Thomasine Skrevet 29. mars 2004 #1 Skrevet 29. mars 2004 Da har vi gått over oss selv mht melk... :o Plutselig har alle kjøpt melk og det står 4 liter i kjøleskapet... :-? Det er bare 1 som drikker slikt her i huset... Hva kan jeg lage?! Ikke grøt... da spiser ikke mor... Pannekaker hadde vi for litt siden... Tenkte kanskje noen hadde prøvd middagsvafler, kanskje til og med hadde en oppskrift å dele med seg... :klø: :-) Eller bare tips til hva man kan ha i røra, og som tillegg til vaflene?!
Gjest Myumi Skrevet 29. mars 2004 #2 Skrevet 29. mars 2004 Lag vanlig vaffelrøre uten sukker og tilsett hakket purre og vårløk i røren, server med spekeskinke, tomater og eggerøre. Potetsalat er også godt til.
Arkana Skrevet 29. mars 2004 #3 Skrevet 29. mars 2004 Bytt ut deler av melet med havregryn, rå revet potet er også godt i.
Fakse Skrevet 29. mars 2004 #4 Skrevet 29. mars 2004 Også lager du lasagne eller fiskegrateng dagen etter. Går mye melk i hvitsausen. Eller kanskje kakao til kvelds, det er det vel flere enn en som drikker?
Gjest 1111 Skrevet 29. mars 2004 #5 Skrevet 29. mars 2004 Lag usøtede vafler, gjerne litt grovere, også fyller du dem med ost og skinke, gratiner dem i ovnen et par minutter til osten har smeltet. yum!
Bokalven Skrevet 29. mars 2004 #6 Skrevet 29. mars 2004 Andre ting man kan bruke melk til er ostesaus (pasta med ostesaus, f.eks.), mac 'n' cheese, fiskeboller i hvit saus, fisk med hvit saus...
Elze Skrevet 29. mars 2004 #7 Skrevet 29. mars 2004 Det går an å fryse ned den ekstra melken og bruke den til matlaging senere.
Thomasine Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #8 Skrevet 29. mars 2004 Da hadde jeg oppi: rå rødløk, salt, pepper, sitronpepper. Så stekte jeg det i vaffelhjernet og serverte med en deilig tunfisk-salat av: tunfisk, yogurt naturell, Boston agurk, rødløk, salt og pepper. Nydelig!! :) Anderledes og anbefales!! :)
sunshine-t Skrevet 29. mars 2004 #9 Skrevet 29. mars 2004 Så flink du er til å lage mat!! Er skikkelig imponert!! Kommer du til meg også eller?
Thomasine Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #10 Skrevet 29. mars 2004 :bukke: Takker og bukker!! Jada, Sunshine-t!! Still med råvarene du så gjør jeg resten... ...som småbarnsmor har jeg så mye tid til overs, så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå