allice Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Hei. Jeg har en nysterilisert kattunge ( hu ble sterilisert i dag) Henne har et langt sår, som hun sleiker på hele tiden. Har dere noen råd til hvordan jeg kan få henne til å slutte å slikke på det? Samboeren som henta henne fikk ingen råd om det hos vetrinæren...
Gjest EryMax Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Kjøp body hos veterinæren, den er mye mer behagelig for katten enn skjerm. Dette er katten jeg hadde når jeg bodde i fosterhjem. Tenkte bare å finne et bilde til deg av katt i sånn body 3
allice Skrevet 2. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2013 Vetrinæren er jo stengt så sent på kvelden Skal få kjøpt en sånn med en gang i morgen, er bare redd for at hu skal slikke på såret for mye, noia for at det skal åpne seg! (De blir veldig søte med sånne bodyer )
Gjest FiskenBlub Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Katten må IKKE få lov å slikke såret på 12 dager. Det kan bli infeksjon. Katten burde ha body/skjerm på 12 dager, disse dagene burde katten også ha plaster på og må holdes inne. Stingene er mest sannsynlig selvoppløsende og vil forsvinne om ca 1 måned. 2
allice Skrevet 2. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2013 Da blir det soving på skift i natt for oss, da
Gjest FiskenBlub Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Da blir det soving på skift i natt for oss, da Fikk dere ikke lampeskjerm til henne heller? Hun kan også rive av stingene å få et åpentsår...
Gjest FiskenBlub Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Eller har vetrinæren sydd innover sting?
allice Skrevet 2. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2013 Vi fikk ikke med oss noe... Kan heller ikke se at det var sting der, tenkte det var sånn, sår lim de har brukt, men er virkelig ikke sikker... Samboeren som hentet henne, og hn fikk ikke noe informasjon. Angrer nå litt på at jeg ikke ble med, så jeg kunne spurt selv.. Det vi fikk med, var 3 sprøyter med smertestillendes...
Gjest FiskenBlub Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Høres utrolig merkeig ut.. man kan da ikke sprøyte katta selv.. Ring vetrinæren i morgen og hør. Men kan godt hende det er innoversting, hørt at det er mange vetrinærer som gjør det. Da jeg sterilisere min katt så kunne man se 3 lilla sting. Fikk heller ikke smertestillende da han sa det ikke skal gjøre vondt. Men sprøyter.. Blir litt sjokkert
allice Skrevet 2. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. april 2013 Ikke sprøyte sprøyter, men sprøyte med noe væske som vi skal sprute ned i halsen på hu
Gjest FiskenBlub Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 (endret) Haha, men da så. Ring fortsatt vetrinæren i mOrgen og hør hvordan sting han har sydd og hva du skal passe på lykke til Endret 2. april 2013 av FiskenBlub
C-girl Skrevet 3. april 2013 #13 Skrevet 3. april 2013 Da mine to ble sterilisert fikk vi tips fra veterinæren om å dryppe på noen dråper tabasco på hver side av såret, slik at katten da ville "svi" seg på tungen og ikke slikke mer på såret.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #14 Skrevet 5. april 2013 Da mine to ble sterilisert fikk vi tips fra veterinæren om å dryppe på noen dråper tabasco på hver side av såret, slik at katten da ville "svi" seg på tungen og ikke slikke mer på såret. Men at det kunne svi i såret var ikke så nøye? Anonym poster: f3688d370ad4b989697f046e40c44abe 1
C-girl Skrevet 5. april 2013 #15 Skrevet 5. april 2013 Vi skulle bare ta på pittelitt slik at det bare svidde på tungen... Men vi gjorde aldri dette, da såret grodde helt fint til tross for litt slikking.
kattepus89 Skrevet 6. april 2013 #16 Skrevet 6. april 2013 Min fikk på seg en body og streng beskjed om at den ikke skulle slikke såret. Synes det var litt rar praksis at dere ikke fikk noen info? Jeg fikk brosjyre og alt Samt resept på medisin som skulle gis i 4-6 dager. Metacam. 1
Gjest EryMax Skrevet 6. april 2013 #17 Skrevet 6. april 2013 Det samme fikk vi til katten på bildet. Katta til ei venninne slapp body, men hun ville ikke slikke på det.
Pinkee Skrevet 6. april 2013 #18 Skrevet 6. april 2013 Kastrerte ho-katten min i januar, da fikk jeg beskjed om å se på såret hver dag, å kontakte dem hvis det ble rødt/hovent. Ikke ett ord om at hun ikke fikk slikke på såret. Var litt paranoid jeg og, så jeg prøvde å avlede henne når jeg så hun slikka... Fikk et infoskriv, men der sto det bare at stingene skulle dette av i løpet av 2-4 uker, og noe om økt risiko for urinveisinfeksjon, og noe om at hun burde få 20%mindre mat etter kastrering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå