Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter i timesvis hver dag. Er ikke den som oppdaterer hele tiden. Men sitter å glor. Scroller opp og ned. Timesvis. Venter på røde beskjeder.

Har prøvd å kutte ut noen ganger, men klarer det ikke. Deaktiverer kontoen av og til, men det holder bare 1-2 dager, så får jeg skikkelig abstinenser.

Kjeder meg mye. Mye sliten og da blir jeg bare sittende på facebook.

Vil så gjerne slutte med det.

Andre som har det sånn? Trenger tips til å begrense meg.

Føler meg så dum. Er voksen, 31 år. Tullete, men faktisk et problem

Anonym poster: 2165b8951d747470998fe710a3f57e9b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo nesten bare finne på noe annet å bruke tiden din på.

Skrevet

Chien har rett. Den beste måten er å finne andre ting du kan bruke tiden din på.

Og data gjør deg ofte mer sliten, selv om det er lett å tenke at det er avslappende.

Før du skrur på dataen, så legg planer for dagen. (Timeplan.)

Lag så en konkret plan for hva du skal gjøre f.eks. 30 minutter etter at du har logget deg på facebook, og gjør det.

(Ikke vent til du får lyst til å løsrive deg, bare gjør det.)

Skrevet

Ta et valg og stå ved det. Deaktiver og begynn å lev i virkligheten i stedet. Er bare at du er for dårlig til å finne på noe som gjør at du havner inn igjen. Jeg deaktiverer face rimlig ofte og i varierende lengde. Var nettopp deaktivert en måneds tid, da jeg hadde viktigere ting og var travel, og ikke minst da hadde jeg en mindre grunn til å stikke hjemmom. TVen i stua tok kvelden rett før det og, så synes det passet ypperlig, riktignok da man innser hvor håpløs verden har blitt da de fleste, ihvertfall yngre folk har glemt at det er mulig å bruke mobilen til annet enn facebook men faktisk ringe også. Personlig hater jeg facebook og det det har gjort med folk, hadde det ikke vært for at jeg har blitt student og derfor må ha face for å få med meg hva som skjer med forelesninger å slikt så hadde jeg droppet det helt.

Og ikke minst sku jeg ønsket at det var en plass man kunne finne folk som ikke vr på facebook, da jeg tror disse menneskene er litt mer spennende :P

AnonymBruker
Skrevet

Ta et valg og stå ved det. Deaktiver og begynn å lev i virkligheten i stedet. Er bare at du er for dårlig til å finne på noe som gjør at du havner inn igjen. Jeg deaktiverer face rimlig ofte og i varierende lengde. Var nettopp deaktivert en måneds tid, da jeg hadde viktigere ting og var travel, og ikke minst da hadde jeg en mindre grunn til å stikke hjemmom. TVen i stua tok kvelden rett før det og, så synes det passet ypperlig, riktignok da man innser hvor håpløs verden har blitt da de fleste, ihvertfall yngre folk har glemt at det er mulig å bruke mobilen til annet enn facebook men faktisk ringe også. Personlig hater jeg facebook og det det har gjort med folk, hadde det ikke vært for at jeg har blitt student og derfor må ha face for å få med meg hva som skjer med forelesninger å slikt så hadde jeg droppet det helt.

Og ikke minst sku jeg ønsket at det var en plass man kunne finne folk som ikke vr på facebook, da jeg tror disse menneskene er litt mer spennende :P

Jeg har ja,men mistet mange venner pga Facebook.. Jeg har ikke Facebook, og da er jeg ute av gamet. Venner sittr gjerne sammen med meg på resturant, så tar en opp Facebook og da må alle se, oppdateres statuser, sjekke bilder, diskutere seg imellom, og keg sitter bare der og filler med bordduken eller noe. Jeg blir skikkelig lei meg, men det er ikke vits i å si fra, dette er deres verden, Facebook er en kjempestor del av livet og de skjønner ikke at jeg overlever uten liksom. Jeg liker heller ikk det Facebook had gjort med folk, ofte sitter kan der med hver sin data eller mobil og det er face det går i, jada.

Anonym poster: dd2633ad0aa2dab237d721b76a8ad29e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ja,men mistet mange venner pga Facebook.. Jeg har ikke Facebook, og da er jeg ute av gamet. Venner sittr gjerne sammen med meg på resturant, så tar en opp Facebook og da må alle se, oppdateres statuser, sjekke bilder, diskutere seg imellom, og keg sitter bare der og filler med bordduken eller noe. Jeg blir skikkelig lei meg, men det er ikke vits i å si fra, dette er deres verden, Facebook er en kjempestor del av livet og de skjønner ikke at jeg overlever uten liksom. Jeg liker heller ikk det Facebook had gjort med folk, ofte sitter kan der med hver sin data eller mobil og det er face det går i, jada.

Synes du skal være stolt. Du viser integritet. Se & Hør ræl med venner og kjente i rollene, totalt bortkastet tid for min del. Liker å møte folk :biggrin:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal være stolt. Du viser integritet. Se & Hør ræl med venner og kjente i rollene, totalt bortkastet tid for min del. Liker å møte folk :biggrin:

Ja, Facebook handler jo bare om de som drar på de fineste turene,har de fineste jobbene, har de besteste kjærestene, osv, synes de ene statusen skal overgå den andre.. Ene naboen er liksom på påskefjellet, da må den andre naboen dra på et høyere påskefjell. Synes Facebook bare handler om å overgå hverandre, også er det all sladder og diskusjoner baksnakkingm osv, dette er det venner forteller meg at det stort sett handler om, men likevel er de avhengige :S

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sitter i timesvis hver dag. Er ikke den som oppdaterer hele tiden. Men sitter å glor. Scroller opp og ned. Timesvis. Venter på røde beskjeder.

Har en samboer som er slik.

Hvert ledige øyeblikk benyttes på facebook eller instagram.

Hvis det tas opp så er hun på defansiven umiddelbart.

Det er like før det frister å si "facebook eller meg".

Mitt råd er; moderer deg før det er for sent :P

Anonym poster: ba1098732bb7ee7a7cf70a8e484e216c

Skrevet

Hvor finner dere disse folka..? Kjenner ikke et eneste menneske (så vidt jeg vet) som er avhengig av facebook. Jeg har heller aldri sittet på resturant mens den jeg er med sitter og titter på mobilen i timesvis - ikke fem minutter en gang. Kanskje løsningen er å finne andre venner som har mer spennende interesser og bedre folkeskikk?

Jeg kan rett og slett ikke forstå hva som er så fascinerende. Om du tenker over det, er det egentlig så gøy? Bare gjør noe annet. Finn deg en hobby, gå en tur, les en bok eller noe slikt. Det er vel ikke så vanskelig.

Neste gang du er på resturant/cafè/besøk og den eller de du er med begynner å styre med facebook, kan du bare si at de får skru av mobilen eller så går du. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt sånn jeg og. Er flaut.. Men vanskelig nå som man har nett tilgjengelig overalt også. Jeg sitter jo ikke med mobilen på restaurant osv, men man må jo på do innimellom, og hvis mobilen tilfeldigvis er i lomma, er det jo greit å sjekke... Verste er jo at det ikke skjer så jævla mye heller vøtt!

Skrur av chatten som regel da, så folk ikke ser at jeg er på 24/7.

Og huker av som anonym her, for gud så flaut!

Man må jo bare logge av.. Sier til meg selv at da blir det enda bedre å logge på igjen.. Tenk hvor mange notifications man får etter flere dager uten facebook.. (kan ikke huske sist jeg gikk flere dager uten facebook).

Anonym poster: 4c39e1c2d149c1c3bcdf71708afddefd

• Liker 1
Skrevet

Lyst å være venner i virklighete? =)

Kjenner til situasjonen, sitter i forelesning så får jeg høre fra sidemannen at nå er jeg sjekket inn på forelesningen for vedkommende har tagget meg. Sorry det har du ikke, fordi alt er blokkert på face, og alt som skjer skal godkjennes av meg. Når jeg kom tilbake på face var det folk jeg er på gruppe med som har jobbet med oppgaven vår, skrevet til meg i gruppa på face etc. uten at jeg anet noe, fordi de regner med alle er inne hele tiden. Og ikke minst når man er på besøk hos venner eller har damebesøk og vedkommende blir sittende 15min å chatte og vase på face fordi hun bare må svare på en melding, jada, deg dater jeg igjen. Og man skal ha pling og plong i bakgrunnen når man skal sove fordi vedkommende ikke kan risikere å gå glipp av noe i tilfelle det er viktig. FML.

Veksler mellom ny bombesikker mobil og 10 år gammel nokia som skruer seg av i hilt å pilt, og digger det. i dag var jeg uten telefon i 6-7 timer, og gjorde meg ingenting, faktisk veldig fint synes jeg, fordi ingenting er så viktig at det ikke kan vente til jeg kommer hjem og får orden på telefonen. Er så heldig at jeg har noe som heter armbåndsur også, så kan se hva klokka er selv uten mobil og pc :P

Fermen på TV2 må være et mareritt for dagens ungdom, 10 uker uten mobil og internet, en drøm for meg ihvertfall =)

• Liker 1
Skrevet

Hvor finner dere disse folka..? Kjenner ikke et eneste menneske (så vidt jeg vet) som er avhengig av facebook. Jeg har heller aldri sittet på resturant mens den jeg er med sitter og titter på mobilen i timesvis - ikke fem minutter en gang. Kanskje løsningen er å finne andre venner som har mer spennende interesser og bedre folkeskikk?

Jeg kan rett og slett ikke forstå hva som er så fascinerende. Om du tenker over det, er det egentlig så gøy? Bare gjør noe annet. Finn deg en hobby, gå en tur, les en bok eller noe slikt. Det er vel ikke så vanskelig.

Neste gang du er på resturant/cafè/besøk og den eller de du er med begynner å styre med facebook, kan du bare si at de får skru av mobilen eller så går du. :)

Flertallet av alle jeg kjenner i regionen jeg holder til er slikt, voksne som unge. Tror jeg kan telle på en hånd antall som ikke er hyperaktiv på face, eller på face i det hele tatt desverre. Savner en verden med høflighet og respekt, men så er vi jo i en verden hvor til og med kvinner oppfører seg som udannede menn, no offence intended og ikke for å avspore.

Gjest Gjest
Skrevet

Slett profilen så er problemet løst!

Skrevet

Her er det omvendt, jeg bruker aaaaalt for mye tid på KG :-P

• Liker 4
Skrevet

Her er det omvendt, jeg bruker aaaaalt for mye tid på KG :-P

Er det omvendt? :tronderbart:

Skrevet

Er det omvendt? :tronderbart:

Oops, jeg missforstod. Trodde først skrivende mente at noen andre satt for mye på facen. Men å sitte med facebock og/eller KG hvorfor skal det være gale, så lenge man holder det faste sosiale som f.eks jobb og andre ting

AnonymBruker
Skrevet

Lyst å være venner i virklighete? =)

Kjenner til situasjonen, sitter i forelesning så får jeg høre fra sidemannen at nå er jeg sjekket inn på forelesningen for vedkommende har tagget meg. Sorry det har du ikke, fordi alt er blokkert på face, og alt som skjer skal godkjennes av meg. Når jeg kom tilbake på face var det folk jeg er på gruppe med som har jobbet med oppgaven vår, skrevet til meg i gruppa på face etc. uten at jeg anet noe, fordi de regner med alle er inne hele tiden. Og ikke minst når man er på besøk hos venner eller har damebesøk og vedkommende blir sittende 15min å chatte og vase på face fordi hun bare må svare på en melding, jada, deg dater jeg igjen. Og man skal ha pling og plong i bakgrunnen når man skal sove fordi vedkommende ikke kan risikere å gå glipp av noe i tilfelle det er viktig. FML.

Veksler mellom ny bombesikker mobil og 10 år gammel nokia som skruer seg av i hilt å pilt, og digger det. i dag var jeg uten telefon i 6-7 timer, og gjorde meg ingenting, faktisk veldig fint synes jeg, fordi ingenting er så viktig at det ikke kan vente til jeg kommer hjem og får orden på telefonen. Er så heldig at jeg har noe som heter armbåndsur også, så kan se hva klokka er selv uten mobil og pc :P

Fermen på TV2 må være et mareritt for dagens ungdom, 10 uker uten mobil og internet, en drøm for meg ihvertfall =)

Åh, kan jeg sende deg en pm? :) vet så utrolig godt hvordan du har det. Jeg ble feks ikke invitert til en bursdag som skulle vær n overraskelse, hele greia ble en event på Facebook eller hva det heter, og alle detaljer ble diskutert der. Plutselig km noen på at "Shit, xxxxx har jo ikke Facebook, noen må invitere henne!".

Eller de gangen jeg ble med en hyggelig mann på date. Da vi ventet på at dørene til kinoen skulle åpne så sier han til meg " kan du holde popcornet og bruden min, jeg må sjekke noe viktig bare". Så stod jeg der med dobbelt opp av alt mens han scrollet nedover Facebookveggen sin og sjekket masse greier andre hadde skrevet. Følte meg skikkelig.. Ja.. Jeg hadde ikke en gang tatt opp mobilen om det pep en sms i en slik situasjon, mens andre folk flekker opp Facebook i TILFELLE det har skjedd noe liksom :S

Jeg synes det er deilig å gå ut i skogen eller i fjellet hvor jeg trives, hvis jeg går høyt opp så har jeg med tlf men setter den i flymode slik at jeg ikke er tilgjengelig, etter noen timer er det alltid noen som "HVORFOR svarer du så sent". Haha, farmen hadde vært noe for ALLE dagens unge, jeg drømmer om et slikt feriested jeg, men vil helst ikke komme på tv, så ligger unna farme hehe :)

AnonymBruker
Skrevet

Oops, jeg missforstod. Trodde først skrivende mente at noen andre satt for mye på facen. Men å sitte med facebock og/eller KG hvorfor skal det være gale, så lenge man holder det faste sosiale som f.eks jobb og andre ting

Har du ikke lest tråden eller? :)

Det er et problem for Ts, derfor er det så gale.

Anonym poster: eb4f24df6110b46a2e25689794b29e24

Skrevet

Har du ikke lest tråden eller? :)

Det er et problem for Ts, derfor er det så gale.

Anonym poster: eb4f24df6110b46a2e25689794b29e24

Jeg forstod det

Skrevet

Flertallet av alle jeg kjenner i regionen jeg holder til er slikt, voksne som unge. Tror jeg kan telle på en hånd antall som ikke er hyperaktiv på face, eller på face i det hele tatt desverre. Savner en verden med høflighet og respekt, men så er vi jo i en verden hvor til og med kvinner oppfører seg som udannede menn, no offence intended og ikke for å avspore.

Merkelig at man kan ha så forskjellige oppfatninger. Jeg husker at facebook var ''dødskult'' og noe alle var opptatt for en god stund siden, da det var ganske nytt og nettopp begynt å bli populært. Men det er overhodet ikke min oppfatning nå lenger, den trenden har dabbet av...

Jeg vil tippe at omtrent halvparten av mine venner bruker facebook av samme grunn som meg; Laste opp bilder/status om man har noe å si som familie/venner faktisk bryr seg om, få oppdateringer fra interessante grupper, og jeg får også invitasjon til en del interessante arrangementer. Om det ikke hadde vært for at en del arrangementer jeg deltar på stort sett legger ut info og oppdateringer på facebook hadde jeg ikke ''trengt'' det i det hele tatt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...