Gå til innhold

Noen av dere frivillig barnløse som har valgt å sterilisere dere?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er selv frivillig barnløs (kvinne) og vurderer å sterilisere meg fordi jeg er sikker på at jeg ikke vil ha barn. Andre som har gjort det? Det virker som om alle de som steriliserer seg allerede har 2-3 barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i tilfelle jeg ombestemmer meg ... Nope.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg hadde aldri gjort det frivillig, temmelig kjipt om du ombestemmer deg.

Dumt spm kanskje, men hvordan steriliseres en kvinne?

• Liker 1
Gjest gjest1
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg hadde aldri gjort det frivillig, temmelig kjipt om du ombestemmer deg.

Dumt spm kanskje, men hvordan steriliseres en kvinne?

Hei, jeg er TS. Jeg er 33 år, helt sikker på min beslutning, og VELDIG LEI av å måtte bruke kondomer og sikre perioder som prevensjon (jeg kan nemlig ikke ta hormonell prevensjon). Litt info om sterilisering: http://www.lommelege...l/sterilisering

Skrevet

Hvis du er 100% sikker på din beslutning, så er det bare å gjennomføre det! Lykke til:)

Skrevet

Aldergrensen er 25 år, så er nok bare å kjøre på!

Regner med at leger osv vil advare deg opp og ned og regne med du vil angre en dag. Opplevde selv en gang en helsesøster som ikke ville sette p sprøyte på meg fordi man kan ha problemer med å bli gravid lenge etter den liksom er gått ut. "Ja, men det gjør ingenting, planlegger ikke noe barn før om leeeenge uansett" så får jeg bare sånn bedrevitende smil "bare vent, plutselig har du kjempelyyyyst".

Må legge til jeg var 22 år da.. Vurderte å begynne å ramse opp alle grunnene til at jeg ville vente i ca 10 år til, men dreit i det.

Syns forresten det er flott du velger å gjøre det!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne heller ikke bruke hormonell prevensjon, gikk så til legen og sa jeg ville sterilisere meg. Han klarte imidlertid å overtale meg til å prøve hotmonspiral (mirena) og jeg har ikke opplevd de bivirkningene jeg hadde med annen hormonprevensjon.

Det jeg er mest skeptisk til med sterilisering er at de kan skade små blodårerer som gjør at man kommer raskere i overgangsalderen. Også er det dyrt da.

Anonym poster: da8c734ed25022feffe4af527a4c681c

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne heller ikke bruke hormonell prevensjon, gikk så til legen og sa jeg ville sterilisere meg. Han klarte imidlertid å overtale meg til å prøve hotmonspiral (mirena) og jeg har ikke opplevd de bivirkningene jeg hadde med annen hormonprevensjon.

Det jeg er mest skeptisk til med sterilisering er at de kan skade små blodårerer som gjør at man kommer raskere i overgangsalderen. Også er det dyrt da.

Anonym poster: da8c734ed25022feffe4af527a4c681c

Samme her, pluss at det er få som steriliserer uten narkose. Vurderer Essure, men det er rimelig mye stress med det pga at det kun er 2 leger i landet som utfører dette. Så med tanke på det antar jeg at jeg får det gjort privat i utlandet i stedet for.

AnonymBruker
Skrevet

Hva koster det for kvinner?

Anonym poster: 720c4758802aae77469a303b5879854e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...