AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Ble forlatt av min samboer etter 10 da jeg var gravid med tvillinger. Fra før hadde vi en sønn. Han forlot meg for en annen, ei om var i bekjentskapskretesen. Det var en stor påkjenning for meg med hans utroskap i svangerskapet og det å være alene med de små etterpå. Nå vil han involvere henne med barna, og jeg synes det er vanskelig å takle. Jeg orker ikke tanken på at hun skal f.eks ta på barna mine og dele opplevelser med dem. Gode råd..? Anonym poster: c9cf5a37a46a3929accd2260e89d492f Anonym poster: c9cf5a37a46a3929accd2260e89d492f
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 kjenner følelsen! Men du må tenke på at Barna har rett til samvær med far. Du vil få litt avlasting du så sårt trenger,han blir sirkuspappa og gjør dei kjekke tingene og det svir self gjør det det.Men tenk du trenger til alene,iallefall når barna blir større. Jeg forlanger at far til mine barn faktisk er den som utøver samværet,og jeg folanger at hun damen ikke deltar i hente bringe situasjon eller på fellesaktiviteter som barna skal delta på i fritiden (idrett,skole,foreldremøter etc) Det er vel det eneste rådet jeg kan komme med.
LukaFrost Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Du må nok bar innfinne deg med at hun er i barnas liv samme hvor sårt det er. 2
smilo Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Du må bare godta at slik er det. Tøft, ja så absolutt, men du kan ikke endre dette uansett hva du gjør. Og ungene har krav på samvær med far. 2
Gjest Anne Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Dette bør dere snakke om sammen, du og han. Jeg synes det er helt vanvittig om han involverer sine barn med en ny dame før dette er et stabilt forhold - og det kan man ikke vite før det har gått noen år. Helt uforståelig at foreldre involverer sine små barn med nye kjærester altfor tidlig. Har sett mange tilfeller av barn som må forholde seg til en kjæreste, så etter kort tid en ny igjen.
Gjest Tuva Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Ikke opplevd noe lignende selv, men enhver vil skjønne at dette må være forferdelig tøft å takle for deg. Kan ikke gi deg andre råd, enn at du bør innfinne deg med at eksen din er tapt uansett, det kan du takke han for, IKKE henne. Hadde han ikke møtt henne, så hadde han uansett sikkert møtt noen andre, ettersom han tydeligvis var åpen for det. Så må du rette fokus mot hvordan hun er imot dine barn, ikke at hun "stjal" din kjære... Du har ALT å vinne på å få en grei tone med henne, for hun vil kanskje være i ditt og dine barns liv i veldig mange år fremover. Isåfall er det mange ting dere må samarbeid om; planlegge ferier, samvær, osv. Sannsynligvis vil hun være "sjefen" i forholdet og styre mye av livet hjemme hos din eks, for vi kvinner er gjerne sjefene på hjemmebane, etter min erfaring. Da er det vikig at du og hun har et godt forhold, ellers kan livet bli surt - og barna bli skadelidende.
Gjest Anne Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Ikke opplevd noe lignende selv, men enhver vil skjønne at dette må være forferdelig tøft å takle for deg. Kan ikke gi deg andre råd, enn at du bør innfinne deg med at eksen din er tapt uansett, det kan du takke han for, IKKE henne. Hadde han ikke møtt henne, så hadde han uansett sikkert møtt noen andre, ettersom han tydeligvis var åpen for det. Så må du rette fokus mot hvordan hun er imot dine barn, ikke at hun "stjal" din kjære... Du har ALT å vinne på å få en grei tone med henne, for hun vil kanskje være i ditt og dine barns liv i veldig mange år fremover. Isåfall er det mange ting dere må samarbeid om; planlegge ferier, samvær, osv. Sannsynligvis vil hun være "sjefen" i forholdet og styre mye av livet hjemme hos din eks, for vi kvinner er gjerne sjefene på hjemmebane, etter min erfaring. Da er det vikig at du og hun har et godt forhold, ellers kan livet bli surt - og barna bli skadelidende. Men mener du det er helt vanlig å dra nye kjærester inn i barnas liv? Jeg mener at man må kunne stille krav til eksen i slike tilfeller. De jeg kjenner som er skilte har alle hatt en skriftlig (til nøds muntlig) avtale om at barna ikke skal treffe nye kjærester før etter en god stund. Venninnen min traff kun sin nye kjæreste når barna var hos faren .. Det praktiserte de i flere år ...
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Hvor lenge er det siden bruddet? Ca åtte mnd. Anonym poster: c9cf5a37a46a3929accd2260e89d492f
Gjest Tuva Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Anne: Det står ingenting om hvor lenge den nye kjæresten har vært i livet hans. Det er selvfølgelig en stor fordel å vente så lenge som mulig med å la barna møte denne nye, slik at forholdet er stabilt og ungene slipper å møte nye kjærester i tide og utide. Å stille krav er en ting; hva kjæresten velger å gjøre, er en annen. Dersom han har tenkt å involvere henne i barnas liv, er det i realiteten ingenting TS kan gjøre med det.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 Men mener du det er helt vanlig å dra nye kjærester inn i barnas liv? Jeg mener at man må kunne stille krav til eksen i slike tilfeller. De jeg kjenner som er skilte har alle hatt en skriftlig (til nøds muntlig) avtale om at barna ikke skal treffe nye kjærester før etter en god stund. Venninnen min traff kun sin nye kjæreste når barna var hos faren .. Det praktiserte de i flere år ... Ja, det går fint an å stille krav og inngå avtaler, men nå har jeg sluttet med det for han følger ikke opp uansett. Sier seg enig og er selv med å på å utforme avtaler, men virker ikke som det betyr noe i neste øyeblikk. Men bare for ordens skyld: han henter alltid når han skal i barnehagen, og avlyser samvær ytterst sjeldent. Anonym poster: c9cf5a37a46a3929accd2260e89d492f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 Full forståelse for at dette er kjempetøft for deg, men det er dessverre ingenting du kan gjøre med det! Evt. så kan du ta og ordne en time hos en psykolog! Anonym poster: 624186b215fae1ae66224d98e48e6506
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #13 Skrevet 4. april 2013 Etter 8 mnd. er det helt greit å involvere ungene i et nytt forhold, du bør heller rose eksen din for å ha ventet såpass lenge, for det er det ikke mange som gjør. Anonym poster: 487019b9d9db9c4a9970a967d5b5d84e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå