Thomasine Skrevet 29. mars 2004 #1 Del Skrevet 29. mars 2004 Da har vi gått over oss selv mht melk... :o Plutselig har alle kjøpt melk og det står 4 liter i kjøleskapet... :-? Det er bare 1 som drikker slikt her i huset... Hva kan jeg lage?! Ikke grøt... da spiser ikke mor... Pannekaker hadde vi for litt siden... Tenkte kanskje noen hadde prøvd middagsvafler, kanskje til og med hadde en oppskrift å dele med seg... :klø: :-) Eller bare tips til hva man kan ha i røra, og som tillegg til vaflene?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 29. mars 2004 #2 Del Skrevet 29. mars 2004 Lag vanlig vaffelrøre uten sukker og tilsett hakket purre og vårløk i røren, server med spekeskinke, tomater og eggerøre. Potetsalat er også godt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. mars 2004 #3 Del Skrevet 29. mars 2004 Bytt ut deler av melet med havregryn, rå revet potet er også godt i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. mars 2004 #4 Del Skrevet 29. mars 2004 Også lager du lasagne eller fiskegrateng dagen etter. Går mye melk i hvitsausen. Eller kanskje kakao til kvelds, det er det vel flere enn en som drikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 29. mars 2004 #5 Del Skrevet 29. mars 2004 Lag usøtede vafler, gjerne litt grovere, også fyller du dem med ost og skinke, gratiner dem i ovnen et par minutter til osten har smeltet. yum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 29. mars 2004 #6 Del Skrevet 29. mars 2004 Andre ting man kan bruke melk til er ostesaus (pasta med ostesaus, f.eks.), mac 'n' cheese, fiskeboller i hvit saus, fisk med hvit saus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 29. mars 2004 #7 Del Skrevet 29. mars 2004 Det går an å fryse ned den ekstra melken og bruke den til matlaging senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 29. mars 2004 Da hadde jeg oppi: rå rødløk, salt, pepper, sitronpepper. Så stekte jeg det i vaffelhjernet og serverte med en deilig tunfisk-salat av: tunfisk, yogurt naturell, Boston agurk, rødløk, salt og pepper. Nydelig!! :) Anderledes og anbefales!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshine-t Skrevet 29. mars 2004 #9 Del Skrevet 29. mars 2004 Så flink du er til å lage mat!! Er skikkelig imponert!! Kommer du til meg også eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 29. mars 2004 :bukke: Takker og bukker!! Jada, Sunshine-t!! Still med råvarene du så gjør jeg resten... ...som småbarnsmor har jeg så mye tid til overs, så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå