AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Er det noen som har erfaringer med å være gift eller være kjæreste med noen som ikke har lyst til å reise noe sted på ferier utenlands? Vi har vært sammen i 15 år og gift i 11 år, og vi har fortsatt ikke vært på bryllupsreise Vi er forresten barnløse. Vi har vært på korte turer til noen byer her i Norge, men ektefellen min er rett og slett ikke interessert i å dra noe sted utenlands. Og jeg lengter etter å se nye steder og oppleve nye ting sammen. Er det noen som har erfaring med samme problemstilling, og hva har du/dere eventuelt gjort med det? Er det noen her som har reist på ferie alene? Anonym poster: 649d13df589ee6e726d9aa855b8b6200
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Jeg kjenner til to ekteskap som er slik du beskriver, i begge ekteskapene drar den reiseglade ektefellen på ferie med venner Anonym poster: 9489e7cc043e4ae7586faadabaa9240e 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Jeg har reist alene flere ganger. Veldig deilig å gjøre akkurat slik man vil, når man vil. Anonym poster: 045f86c4b9e13e14a6ed964b95f10c58
Anglofil Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 (endret) Jeg hadde reist alene. Jeg elsker å reise, mannen liker også å reise, men ikke like mye. Løsningen? Jeg reiser mye på turer alene. Ser ikke helt hvorfor man ikke kan reise alene bare fordi man tilfeldigvis er gift eller har samboer. Mvh Yvonne Endret 2. april 2013 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Jeg ville reist alene, eller sammen med venninner, for eksempel. Ikke la det hindre deg i fine opplevelser at han ikke ønsker å reise Det var litt sånn i mitt forrige forhold, og jeg angrer litt på at jeg ikke heller reiste uten ham i stedet for å på en måte bare miste lysten på å reise selv... Anonym poster: 310fcb2e33333f8520a7582e30da2567
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Glemte å presisere at ektefellen kunne godt tenke seg en tur til Danmark eller Sverige, og det har jeg også lyst til. Vi har aldri vært utenlands sammen, og jeg begynner å savne det og har lyst til å se litt mer av verden Det har også vært vanskelig å få til på grunn av sykdom, men jeg må si at det hadde vært fint å ha en tur å se litt frem til. Jeg har dessverre ingen venner som jeg kan reise med Kan jeg spørre hvor dere har reist på tur dere som har reist alene? Anonym poster: 649d13df589ee6e726d9aa855b8b6200
Anglofil Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 (endret) Jeg har reist alene til Storbritannia (York og mange ganger til London) og Tyrkia (to uker). Jeg trives veldig godt med å reise alene, det er herlig å kun ha seg selv å ta hensyn til. Mvh Yvonne Endret 2. april 2013 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Jeg hadde glatt reist alene. Har vært på flere utenlandsreiser alene før jeg ble samboer, og heldigvis er samboeren min like glad i å reise som jeg er. Men om han foretrakk å sitte hjemme så hadde jeg ikke nølt med å reise alene. Som Yvonne sier så er det herlig å reise alene. Man gjør akkurat det man vil akkurat når man vil. Selv om det også er koselig å reise med venner/partner, så er det absolutt ingenting i veien for å ha det supert på egenhånd. Anonym poster: 07ac138a36ff8a33d860417b484931ef
estrella Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Jeg hadde da reist alene eller med venner. Så får han glede seg til du er hjemme igjen og har mye å fortelle . Man MÅ ikke alltid reise i lag, dere kan jo ta de reisene som begge to ønsker i lag, som til Danmark og Sverige, rundt omkring i Norge o.l.
Athene Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Nå har jeg en reiseglad mann. Men jeg reiser også med venninner, familien og alene. Når det gjelder alenereising reiser jeg en del i jobb, og setter ofte av 1-3 netter ekstra for å oppleve stedet jeg er på. I en storby, som London, New York, Stocholm, Berlin, kjeder jeg meg aldri selv om jeg er alene. ha en god pocketbok og en iPad med noen serier/filmer på i veska, så har du også "selskap" når du behøver en pause. Opplev museer, severdigheter, god mat, spennende butikker. Jeg har også deltatt på vinsmakinger og gruppearrangementer der man kommer i kontakt med andre. Mine topp tips (i tillegg til en god bok og pad) er å gjøre research på restauranter (enkelte steder er det bedre å spise alene enn andre), bo sentralt, og maks være 2-3 netter.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 Tusen takk for flere tilbakemeldinger Føler dere at det er trygt å reise alene som kvinne? Kjenner at jeg er litt nervøs for akkurat det, men det spørs vel helt hvor man drar? Og et eller annet sted inni meg så føler jeg at det ville være egoistisk av meg å dra alene.. Men samtidig kan vel kanskje ikke mannen forvente at jeg skal droppe å reise fordi han ikke er interessert? Anonym poster: 649d13df589ee6e726d9aa855b8b6200
Anglofil Skrevet 3. april 2013 #12 Skrevet 3. april 2013 Jeg har aldri følt meg utrygg, men så handler det også om å være forsiktig, og samtidig bruke hodet. Jeg går selvfølgelig ikke ut i en mørk bakgate i Tyrkia, det gjør jeg heller ikke i London, jeg legger til rette for å føle meg trygg. I London føler jeg meg alltid trygg og det gjør meg ingenting å være ute etter at det er mørkt, men da holder jeg meg til opplyste gater med mye folk. I Tyrkia var jeg kun utenfor hotellet når det var lyst, og jeg oppholdt meg der det var andre turister, slik at jeg på den måten slapp å føle meg alene og hadde mulighet for hjelp hvis det skjedde noe. Det kan kanskje virke egoistisk, men det er strengt tatt ikke mer egoistisk enn at han får sin vilje og ikke reise, er det ikke det da? Det er hans valg at han ikke vil reise. Mvh Yvonne 2
caroprins Skrevet 3. april 2013 #13 Skrevet 3. april 2013 Hvis du har lyst til å reise men føler at det hadde vært hyggelig også med litt selskap så kan du kikke på Jomfrureiser. Dette er gruppeturer som arrangeres bare for kvinner.
Gjest Faerunpedia Skrevet 3. april 2013 #14 Skrevet 3. april 2013 Det er ikke noe problem å reise alene som kvinne. Jeg har backpacket mye alene i ulike land i Asia og ikke følt meg utrygg. Og så treffer man masse mennesker underveis. Hvorfor er det egoistisk? Hvis han ikke har lyst har han ikke lyst. Jeg reiser mye uten kjæresten og da gjør han ting med kompisene. Og så er det hyggelig å treffes igjen og fortelle hva man har opplevd:)
Athene Skrevet 3. april 2013 #15 Skrevet 3. april 2013 Tusen takk for flere tilbakemeldinger Føler dere at det er trygt å reise alene som kvinne? Kjenner at jeg er litt nervøs for akkurat det, men det spørs vel helt hvor man drar? Anonym poster: 649d13df589ee6e726d9aa855b8b6200 Dersom noe skulle skje er det neppe mye hjelp i en ikke-kamptrent, slapp, norsk mann uansett. Jeg føler meg alltid trygg. Som jeg skrev over - bo sentralt og bra. Ellers velger jeg heller å sitte på hotellrommet litt på kvelden etter middag enn å gå på pub alene. Og blir selvfølgelig aldri beruset. I enkelte land foretrekker jeg kollektivtransport fremfor drosjer, de eneste ubehaglige situasjonene jeg har hatt er med drosjesjåfører i enkelte land (ikke sentraleuropa eller norden). Start med København eller Stockholm. Ikke at de er så mye tryggere enn andre storbyer, men man føler seg litt mer "hjemme" der da kultur og språk er nærme det man kjenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå