Gå til innhold

Pencilskjørt til hverdags - føler meg for pyntete!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å begynne å gå med pencilskjørt til vanlig, men føler meg så pyntet med det. Jeg har timeglassfasong så disse skjørtene sitter som et skudd på meg. Og nettopp siden midjen og hoftene og sånt blir så fremhevet så føler jeg meg så pyntet av å gå med det. Uavhengig av om jeg f.eks velger å ha en skjorte på overkroppen eller en casual t-skjorte... Ser det veldig pyntete ut å gå med pencilskjørt til hverdags for en student eller sitter alt bare i hodet mitt? Ser liksom ingen andre som går med det....

Anonym poster: 9864e906b9de9952c59b49cfe2f7590e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske pyntete med pencil skjørt til knærne, men hva så? Bare hyggelig å pynte seg.

Anonym poster: 0e97f604c92c4e8904e9855e9eeceaad

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Pencilskjørt er genialt det. Bruk det hver dag hvis du vil. :hjerter:

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg bruker blyantskjørt ofte, men jeg er kontormus, så det passer.

Men jeg har funnet ut at jeg kan kle opp skjørtet eller ned med små grep.

Mer pyntet: Glossy eller svart strømpebukse. En lys (15 denier gjerne) tan strømpebukse gjør det mindre pyntet.

Mer pyntet: En fin topp/skjorte eller bluse. Med og uten blazer. Mindre pyntet: Ensfarget t-skjorte eller genser til.

Mer pyntet: Høy hæl. Mer casual og mindre pyntet: Lave sko eller kilehæl. Mer rocka: Støvletter.

Også er det tilbehør. En stor veske gjør det mer dagligdags enn en liten søt veske. Og jeg slenger gjerne på noen større eller lenge smykker og fargerike armbånd eller belte i en knallfarge for å "rocke det litt opp". Gjør at det føles mindre stivpyntet for min del.

Jeg har også sjelden håret satt opp samtidig som jeg går med blyantskjørt, da føler jeg meg for streng. Håret gjerne i knute, sammen med jeans, bluse og stiletthæler. Har jeg i tillegg blyantskjørtet så føler jeg meg som en parodi - så jeg forstår deg!

Kjør på, blyantskjørt er morsomt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en student å være er det veldig pyntet, ja. Sats heller på det om du skal bli kontordame. Når du blir det. Men du kan jo selvsagt bruke det i selskaper nå også.

Anonym poster: 12c462377cbe8fd0510dae010a71c85b

AnonymBruker
Skrevet

For pyntet.

Anonym poster: 051f76aea1ea44bcabfefba0c38097a0

Skrevet

Kan du bruke det, kjør på.

Gå på pinterest å titt på kombinasjoner og kos deg. Vi trenger å ha noen til å se opp til vennen!

Demp det med roligere sko, matte strømper, jakker som er av bomull i stedet for dressjakker. Hold deg unna glatte og blanke tekstiler til hverdags...

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg bruker det på skolen stadig vekk, og på jobb (jeg jobber på et veldig laidback sted). Tar bare på meg en kul t-skjorte som jeg stapper ned i skjørtet og et par hverdagslige sko med kilehæl.

Det kommer jo også mye an på stoffet i skjørtet, men blyantskjørt trenger absolutt ikke å se for pyntet ut. Heller det en å gå i kjip dongeribukse hver dag (Ja, halvparten av alle jenter jeg ser, jeg snakker om deg. Prøv et skjørt, det tar ikke livet av deg).

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har forresten noen tips til hvor man kan få kjøpt blyantskjørt som går til rett over kneene? Syntes jeg bare finner skjørt som er enten for korte eller som går nedenfor kneene. Vil ha et som går akkurat over kneene..

Anonym poster: 9864e906b9de9952c59b49cfe2f7590e

Skrevet

Mulig noen synes du er for pyntet når du bruker det som student, men hva så? Man trenger jo ikke være rik for å kjøpe et skjørt, ikke dyrere enn dongeribukser, og når du liker å bruke det så skal du bruke det!!

Det med at det blir for fint liksom er jo bare tull om man tenker seg om litt, det skyldes bare normer og utvikling i de senere årene.

Ser ut som skjørt er på vei inn igjen sånn til hverdagsbruk også, og det er kjempebra!

Bruk det du. :)

Skrevet

Jeg bruker alle varianter av skjørt i hverdagen. På jobb, på universitetet, og ellers. Syns absolutt ikke det er for pyntete om man har en nedtonet topp, og ikke så mye stæsj. Men det skal sies - man må jo ikke gå i ting man er ukomfortabel i, det ser jo bare rart ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det lett kan se ganske pyntet ut med blyantskjørt, men hey - det er jo bare fint å pynte seg litt i hverdagen!

For å gjøre det mer casual, bruk det med en løsere tee, avslappede sko og kult tilbehør som frisk neglelakk, smykker og ringer.

Skrevet

Mange av disse litt løse og kortere strikkegensrene som når til rett over hoftekammen er også en fin måte å gjøre det mindre pyntet på. Jeg bruker skjørt en del på jobben, da blyantvariantene som når meg til ca 10-15cm over knærne når jeg har dem oppe i livet. med en løsere og kortere genser får man frem formen, uten at det blir for pyntet.

Skrevet

Da jeg var student gikk jeg ofte i blyantskjørt, stylet det bare litt ned med litt røffe støveletter eller sko og gjerne dongerijakke, t-skjorteog fint skjerf. Synes det funket fint og fikk masse bra tilbakemeldinger på stilen min.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorvidt det blir pyntet eller ikke spørs helt på hva man kombinerer det med. Noe å ha i bakhodet er at man fort ser veldig 'blogger' ut - dere vet, 'tilfeldig' henslengt og 'rocka' og småklein. Jeg ville ikke hatt for mye tilbehør, enda hvor nedtonet og casual det måtte være, av den grunn.

Jeg er veldig glad i antrekk av typen en løs, gjerne lysegrå t-skjorte, gjerne med print av et band om du er typen til det, et svart, enkelt skjørt i fin form og svarte, diskret pumps eller ballerinasko, samt løst hår, eventuelt uformelt oppsatt, alt ettersom hvordan det ser ut. Så gjerne en skoleveske eller noe til, ettersom du er student. Drømmeantrekk. Et skjerf og en vårjakke om det blir kaldt.

Anonym poster: c996f7092a3894251a272f9d7ded2856

Gjest Inggolf
Skrevet

(som mange sier, men som jeg også mener;) Nordmenn har en (lei) tendens til å aldri/ altfor sjeldent pynte seg! Du trenger nødvendigvis ikke å putte på deg pumps sammen med blyantskjørtet til hverdags, men nedpynte det litt med annet tilbehør.

Jeg bruker selv kjoler og skjørt (og ofte høye sko) til hverdags stort sett nesten hver dag og trives akkuratt sånn!

Gå for blyantskjørtet sier nå jeg :tommelopp:

Jeg elsker blyantskjørt!! Skulle virkelig ønske at jeg kunne kle det selv, så jeg synes du er kjempeheldig!

• Liker 1
Gjest Errata
Skrevet

Jeg har litt forståelse for følelsen, TS, men har selv et sort blyantskjørt jeg elsker, så har funnet "min" oppskrift på å bruke det som student og på uformell arbeidsplass.

Vinter: Lave støvletter, grå ullstrømpebukse i flettestrikk eller på annen måte hverdagslig og litt løs lammeullsgenser med rund hals.

Sommer: Tynne grå/blå/matte sorte strømpebukser, t-skjorte og tøysko, som regel converse. Alternativt en collegegenser-variant over eller en stripete genser om det ikke er varmt nok til bare t-skjorte.

Du kan jo forsøke å google casual pencil skirt look eller dress down pencil skirt og se hva du får opp av bilder - kanskje du blir inspirert? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...