Gjest Urolig søvn Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Som den jævla fjortisen jeg er legger jeg meg som vanlig etter kl 12 på natten når jeg skal ha skole dagen derpå. I dag valgte jeg å gjøre noe annet, nemlig å legge meg tidligere, og jeg sovnet rundt kl. 9-10. Så langt var alt greit. Helt til faren min finner ut at han har lyst til å ta på lyset på rommet mitt for å sjekke om jeg sover, jeg våkner med et jævla byks slik som på skrekkfilmer hvor folk er dyvåt av svette, og så ser jeg at han er i rommet. Dette var så UTROLIG UBEHAGELIG. Og jeg har blitt så oppskjørtet av det at jeg ikke klarer å legge meg igjen eller sove. Jeg føler meg som en freak som ikke tåler noenting, det var så sykt ekkelt. Pappas argumenter var at han skulle rette litt på dyna og at han syntes det var merkelig at jeg la meg så tidlig, og så skulle han sjekke om jeg sov. (??!!!!????!!!!) Nå får jeg i alle fall iikke sovet på mange timer, er så faens urolig inni meg, var så ekkelt å våkne slik.
Gjest Urolig søvn Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Må legge til at jeg døgnet forrige natt og er ganske sulten på søvn, noe foreldrene mine visste. Tror jeg må ut på nærmeste bensinstasjon for å roe meg ned litt.
org Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Ja, det er skikkelig ekkelt å bråvåkne sånn. Men det hender at foreldre gjør litt... uforutsette ting. :-) Han mente sikkert ikke noe galt med det, tenker jeg. 1
karkl Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Hvor gammel er du? Dette er selvfølgelig ikke greit. Du bør ta opp med din mor at du ikke liker at din far kommer inn til deg på kvelden etter at du har lagt deg, om så bare for å rette på dynen, og at det ikke passer seg for en far med slik oppførsel overfor sin tenåringsdatter. 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Hvor gammel er du? Dette er selvfølgelig ikke greit. Du bør ta opp med din mor at du ikke liker at din far kommer inn til deg på kvelden etter at du har lagt deg, om så bare for å rette på dynen, og at det ikke passer seg for en far med slik oppførsel overfor sin tenåringsdatter. What?? Har ikke en far lov til å se til tenåringsdattera si for å se om alt er i orden? Selv om hun har lagt seg? Er enig i at det må vær ubehagelig å bråvåkne sånn, men den stakkars pappaen mente vel ikke noe vondt med det.. Anonym poster: c1b77ff711ac66b7bd0066d59431d819 22
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 What?? Har ikke en far lov til å se til tenåringsdattera si for å se om alt er i orden? Selv om hun har lagt seg? Er enig i at det må vær ubehagelig å bråvåkne sånn, men den stakkars pappaen mente vel ikke noe vondt med det.. Anonym poster: c1b77ff711ac66b7bd0066d59431d819 For en verden vi lever i.... Anonym poster: 7e6b666e622b50b0fbcd91348a4fcae3 1
Kontormus Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Hvor står det at hun er en datter? Dette er ikke den samme som ble sprø av gamlingen vel?
Gjest Eurodice Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 What?? Har ikke en far lov til å se til tenåringsdattera si for å se om alt er i orden? Selv om hun har lagt seg? Er enig i at det må vær ubehagelig å bråvåkne sånn, men den stakkars pappaen mente vel ikke noe vondt med det.. Anonym poster: c1b77ff711ac66b7bd0066d59431d819 Han gjorde kanskje ikke det, men det er lov å tenke. Kommer inn på rommet til tenåringen, slår på fullt lys for å se om hun/han sover og ser etter at dyna er på plass. I mine øyne er det om ikke unormalt, så i hvert fall svært merkelig. 2
Gjest Raindrops Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Det er uansett en uting å gå inn på andres soverom uten å banke på. 2
Gjest bla Skrevet 3. april 2013 #11 Skrevet 3. april 2013 Hva i alle dager slags reaksjoner er dette? Det er vel ikke helt unormalt at foreldre undersøker om de lurer på hva som skjer. Om ungen som vanligvis er oppe lenge plutselig er i seng til klokka 9 så kan det vel være at faren ønsker å sjekke at alt er i orden? Kanskje han trodde hun er syk eller noe? Eller på grunn av "døgningen" trodde han at det var noe annet inne i bildet. Alkohol eller rusmidler og ønsket å se til at når dattra for en gangs skyld plutselig sovnet i 9-tiden ikke sovnet i sitt eget spy eller den slags. Så var det ikke det så måtte han finne på en unnskyldning på rappen som hørtes litt teit ut.
Fantomina Skrevet 3. april 2013 #12 Skrevet 3. april 2013 Folk er ubetenksomme innimellom. Dette høres ut som noe min pappa kunne gjort. Han har mer enn én gang skrudd på lyset når han har trodd jeg har vært på badet eller ikke sover, og selv om jeg kan bli sur der og da er det ikke noe jeg går og tenker på. Det er helt vilt at en pappa ikke skal kunne komme inn på soverommet til datteren sin på kvelden! Det er da jeg har hatt noen av de fineste samtalene mine med min pappa. Begge mine foreldre kom ofte inn til meg og søsknene på kvelden (vi sov med døra på gløtt), satt en stund ved sengekanten og pratet litt om smått og stort. Hvis noen av oss sov når de kom kunne de bli sittende på sengekanten eller stående i døråpningen. Dette gjør de fortsatt når vi er hjemme på ferie, selv om vi alle er over 25. 4
Petra75 Skrevet 3. april 2013 #13 Skrevet 3. april 2013 Han gjorde kanskje ikke det, men det er lov å tenke. Kommer inn på rommet til tenåringen, slår på fullt lys for å se om hun/han sover og ser etter at dyna er på plass. I mine øyne er det om ikke unormalt, så i hvert fall svært merkelig. Nei, det er ikke verken unormalt eller merkelig. Jeg lurer på hva som skjer med verden, jeg. Skal ikke en far lenger få vise omtanke for sine barn av frykt for å bli sett på som en overgriper? 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #14 Skrevet 3. april 2013 Det kommer vel nok lys fra gangen når faren din skulle se etter om du sov.Jeg synes ikke dette er greit å skru på fullt lys å risikere å vekke deg. Anonym poster: f6b023f2478a3b1dc55df9f6557840a4 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #15 Skrevet 3. april 2013 Hø hø Kansje han trodde du ikke var alene da og skulle sjekke. Anonym poster: 12aca71bf71e9256f649f56b0dde233d
Gjest Raindrops Skrevet 3. april 2013 #16 Skrevet 3. april 2013 Jeg trodde ikke det var vanlig å buse inn på andres soverom uten å i det minste banke på først. Hva om man skifter klær, onanerer eller bare vil være i fred? Tenåring eller ikke, litt privatliv burde man ha selv om man er i familie. 4
Strixvaria Skrevet 3. april 2013 #17 Skrevet 3. april 2013 Enig med Raindrops. Ingen av mine foreldre har noen gang bust inn på den måten - hva med å ha litt respekt for andre menneskers rett til privatliv? Hvordan hadde dere likt det dersom ungen buste inn til dere og skrudde på lyset? Er det så vanskelig å banke på døra først? 1
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2013 #18 Skrevet 3. april 2013 Det kan da hende at han hadde banket på, men at TS ikke hørte det fordi hun sov? Hvis det er unormalt stille på et unormalt tidspunkt på rommet til hjemmeboende barn, skal ikke da foreldrene kunne sjekke om at er i orden? Hvis jeg visste at sønnen min var på rommet sitt og han ikke reagerte når jeg banket på, skulle jeg da latt være å gå inn? Unge folk kan også få et illebefinnende. Jeg har faktisk opplevd å finne sønnen min i senga med høy feber på ettermiddagen, fordi jeg gikk inn da han ikke reagerte da jeg banket på. Det var sikkert ubehagelig for ts å bråvåkne, men for et drama. Gå på benisnstasjonen for å roe seg ned? Ja vel.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2013 #19 Skrevet 5. april 2013 Herregud. Min far vekket meg fra syvsoving ved å rive av meg dynen helt opp til begynnelsen av videregående. Selv synes jeg det var morsomt da, og det er morsomt å tenke tilbake på nå. Slutt å vær så satans sutrete.
Anciol Skrevet 5. april 2013 #20 Skrevet 5. april 2013 pfft, min far vekket nå meg ofte fordi jeg hadde den uvanen å glemme å slå av PC eller vegglampe, så pappa trodde at jeg var oppe fortsatt, så da ristet han meg våken og ba meg slå av lampe eller PC før han gikk ut igjen. Og lillesøsteren min pleide ofte å vekke meg hun, pappa åpnet døren og slapp henne inn til meg:) om morgenen:) hun var en skikkelig atpåklatt, som var nesten 11 år yngre enn meg, og 17 år yngre enn min bror!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå