AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Kjæresten min dro på hyttetur for 19 dager siden og skulle kommet hjem i begynnelsen av påsken. Vi hadde avtalt at han skulle bare låse seg inn hos meg når han kom hjem siden jeg var på jobb den dagen. Mens han var borte hadde vi ingen kontakt pga dårlig dekning og jeg ikke ville forstyrre. Da jeg kom hjem den dagen var det ingen her og jeg prøvde å ringe ham, men fikk ikke noe svar. Har prøvd å ringe noen ganger til, men jeg tenkte at de sikkert forlenget hytteturen pga fint vær og at mine anrop ikke kom gjennom. Nå har det gått en hel uke siden han skulle kommet hjem og jeg har ikke hørt et pip på 19 dager. Jeg har kjørt hjem til ham, men naboene sier at det har vært mørkt hele tiden. Jeg kjenner ikke de guttene han var på hytta med, men jeg har snakket med andre venner av han som heller ikke har hørt noe fra ham. Moren og faren hans har ikke hørt noe fra ham heller. Jeg begynner å bli ganske bekymret, samtidig som jeg tenker at jeg ikke har noen grunn til det. Han er jo en voksen mann som har rett til å forlenge ferien sin om han vil det. Det jeg ikke klarer å bestemme meg for er om jeg skal ringe jobben hans og spørre om de har hørt noe fra ham? Jeg regner nesten med det ellers hadde de vel ringt rundt? Jeg er redd for å ringe og drite meg ut ved å begynne å grine eller noe.... Hva gjør jeg? Jeg har surret med de samme tankene de siste dagene nå.... Anonym poster: f2e738da2ee46ca6de4435d43971bbde
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Forresten så er det mange timers kjøring til hytta og jeg rekker ikke å kjøre dit pga jobb. Anonym poster: f2e738da2ee46ca6de4435d43971bbde
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 19 dager uten et ord????? HM, kan du ringe foreldre eller søsken eler noe? Kontakte venner på Facebook? Ringe jobben? Nesten tre uker er veldig lenge, tror jeg hadde ringt politiet innen den tid om ingen hadde hørt fra ham......... Anonym poster: d579f55dbef184f64cf3e51fbf0d345c 9
frøkna Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Jeg ville fått helt panikk. Det er jo veldig lang tid.. Er vanlig å si i fra at man lever liksom. Hva syns foreldrene hans om det? Om han har forlenget ferien, hvor lenge til kan han gjøre det? Er det vanlig for han å gjøre slikt? Tror jeg ville fått noen til å dratt opp dit.. 7
JustLittleMe Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 (endret) Ehhhm... hadde det hvert min samboer, så hadde jeg meldt han savnet fra dagen etter at han skulle ha kommet hjem. Hadde ikke klart å sitte hjemme eller å gått på jobb jten å vite at han har det bra, helst 100% Endret 2. april 2013 av JustLittleMe 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Han må klare å få kommet seg et sted hvor det er dekning for å gi deg beskjed hvis han ikke kommer som avtalt. Det er naturlig at den hjemme blir redd og når det har gått så lang tid må han skjønne at det blir satt i gang tiltak for å finne han. Anonym poster: 6d28864d21ad4c8d4ae2d6e9e89eeab0 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Jeg hadde ringt jobben og så evetuelt politi. Anonym poster: 6d28864d21ad4c8d4ae2d6e9e89eeab0 13
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Ja, han er den typen som ikke ringer å sier i fra at det har skjedd endringer. Mor og far var litt sånn "åja, men de koser seg vel på hytta da vetdu". Egentlig er jeg i høyspenn og har vel vært det hele uken, og min første innskytelse var å ringe politi og Røde kors, men jeg vet at jeg må roe ned krisemaksimeringen. Jeg vet ikke helt hvor mange døgn som er "normalt" å godta null kontakt? Han jobber turnus så hvis han har avtalt lengre ferie med jobben vet jeg ikke når han må være hjemme. Anonym poster: f2e738da2ee46ca6de4435d43971bbde
Gjest Tirkes Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Ja, han er den typen som ikke ringer å sier i fra at det har skjedd endringer. Mor og far var litt sånn "åja, men de koser seg vel på hytta da vetdu". Egentlig er jeg i høyspenn og har vel vært det hele uken, og min første innskytelse var å ringe politi og Røde kors, men jeg vet at jeg må roe ned krisemaksimeringen. Jeg vet ikke helt hvor mange døgn som er "normalt" å godta null kontakt? Han jobber turnus så hvis han har avtalt lengre ferie med jobben vet jeg ikke når han må være hjemme. Anonym poster: f2e738da2ee46ca6de4435d43971bbde Jeg hadde ikke holdt ut mange timene over avtalt tid uten å ha fått minst en SMS om en forsinkelse. 4
Avalon Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 Jeg ville ringt jobben, så evt. politiet. 3uker er veldig lenge, det er normalt å gi beskjed hvis man ikke kommer hjem til avtalt tid! Nettopp for at folk ikke skal bli redde. Hvis det var min samboer, og kom tusslende hjem etter å ikke ha gitt en lyd fra seg på så lang tid..... det hadde blitt j****** månelyst i heimen for å si det sånn! 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #12 Skrevet 3. april 2013 Vi er jo ikke samboere, så jeg føler liksom ikke at jeg kan kreve å vite hvor han er og slikt. Jeg er så usikker på slikt at det er flaut. Men hvis vi ikke hadde avtalt å møtes forrige uke, når hadde jeg hatt "lov" til å bli bekymret og sint? (Prøver å finne på en uskyldning til at jeg har "lov" til å være bekymret og stresset nå. Herregud så flaut. ) Anonym poster: f2e738da2ee46ca6de4435d43971bbde
muffin26 Skrevet 3. april 2013 #13 Skrevet 3. april 2013 Hvis han ikke tar kontakt med vilje er han en sikkelig dritt. 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #14 Skrevet 3. april 2013 Det er dumpegrunn om han kommer hjem blid og fornøyd fra en forlenget ferie nå. Om han i det hele tatt skulle finne på å bli sur på deg for at du etterlyser han, så er han i tillegg stokk dum og viser mangel på empati. Denne situasjonen er bare kjip uansett hvilken retning den tar. Enten så kan det ha skjedd han noe eller så er han en drittsekk som ikke evner å sette seg i dine sko. Og hvis det viser seg å være det siste, så må du ha i bakhodet at en med dårlig utviklet empati kan være veldig skummelt å være i forhold med. Han kunne altids fått til å kommet i kontakt med deg om han ønsket det (hvis alt er i orden vel og merke). Han er ordentlig stygg hvis han med vilje har satt deg i denne situasjonen. Anonym poster: 6d28864d21ad4c8d4ae2d6e9e89eeab0 12
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #15 Skrevet 3. april 2013 Jeg hadde kjørt til hytta, uansett hvor mange timer det hadde tatt. Dette er jo ikke normalt. Gi lyd fra deg ts, si hvordan dette går... er jo redd selv her. Anonym poster: dcf48ad4beffb3754bfd2e9ccafcf499 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #16 Skrevet 3. april 2013 Vi er jo ikke samboere, så jeg føler liksom ikke at jeg kan kreve å vite hvor han er og slikt. Jeg er så usikker på slikt at det er flaut. Men hvis vi ikke hadde avtalt å møtes forrige uke, når hadde jeg hatt "lov" til å bli bekymret og sint? (Prøver å finne på en uskyldning til at jeg har "lov" til å være bekymret og stresset nå. Herregud så flaut. ) Anonym poster: f2e738da2ee46ca6de4435d43971bbde Avtale er avtale? Jeg hadde blitt redd. Sitter du seriøst der i andre enden og lurer på om han ikke ville ha skjønt det?? Anonym poster: dcf48ad4beffb3754bfd2e9ccafcf499 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #17 Skrevet 3. april 2013 Avtale er avtale? Jeg hadde blitt redd. Sitter du seriøst der i andre enden og lurer på om han ikke ville ha skjønt det?? Anonym poster: dcf48ad4beffb3754bfd2e9ccafcf499 Det handler ikke om lov.. Det handler om at det er normalt å si ifra hvis man blir såpass lenge borte, og at normale mennesker bekymrer seg om dette gjelder sine kjære. Det at du er redd for at han skal bli sur på deg vitner til at det ikke er første gangen du har åpnet din munn for ting du synes har vært rare, men at han fint klarer å ro og kontrollere seg ut av situasjonen. Om han blir sur for at du etterlyser han viser bare at han ikke er en god mann å være sammen med. Med mindre han er 14 da. Anonym poster: d36f0bd1413041e0e2f7b2a05b8bffc6 3
Britt Banditt Skrevet 3. april 2013 #18 Skrevet 3. april 2013 Jeg hadde ringt jobben hans ja. Normal folkeskikk å si i fra, og hvis han har klart å ringe jobben for å si i fra at han ville ha lengre ferie så hadde han klart å ringe deg også. Enten er han bare en dust eller så har noe skjedd. Jeg tror og håper det er første alternativ. Vet du navna på noen av de han er på tur med? Om du ikke er venn med de på Facebook, kanskje noen har åpen profil og har skrevet noe som tyder på at de er hjemme eller fortsatt på hyttetur? 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #19 Skrevet 3. april 2013 Du får ringe jobben og høre, eller finne ut hvem han er på tur med å ringe de.. du fårnsi at du blir da bekymrwt når han ikke kom til avtalt dag og du ikke har hørt noe!! Makan, enten er han umoden og en idiot eller aåbhar det skjedd noe. Han burde da forstå dette selv.. og foreldrene unskylder vel ikke oppførselen hans? Anonym poster: 8e920fd4ae6f4dde8d4b966157471a46 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. april 2013 #20 Skrevet 3. april 2013 (endret) Ring jobben. Har han ikke stilt opp på jobb, hadde jeg meldt han savnet. Endret 3. april 2013 av Evilposelos 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå