Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med gode reisetriller? Vurderer Chicco...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiver meg med her, er selv på utkikk etter en god reisetrille. Sikler litt på TFK Buggster med lufthjul.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Av de litt dyrere ser jeg mange sverger til bugaboo bee eller joggster mini city GT.. Men nå er det faktisk salg på reisetriller på babyshop for VIB medlemmer frem til lørdag!"

Anonym poster: d62d4608bc0ba46e04a8268d907d4b77

Skrevet

Av de litt dyrere ser jeg mange sverger til bugaboo bee eller joggster mini city GT.. Men nå er det faktisk salg på reisetriller på babyshop for VIB medlemmer frem til lørdag!"

Anonym poster: d62d4608bc0ba46e04a8268d907d4b77

Ja, jeg vet det :) Er litt skeptisk til de med tre hjul, spesielt om man skal trille på brostein etc.

Gjest Clafoutis
Skrevet

Vi har kjøpt Chicco Liteway, vi valgte akkurat den fordi flere bekjente hadde gode erfaringer med den. Vi skal ha den med på ferie senere i vår og i sommer, så jeg har ikke fått prøvd den skikkelig ennå, men vi har "prøvekjørt" den inne.

Den virker stødig og god å trille, og den er lett å pakke sammen og blir forholdsvis liten/kompakt sammenslått. Veier ca 6 kg tror jeg.

Skrevet

Vi har kjøpt Chicco Liteway, vi valgte akkurat den fordi flere bekjente hadde gode erfaringer med den. Vi skal ha den med på ferie senere i vår og i sommer, så jeg har ikke fått prøvd den skikkelig ennå, men vi har "prøvekjørt" den inne.

Den virker stødig og god å trille, og den er lett å pakke sammen og blir forholdsvis liten/kompakt sammenslått. Veier ca 6 kg tror jeg.

Takk for svar :) Er den jeg også har vurdert sterkest. så skal kikke på den i helga :)

Skrevet

Ja, jeg vet det :) Er litt skeptisk til de med tre hjul, spesielt om man skal trille på brostein etc.

På brostein er det mye viktigere med store hjul enn om det er tre eller fire av de.

Skrevet

På brostein er det mye viktigere med store hjul enn om det er tre eller fire av de.

Og da anbefaler du... ?

Skrevet (endret)

Og da anbefaler du... ?

Nå var det ikke meg du spurte, men håper det er greit at jeg svarer likevel? Jeg er nemlig enig med Montefalco, og synes slike standard reisetrillehjul blir veldig knøvlete. Ikke bare brosten, men grusveier og gress, slike "renner" til regnvann i asfalten, og opp og ned av fortauskanter og slikt. Så jeg har holdt fast ved Biro Sitty (eller ulike varianter av den opp gjennom tiden, har jo trillet noen år... :ler:).

Den er jo litt større enn de veldig nette paraplytrillene, men det har gått helt fint å få den med seg rundt.

Endret av Mafalda
Skrevet

Nå var det ikke meg du spurte, men håper det er greit at jeg svarer likevel? Jeg er nemlig enig med Montefalco, og synes slike standard reisetrillehjul blir veldig knøvlete. Ikke bare brosten, men grusveier og gress, slike "renner" til regnvann i asfalten, og opp og ned av fortauskanter og slikt. Så jeg har holdt fast ved Biro Sitty (eller ulike varianter av den opp gjennom tiden, har jo trillet noen år... :ler:).

Den er jo litt større enn de veldig nette paraplytrillene, men det har gått helt fint å få den med seg rundt.

Takk for tips. Vi har Simo sport i kombiversjon som nok vil bli brukt her hjemme, så tenkte ha en hovedsaklig til kjøpesenter og på reise :)

Skrevet

Vi skal også kjøpe reisetrille/paraplytrille og har Bugaboo Cameleon fra før. Vi kommer ikke til å invistere for mye i en trille, så Chicco Liteway er sterkt vurdert. Vi har aldri hatt behov for reisetrille før nå fordi Bugabooen tar liten plass, men nå som vi venter en til og storebror er litt over 2 år, så ser vi nødvendigheten.

Tror kanskje vi ender opp med Chicco Liteway ja...

Gjest Clafoutis
Skrevet

De som har anbefalt Chicco Liteway til meg har blant annet hatt den med til Roma og Paris og sa at den fungerte helt fint der, så jeg tror den skal være grei nok på brostein!

Det er vel selvsagt ikke like enkelt/behagelig å trille en trille (ironisk nok, med tanke på navnet :ler: ) som en "ordentlig" vogn uansett, men noe må man jo kompromisse på hvis man også vil at den skal være rimelig/lett/enkel å slå sammen osv :)

Skrevet

Vi har City Mini GT og bruker bare denne nå. Den er superenkel å legge sammen, og litt mer solid og har god trillekomfort både for foreldre og barn. Håndtaket kan justeres som er supert når man ikke er like høye. Og er veldig enkel å styre med en hånd.

Vi kjøpte den fordi vi trengte en trille men ikke ville ha en irriterende liten sak med små plasthjul.. ;)

Skrevet

Vi kjøpte Chicco Liteway nettopp for å ha på reise og har vært veldig fornøyd. Det er jo ei trille så litt risting er det jo. Men den triller fint og er stødig. Den har full liggestilling og ettåringen sov fint i den i sommer. Den eneste jeg savner er større kallesje som skygger bedre for sola, men det løste vi med å ha et luftig pledd delvis foran åpningen. Den er kjempepraktisk på flytur. Vi sjekker den ikke inn eller noe, triller den fram til gaten, eller inngangen til flyet og så hiver de den bare inn med resten av baggasjen. Jeg synes det er supert å ha vogn fram til gaten på flyplassen og på mellomlandinger og da er det greit med en vogn som koster ca. en tusenlapp som jeg ikke er så bekymret for.

På kjøpesenter har jeg ikke testet den men der må den fungere helt ypperlig.

Vi bestilte fra http://www.kjopbarnevogn.no og ser at de nå også har den til ca. en tusenlapp (moms og toll inkludert, gratis frakt).

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Flere forslag til trille?

Anonym poster: 003210c3e792f9b83231b1a901e22c61

Skrevet

Så jeg har holdt fast ved Biro Sitty (eller ulike varianter av den opp gjennom tiden, har jo trillet noen år... :ler:).

Jeg er helt enig med deg. Har dog ikke erfaring med Brio Sitty annet enn at jeg og søsteren hadde en sånn i tvilling versjon. Jeg har nemlig Emmaljunga Spider nå, å jeg liker den veldig godt. God plass til unger som er lange.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for Njoy Bubble.

Eneste trillen jeg har funnet der barnet kan sitte vendt mot meg. Liggestillingen var også bra og når den er vendt mot meg så er den veldig skjermet og fin til å ligge i. Koster en del her i norge, men om en kjøper den i utlandet har jeg funnet den til 1400 kr ca.

http://njoybaby.com/bubble/

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Flere tips? til triller med fire hjul

Skrevet (endret)

Flere tips? til triller med fire hjul

Brio Sitty, Emmaljunga Spider, Brio Spin, Emmaljunga Scooter, Brio Race, Emmaljunga Scooter S. Å så har du reisetrilla til Simo, den ser litt bedre ut enn de små med paraplytrille hjul.

Endret av Ismara

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...