AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Jeg har flere tantebarn, deriblant ett på 4 år og ett på nesten 1 år. Den på 4 har jeg kjempegod kontakt med, selv om jeg bor langt unna dem og kun ser dem i ferier og noen langhelger i løpet av året. Men den yngste har jeg knapt holdt en gang. Jeg har aldri matet henne, aldri trillet henne i vogn, aldri gjort noe som helst egentlig. Mammaen gjør "alt", og det virker sjelden at pappa eller besteforeldre slipper til heller. Slik var det ikke med det andre tantebarnet mitt når det var baby - men det var også en annen mamma. Jeg har ikke barn selv, så jeg vet ikke hvordan det er å være mamma. Men er det kanskje slik at det er vanskelig for mammaen å gi fra seg babyen? Vil hun helst ikke at vi andre i familien skal hjelpe til, eller holde henne? Jeg vil jo gjerne bli kjent med tantebarnet mitt, og få et forhold til henne. Jeg vil ikke at hun skal bli større og aldri bli komfortabel med meg. Samtidig vil jeg jo ikke være slitsom og "ta babyen fra" moren sin. Hva kan jeg gjøre? Anonym poster: aa34236079d51021bed22ae4239dd615
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Så flott at du er interessert i tantebarna dine! Selv blir jeg kjempeglad når tanter og onkler til mine barn viser interesse. Høres ut som mor til barnet har litt separasjonsangst... så det er fint om du tar det med ro i starten. Bor dere langt unna hverandre? Det går an å begynne med å leke på gulvet med ettåringen. Da kommer du kanskje til å merke mammaens blikk festet på dere mye av tiden. Men hun vil helt sikkert slappe av når hun ser at det faktisk går helt fint at barnet hennes kommuniserer med andre. Så er det lettere å få "lov" til andre ting etterhvert? Men det er nok viktig å si at du gjerne har lyst til å mate henne, eller trille henne en tur. Jeg kunne aldri fått meg til å spørre andre om slikt, for jeg tror de vil synes det er kjedelig... Men jeg sier takk og amen hver gang noen spør om de skal hjelpe til litt, eller ta babyen litt. Anonym poster: f3d41e4b7d314aeb2e88b02f86815061 1
smilo Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Hvorfor ikke bare tilby deg å passe henne en gang? Vis at du har lyst til å ha henne, og gjerne når din bror hører det Ta henne med på trilletur er jo en fin måte å begynne på. Jeg ville blitt kjempeglad for et slikt tilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå