AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Hva er dine? Jeg ville ikke avspore Lille-pus sin tråd www.5lovelanguages.com/profile/ Anonym poster: e8a68a5846339cf64f27553aece66231
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Det er vrøvl. Jeg ville heller ikke avspore pus sin tråd. Men altså, jeg mener hun har et syn på kjærligheten som er milevis unna det jeg mener er riktig. Hun tenker at kjærligheten setter betingelser, at den forlanger. Det er ikke slik jeg oppfatter den. Men altså, mennesket prøver å lage regler for å kunne forstå. Det er slik vitenskapens lover er blitt til. Vi tenker og prøver å forstå. Vet man ikke hva kjærlighet er og prøver å forstå den så er det lett å tenke at det må være noen krav og betingelser for at den skal kunne eksistere. Det er det ikke. Man elsker som et valg. Man elsker sine barn, sine foreldre, sine venner, til og med personer man ikke kjenner. Kjærligheten krever ikke og forlanger ikke, den bare er. Men altså, det betyr ikke at pus tar feil. Det betyr bare at det er slik jeg oppfatter kjærligheten og det er milevis unna hvordan hun oppfatter den. Anonym poster: 402b3d30a7e5419db3ca2356ed07bcd1
Havbris Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 (endret) Kvalitetstid og berøring. Ikke overraskende akkurat. Men det er kun en test som stiller noen spørsmål i forhold til noen kategorier. Endret 2. april 2013 av Havbris
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Jeg sitter jo fast på første spørsmål. Må jeg velge: Om jeg liker å få koselige ord på en lapp eller en klem? Anonym poster: 4d9e8ce5aeb9ee05ce24d4e840e94f1f 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Man må velge hva man helst vil ha Kvalitetstid og berøring her også Anonym poster: 7e33d267989ab7c7c8d4af715f03be47
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Jeg vil ha alt!.................. ALT DET DER!!!!!!!! Anonym poster: 4d9e8ce5aeb9ee05ce24d4e840e94f1f 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Hm, leste boka "Kjærlighetens 5 språk" i påsken etter sterke anbefalinger her inne. Trodde jeg skulle "se lyset" hehe. Men tenkte bare;: Men jeg vil jo ha og trenger ALT DET DER for å føle meg elsket!!! Vanskelig å sette opp mot hverandre... Tid sammen, fysisk kontakt, gode ord, tjenester og gaver. Mener ikke dyre gaver, men føler meg jo ekstra elsket hvis han overrasker med noen han har sett jeg trenger, eller en blomsterkvast. Og så gikk det opp for meg at med min nåværende partner har jeg litt annet fokus enn i mitt første forhold. NÅ har jeg et stort behov for fysisk berøring for å føle at han elsker meg, det var jeg ikke så opptatt av med den forrige partneren min. Vanskelig dette her. Syns testen var litt rar... Anonym poster: 1116d7d3aade7de3bfd91197feb75c8f
Anglofil Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Motta gaver og kvalitetstid her. Og jeg kjente meg veldig godt igjen. Gaver går ikke nødvendigvis på det materialistiske, ikke for min del ihvertfall, det er mer omtanken bak det å få en gave som teller for meg. Og jeg elsker det. Eller som det står "If you speak this language, the perfect gift or gesture shows that you are known, you are cared for, and you are prized above whatever was sacrificed to bring the gift to you.". Mvh Yvonne
Cathrine88 Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 Jeg kom til "I would feel really loved if my husband did the laundry" før jeg knakk sammen. 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #12 Skrevet 2. april 2013 Jeg kom til "I would feel really loved if my husband did the laundry" før jeg knakk sammen. Ikke ment som personangrep, så ikke ta dette negativt at jeg spør, men altså, var ikke du dominant da? Altså, i mitt fordomsfulle hode så trodde jeg at det ville være sexy eller søtt for deg..? Anonym poster: 402b3d30a7e5419db3ca2356ed07bcd1 2
Cathrine88 Skrevet 2. april 2013 #13 Skrevet 2. april 2013 Ikke ment som personangrep, så ikke ta dette negativt at jeg spør, men altså, var ikke du dominant da? Altså, i mitt fordomsfulle hode så trodde jeg at det ville være sexy eller søtt for deg..? Anonym poster: 402b3d30a7e5419db3ca2356ed07bcd1 Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom å tenne på bondage og å tenne på en mann med armene fulle av skitne klær. Ingen av oss liker eller gjør mer husarbeid enn den andre, og ingen får et kick av å bestemme ting utenfor det rent seksuelle. 6
Gjest Lille-pus Skrevet 2. april 2013 #14 Skrevet 2. april 2013 For å blande trådene litt (jeg er ikke gjerrig på min egen tråd altså, den er for å deles med alle); En av årsakene til mye ekstrajobbing nå var at Pus har bursdag snart, og de siste dagers ekstraordinære oppdrag gir et overskudd med 5 nuller før komma. - så en situasjon hvor Pus følte seg satt til side og ikke viktig (fordi det kostet henne den tiden hun ønsket seg) ble unngått ved å knekke koden. Hvis ikke kunne man hatt en sur Pus som følte seg alvorlig neglisjert, og en mann som ikke forstod hvorfor i alle dager han plutselig hadde en sur Pus når han hadde tatt ektraoppdrag og alt til rette for den perfekte bursdagsgaven til 'katta si'. Uten engang å måtte tenke på om det er riktig så velger jeg en langweekend med ham, uten å reise noe sted, i bursdagsgave. Og det gjør at jeg glatt og uten et milligram av tvil velger bort materielle gaver, men det gjelder å se, og det gjelder å forstå.... hverandre. Alle disse egenskapene/reseptorene går selvsagt over i hverandre. Å gjøre noe for noen er en gave, å berøre er tid. Folk responderer ulikt på eksakt de samme tingene, helt avhengig av hvem du snakker om. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2013 #15 Skrevet 2. april 2013 Hvorfor i alle dager bruker du 3.person?! Pus ditt, pus datt. Corny. Hva skjedde med jeg? Joda, så det dukket opp til slutt. Men ser du gjør det overalt. Så må bare spørre
Gjest navnelapp Skrevet 2. april 2013 #16 Skrevet 2. april 2013 Hvorfor i alle dager bruker du 3.person?! Pus ditt, pus datt. Corny. Hva skjedde med jeg? Joda, så det dukket opp til slutt. Men ser du gjør det overalt. Så må bare spørre Det er vel berre eit språkleg virkemiddel, og ingenting å hisse seg opp over. Eg har brukt både testen og boka, og hatt stor glede av det. Og til dokke som seier "eg vil ha alt!": Greia med testen er faktisk at du må velge mellom dei to alternativa, prioritere. Når du har gjort det gjennom heile testen så vil du få eit resultat som kanskje seier ein del om deg. Og så er greia at partneren din og må gjere det same. For det er vel han du lurer mest på? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #17 Skrevet 2. april 2013 Ikke ment som personangrep, så ikke ta dette negativt at jeg spør, men altså, var ikke du dominant da? Altså, i mitt fordomsfulle hode så trodde jeg at det ville være sexy eller søtt for deg..? Anonym poster: 402b3d30a7e5419db3ca2356ed07bcd1 Haha! Det var en artig fordom! Kanskje det skulle vært en egen tråd Anonym poster: 7e33d267989ab7c7c8d4af715f03be47
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #18 Skrevet 3. april 2013 Fine ord og gaver Anonym poster: 5e673195dd205e50f04e8189acc916e2
Gjest celine Skrevet 3. april 2013 #19 Skrevet 3. april 2013 Jeg kom til "I would feel really loved if my husband did the laundry" før jeg knakk sammen. Hehehe, fantastisk! At kjæresten tar klesvasken, tar ikke jeg som et tegn på at han elsker meg iallefall Tar det som en selvfølge at alle bidrar der de kan, for å få maskineriet og hverdagen til å gå rundt..
Gjest Lille-pus Skrevet 3. april 2013 #20 Skrevet 3. april 2013 Det er vrøvl. Jeg ville heller ikke avspore pus sin tråd. Men altså, jeg mener hun har et syn på kjærligheten som er milevis unna det jeg mener er riktig. Hun tenker at kjærligheten setter betingelser, at den forlanger. Det er ikke slik jeg oppfatter den. Men altså, mennesket prøver å lage regler for å kunne forstå. Det er slik vitenskapens lover er blitt til. Vi tenker og prøver å forstå. Vet man ikke hva kjærlighet er og prøver å forstå den så er det lett å tenke at det må være noen krav og betingelser for at den skal kunne eksistere. Det er det ikke. Man elsker som et valg. Man elsker sine barn, sine foreldre, sine venner, til og med personer man ikke kjenner. Kjærligheten krever ikke og forlanger ikke, den bare er. Men altså, det betyr ikke at pus tar feil. Det betyr bare at det er slik jeg oppfatter kjærligheten og det er milevis unna hvordan hun oppfatter den. Anonym poster: 402b3d30a7e5419db3ca2356ed07bcd1 Alltid interesant når noen påstår seg å kjenne meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Det anbefales å sette seg inn i hva vi snakker om før man begynner å uttale seg på vegne av mennesker man ikke kjenner. Nevner til opplysning at jeg ikke tenker slik som AB her konkluderer, og anbefaler å sette seg inn i temaet før man uttaler seg på anne persons vegne. Det var mitt siste ord i denne tråden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå