Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvertfall ikke noe som kan bli oppdaget. Jeg ville slippe unna en sammenkomst, så løy til foreldrene mine om at jeg skulle på noe annet. Dagen etter dukket de jeg sa jeg var sammen med, opp hos foreldrene mine (der jeg er i ferien) for å hilse på. Var helt sikker på at foreldrene mine kom til å finne ut at jeg slettes ikke var sammen med dem kvelden før. Men mot alle odds ble jeg ikke avslørt. Men herregud så redd jeg var. Skal aldri lyve igjen!

Har dere noen gang blitt tatt for å lyve?

Anonym poster: 96e3e8152065975ab6736266a75252fc

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

hvorffor lyve om noe så uskyldig? om ikke du vil være med på en sammenkomst så er det faktisk bare å si det. du er vel et voksent menneske som kan ta dine egne valg?

AnonymBruker
Skrevet

hvorffor lyve om noe så uskyldig? om ikke du vil være med på en sammenkomst så er det faktisk bare å si det. du er vel et voksent menneske som kan ta dine egne valg?

Jeg måtte være med hvis jeg ikke hadde andre planer.

Anonym poster: e189ff331d0cd28c9cf6edddded894fa

Gjest Ratata
Skrevet

Jeg er rett og slett for dum/samvittighetsfull til å lyve. Jeg tillater meg riktignok til å pynte på sannehten av og til for å virke mer spennende eller ikke så dum. Men sanneheten er at jeg er ganske dum. Se, klarer ikke å lyve her engang!

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg måtte være med hvis jeg ikke hadde andre planer.

Anonym poster: e189ff331d0cd28c9cf6edddded894fa

du måtte? er du under 18 eller?
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er rett og slett for dum/samvittighetsfull til å lyve. Jeg tillater meg riktignok til å pynte på sannehten av og til for å virke mer spennende eller ikke så dum. Men sanneheten er at jeg er ganske dum. Se, klarer ikke å lyve her engang!

å pynte på sannheten er å lyve. det kalles en hvit løgn.. mennesker lyver i gjennomsnitt 10 ganger daglig. den som sier de ikke lyver,,,vel, den lyver.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

du måtte? er du under 18 eller?

Det handler om sosiale antenner og forventninger, ikke juridiske forpliktelser.

AnonymBruker
Skrevet

Hvertfall ikke noe som kan bli oppdaget. Jeg ville slippe unna en sammenkomst, så løy til foreldrene mine om at jeg skulle på noe annet. Dagen etter dukket de jeg sa jeg var sammen med, opp hos foreldrene mine (der jeg er i ferien) for å hilse på. Var helt sikker på at foreldrene mine kom til å finne ut at jeg slettes ikke var sammen med dem kvelden før. Men mot alle odds ble jeg ikke avslørt. Men herregud så redd jeg var. Skal aldri lyve igjen!

Har dere noen gang blitt tatt for å lyve?

Anonym poster: 96e3e8152065975ab6736266a75252fc

Jeg løy til foreldrene mine for noen uker siden. Sa at jeg var en helt annen plass, da jeg egentlig var i Oslo for å besøke en fyr. Det sa jeg bare fordi at jeg ikke gidder noe styr, de skal bestandig blande seg og har meninger om alt, jeg orket det rett og slett ikke. Ganske dumt, i en alder av 28 år.. Uansett, faren min hadde funnet ut av dette likevel, og skjønte ikke hvorfor jeg følte jeg måtte lyve om det, og han ble veldig skuffet. Jeg følte meg som verdens verste datter, og har sverget til meg selv at jeg aldri skal lyve om slike filleting mer! Følte meg råtten!

Anonym poster: 9b9bc2983137b515df9fa2f5eee3bd2c

Gjest Gjest
Skrevet

Det handler om sosiale antenner og forventninger, ikke juridiske forpliktelser.

et menneske står helt fritt til å være med på slikt eller ei. det handler om å ta vare på seg selv også. om man virkelig ikke vil være med på en sammenkomst burde man ha "lov" til å si nei uten at folk skal legge seg opp i det. om jeg er dårlig en dag så skal jeg på død og liv være med på en sammenkomst bare fordi det forventes? neitakk og mine sosiale antenner er det ikke noe i veien med.
Gjest Ratata
Skrevet

å pynte på sannheten er å lyve. det kalles en hvit løgn.. mennesker lyver i gjennomsnitt 10 ganger daglig. den som sier de ikke lyver,,,vel, den lyver.

Jeg skiller mellom hvite løgner (pynter på sannheten) - som jeg mener vi alle benytter oss av innimellom og skikkelige løgner som kan gi konsekvenser. Og de siste benytter jeg meg aldri av. Faktisk. Og det er ikke en hvit løgn engang ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skiller mellom hvite løgner (pynter på sannheten) - som jeg mener vi alle benytter oss av innimellom og skikkelige løgner som kan gi konsekvenser. Og de siste benytter jeg meg aldri av. Faktisk. Og det er ikke en hvit løgn engang ;)

var ikke det jeg sa heller. men det du kaller "å pynte på sannheten" er hvite løgner. ingen her som har sagt du drar i gang løgner som gir store konsekvenser.vi drar hvite løgner støtt og stadig, uten at det nødvendigvis er noe galt i det i det hele tatt.

Gjest Cartman
Skrevet (endret)

Du må jo bare lyve i vei. Saken er at du må komme med små løgner, som ingen kan ta deg på.

For eksempel kan du finne opp en person som ikke eksisterer. Denne personen gikk på ungdomsskolen og du traff han/hun et eller annet sted for ikke lenge siden. Du har blitt invitert av denne personen på ditt og datt og bam så slipper du unna denne sammenkomsten.

Den beste måten å lyve på er å snakke i vei om tykt og tynt. Du starter alltid med noe som er sant, for på den måten bygger du tillit til de som hører på. Midt i det du skal fortelle, så kommer du med noen vage løgner og til slutt kommer du med noe som er sant. På den måten er det umulig å avsløre løgnene dine. Løgn blandet med sannhet er veien å gå :) Og husk at du må være litt vag, når du lyver. Og aldri kom med store løgner, for da ender du opp som Clinton.

Endret av Cartman
Gjest Ratata
Skrevet

var ikke det jeg sa heller. men det du kaller "å pynte på sannheten" er hvite løgner. ingen her som har sagt du drar i gang løgner som gir store konsekvenser.vi drar hvite løgner støtt og stadig, uten at det nødvendigvis er noe galt i det i det hele tatt.

Men da er vi jo enige da :)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i dette med å lyve seg unna ting, fordi man vil unngå å såre noen med å si at man f.eks ikke har lyst til å delta på noe! Føles på en måte enklere å si man skal noe annet enn å si hva man egentlig føler og tenker. Er ikke alltid lett å avvise noen fordi man bare ikke vil være med.

Jeg har måttet skjerpe meg på dette, fordi man blir jo avslørt til slutt og sitter igjen som en løgner.

Så går man rundt med dårlig samvittighet. Er jo faktisk lov å si nei når det er ting man ikke vil, bedre å såre folk med sannheten enn at de slutter å stole på deg fordi du lyver!

AnonymBruker
Skrevet

et menneske står helt fritt til å være med på slikt eller ei. det handler om å ta vare på seg selv også. om man virkelig ikke vil være med på en sammenkomst burde man ha "lov" til å si nei uten at folk skal legge seg opp i det. om jeg er dårlig en dag så skal jeg på død og liv være med på en sammenkomst bare fordi det forventes? neitakk og mine sosiale antenner er det ikke noe i veien med.

På et grunnleggende, rasjonelt plan er jeg jo enig, men i praksis fungerer det ikke slik. Dersom du oppfører deg slik du skisserer, kan jeg garantere at du blir sett på som jævlig sær. Det er synd, men sånn fungerer det.

Anonym poster: eebdaeb81efc50cc8d6f375fcf34cb2d

• Liker 1
Gjest Adera
Skrevet

Mange ganger i mine ungdomsår, no i voksen alder drar eg ein kvit løgn i ny og ne.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da jeg var yngre, i forbindelse med fest, alkohol, gutter, skole og lekser. "Har du vært på skolen i dag?" "Jaaaada" (nei).

Det ble da folk av meg likevel.

Både før og etter tenårene har jeg så godt som aldri løyet. Jeg får alt for dårlig samvittighet av det.

Anonym poster: 708648c596f3f792f3609786eeaf25e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...