så som ei rynke, ett grått hår.....................for ikke å snakke om et strekkmerke :o

Først vil jeg si at vanlig normal daglig hygiene anser jeg for å være et must............ så også rene klær!

For å være "in" idag så skal vi altså ikke ha rynker, ikke grått hår, være perfekt sminket, være glattbarbert over det hele, strekkmerker er fy, ikke skal vi prompe, ikke rape - og slettes ikke veie en kilo over "normalen". Mensen er noen skittent - det samme er svette!

Klær kjøpt på salg er ikke akseptert............. Bukser m/feil snitt og vidde er jo hetl bak mål, for ikke å snakke om en genser som ikke matcher i både stil og farge :-?

Vi er så redde for å "falle utenom" - vi er hysterisk opptatte av å være "normale". Hva faen er normalt??

Har vi blitt A4-mennsker?

Er vi maskiner?

Er det noen som tør å være seg sjøl lenger :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg idet du sier. Det er veldig mange programmer nå for tiden som skikkelig gnir alt som ikke er "lov" inn i trynet på oss og forteller oss at viss vi går med ditt eller datt så er vi rett og slett håpløse freaks. Folkene som jobber med dette, ser sikkert på de personene at de hadde passet en annen stil bedre, men vet du hva... Hva er galt i å gå kledd i det du føler for selv?

Jeg er ikke en trend slave, men jeg kler meg heller ikke i 80 talls klær. Jeg kjøper det jeg føler for. Og når det kommer til å ikke handle på salg.. Jeg elsker å shoppe på salg!!! Finner alltid noe spennendes :P Har noen venner som aldri hadde sagt om de hadde vært på salg, og det er jo helt på tryne.. Jeg kan godt skrive innlegg i avisen at jeg går på salg om det så er å gjøre.. :roll:

Jeg er jo ganske ung enda, så jeg bekymrer meg ikke over rynker og grått hår. Det gidder jeg ikke. Strekkmerker har jeg ja, hva så?? Jeg har da tross alt vært gjennom ett svangerskap. Det er helt naturlig.. Jeg veier ikke over normalen, heller under. Men alikevel.. Noen sliter den ene veien og andre den andre veien. Sånn er livet.

Jeg beklager asså..., men de som følger disse "reglene" til punkt og prikke, huff, nei. Og disse "reglene" som er ramset opp her, er jo milde i forhold til alt du ser på TV :roll:

Er glad jeg står i mot dette :)

Skrevet

Ok, for å være naturlig fresh burde man

Hvis man er hårete, nappe bryn, shave/voxe legger, armhuler, og bikinilinje.

Gå i rene klær

Kaste klær som lukter svette etter vask(leste her inne idag att noen hadde det!!!!)

Vaske håret når det er fett!

Når man begynner å få skikkelig ettervekst, gjøre noe med den.

Om man bruker sminke, går i stylete klær etc....er vell igjen for de som er litt mer jålete.

Skrevet

Jeg beklager asså..., men de som følger disse "reglene" til punkt og prikke, huff, nei. Og disse "reglene" som er ramset opp her, er jo milde i forhold til alt du ser på TV :roll:  

Er glad jeg står i mot dette :)

:Nikke:

Skrevet

Kan jo nevne att jeg hver måned gjør dette:

går til frisøren

voxer kroppshår

støper negler

trener

ved å gjøre dette føler jeg meg aldri sjuskete.

Skrevet

Er helt med på den tankegangen. Jeg skjønner ikke hvorfor "alltid" det som ikke er naturlig er det som er skjønnhetsidealet, da tenker jeg bl. a. på kroppshår. :klø: Kroppshår er fy-fy for kvinner og jeg tror mange vil kalle en kvinne ufeminin på grunnlag av at hun velger å ikke fjerne det. Det forventes at kvinner skal fjerne håret på leggene, men ingen ville bedt en mann om å gjøre det samme. :roll:

Vet ikke om menn også føler et visst press til å fjerne f. eks. ansiktshår, men jeg mener uansett at en hårete mann ikke blir sett på med det samme nedsettende blikket som en kvinne med hår under armene. :-?

Kanskje litt overfokusert på kroppshår dette, men synes det var i samme gata.

Skrevet

Menn opplever òg eit press for korleis ein bør vera, og enkelte kan vera litt engstelege for å gjera noko utanfor det normale - og i alle fall å bli teke i det. Og særleg om det kan oppfattast som (litt) feminint - då er det fleire som faktisk er ganske redde for å innrømma eller visa det.

Sjølv kan eg skriva under på det sunshine skriv: Eg kjøper det eg likar å gå i, gjerne på salg. (Masse gøy å finna ja - om ikkje alltid i min storleik :( )

Skrevet

Sjølv kan eg skriva under på det sunshine skriv: Eg kjøper det eg likar å gå i, gjerne på salg. (Masse gøy å finna ja - om ikkje alltid i min storleik :( )

:enig_animasjon: Er det ikke det som er poenget da? At man skal gå i det man trives i? Jeg hadde aldri klart å gå i masse av det som liksom skal være in i vår og blablabla...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...