Kira-delta Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 For snart to år siden la ei jente fra vgs meg til som venn på Facebook. Det gikk et par dager så la hun meg til på face igjen, jeg godtok igjen, så slettet hun meg og la meg til enda en gang. Slik holdt hun på frem til januar i fjor, og jeg sendte henne en melding om at det var plagsomt så jeg ville ikke legge henne til. Så lagde ho seg blogg, og jeg fikk 8meldinger om at jeg måtte like siden hennes på Facebook. Når jeg ikke svarte fikk jeg en lang, sint melding fra henne. Dette ignorerte jeg. To uker senere sendte ho meg melding og lurte på om jeg kunne komme til henne på jentekveld, bare hun og meg (jeg har aldri hatt kontakt med henne utenom dette på Facebook). Jeg kunne ikke den kvelden og Hun ble sint igjen.. Så begynte facebook-spammingen igjen. Fra sommeren i fjor til desember ca, legger meg til, sletter, legger meg til og sletter. Da sa jeg ifra igjen om at nok var nok. Så endret hun taktik, nå i år har hun lagd 6 nye profiler på Facebook, og legger meg til som venn på alle. Ikke bare det, men hun har også sendt melding til eksen min og hans lillebror, med spørsmål om opplysninger om meg.. De kjenner ikke henne engang. Og kort tid etter begynte hun å trene samtidig som meg på samme treningssenter, hun tør ikke si hei til meg der engang.. Jeg har ignorert henne lenge, og i kveld fikk jeg en lang melding på Facebook og på telefonen. Hvor hun beklager all forvirringen og håper at jeg ikke er sint på henne. Jeg blir helt satt ut... Og nesten litt redd, noen råd om hva jeg bør gjøre? Litt freaky at hun blir så sint på noen hun ikke kjenner..
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 kanskje bare skremme henne med at hvis det fortsetter så anmelder du henne for trakassering? det pleier å hjelpe Anonym poster: 1db6a72b953932445d7a03a399d92d49
Lykkelitenen Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Wow, da er det lov å bli litt bekymret! Om du har lukket profil og ikke har henne som venn nå kan det kanskje lønne seg å gi beskjed til nærme venner og familie om at de ikke må gi henne info om deg...? 3
Gjest Gjest20 Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 (endret) lol. Endret 29. desember 2014 av Gjest20
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 For snart to år siden la ei jente fra vgs meg til som venn på Facebook. Det gikk et par dager så la hun meg til på face igjen, jeg godtok igjen, så slettet hun meg og la meg til enda en gang. Slik holdt hun på frem til januar i fjor, og jeg sendte henne en melding om at det var plagsomt så jeg ville ikke legge henne til. Så lagde ho seg blogg, og jeg fikk 8meldinger om at jeg måtte like siden hennes på Facebook. Når jeg ikke svarte fikk jeg en lang, sint melding fra henne. Dette ignorerte jeg. To uker senere sendte ho meg melding og lurte på om jeg kunne komme til henne på jentekveld, bare hun og meg (jeg har aldri hatt kontakt med henne utenom dette på Facebook). Jeg kunne ikke den kvelden og Hun ble sint igjen.. Så begynte facebook-spammingen igjen. Fra sommeren i fjor til desember ca, legger meg til, sletter, legger meg til og sletter. Da sa jeg ifra igjen om at nok var nok. Så endret hun taktik, nå i år har hun lagd 6 nye profiler på Facebook, og legger meg til som venn på alle. Ikke bare det, men hun har også sendt melding til eksen min og hans lillebror, med spørsmål om opplysninger om meg.. De kjenner ikke henne engang. Og kort tid etter begynte hun å trene samtidig som meg på samme treningssenter, hun tør ikke si hei til meg der engang.. Jeg har ignorert henne lenge, og i kveld fikk jeg en lang melding på Facebook og på telefonen. Hvor hun beklager all forvirringen og håper at jeg ikke er sint på henne. Jeg blir helt satt ut... Og nesten litt redd, noen råd om hva jeg bør gjøre? Litt freaky at hun blir så sint på noen hun ikke kjenner.. Hva slags relasjon har dere, da.....? Felles x....? Anonym poster: f1a2de2d8e08bc099a24e3e1c7067bf6
Djungelvrål Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Synes hun høres psykisk ustabil ut. Kaninkoker. wæææææ 1
Marja Leena Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Tragisk med folk som er så tøffe på facebook og på melding men når ein møte på dei irl så tør dei ikkje sei eit pip LOL. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 For snart to år siden la ei jente fra vgs meg til som venn på Facebook. Det gikk et par dager så la hun meg til på face igjen, jeg godtok igjen, så slettet hun meg og la meg til enda en gang. Slik holdt hun på frem til januar i fjor, og jeg sendte henne en melding om at det var plagsomt så jeg ville ikke legge henne til. Så lagde ho seg blogg, og jeg fikk 8meldinger om at jeg måtte like siden hennes på Facebook. Når jeg ikke svarte fikk jeg en lang, sint melding fra henne. Dette ignorerte jeg. To uker senere sendte ho meg melding og lurte på om jeg kunne komme til henne på jentekveld, bare hun og meg (jeg har aldri hatt kontakt med henne utenom dette på Facebook). Jeg kunne ikke den kvelden og Hun ble sint igjen.. Så begynte facebook-spammingen igjen. Fra sommeren i fjor til desember ca, legger meg til, sletter, legger meg til og sletter. Da sa jeg ifra igjen om at nok var nok. Så endret hun taktik, nå i år har hun lagd 6 nye profiler på Facebook, og legger meg til som venn på alle. Ikke bare det, men hun har også sendt melding til eksen min og hans lillebror, med spørsmål om opplysninger om meg.. De kjenner ikke henne engang. Og kort tid etter begynte hun å trene samtidig som meg på samme treningssenter, hun tør ikke si hei til meg der engang.. Jeg har ignorert henne lenge, og i kveld fikk jeg en lang melding på Facebook og på telefonen. Hvor hun beklager all forvirringen og håper at jeg ikke er sint på henne. Jeg blir helt satt ut... Og nesten litt redd, noen råd om hva jeg bør gjøre? Litt freaky at hun blir så sint på noen hun ikke kjenner.. Stakkars deg! Min erfaring er at det i alle fall ikke hjelper å gå til politiet. De kan nemmelig ikke gjøre stort før det er bevis på at hun er farlig! Ikke noe forbyggende der nei.. Jeg har desverre ikke noen gode råd å komme med bortsett fra at du bør la vær å svare på forespørsler, sms osv. Du bør også blokkere nr. hennes. Anonym poster: 1d0ca6da4d017ee9d60f0634a04df7d2
Dricka Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Gå bort til henne på treningssenteret og si klart og tydelig fra om at nå må det være slutt med det hun driver med om ikke blir det bråk! Det kan nok skremme henne ganske mye siden hun ikke tørr å snakke med deg inreal. 4
frøkna Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Uff, hun er helt besatt av deg. Be henne skaffe seg hjelp, og ikke gi henne noe mer oppmerksomhet annet enn at du kommer til å snakke med foreldrene hennes om problemet om det ikke gir seg. 2
Kira-delta Skrevet 2. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 2. april 2013 Vi har ingen felles relasjoner, jeg bare vet at hun gikk på vgs samtidig som meg, og at hun er samme årskull. Snakket med eksen min nå, og han hadde fått melding av henne i kveld han og.. Føler jeg sitter i en veldig merkelig situasjon. Jeg er faktisk redd for hvordan hun ville reagert om jeg konfrontert henne IRL, tenk om hun tilter? De sinte meldingene hennes er ikke småsinte liksom, men usammenhengende setninger som går fra at hun unnskylder seg, til at hun har driti seg ut og så bare tilter hun i vinkel med bandeord og hetsing av seg selv.. Kan jeg blokkere henne på Facebook selv om hun oppretter nye profiler i hytt og pine?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #13 Skrevet 2. april 2013 Du kan jo allikevel skremme henne med at du kommer til å anmelde? Eller true med å si noe til foreldrene hennes? Jeg tror ikke noen som sliter så mye vil slutte med oppførselen sin før de blir konfrontert Anonym poster: 1db6a72b953932445d7a03a399d92d49
Gjest Cytosin Skrevet 2. april 2013 #14 Skrevet 2. april 2013 Kutt all kontakten med henne, ikke besvar meldingene og anropene. Her må du bare være konsekvent og informere henne om at du ikke er interessert i å ha kontakt med henne ettersom du oppfatter oppførselen hennes som plagsom. Dersom hun ikke gir seg og forsetter i samme bane, kan du skremme henne ved å si at du vurderer å kontakte politiet. 2
Kira-delta Skrevet 2. april 2013 Forfatter #15 Skrevet 2. april 2013 Ja, da må jeg vel dra frem politikortet snart. Hvorfor tror dere hun oppfører seg sånn? Kan hun være psykisk ustabil? Hvorfor akkurat meg liksom?
Lykkelitenen Skrevet 2. april 2013 #16 Skrevet 2. april 2013 Kan være mange grunner, fra sjalusi til forelskelse og med mye midt i mellom. Det kan til og med være det er noe som vi ville oppfattet som en bagatell, men som for henne har satt spor (f.eks. at du var hyggelig mot henne på vgs en gang, har smilt til henne osv osv, ting som du ikke har tenkt over, men som hun har missoppfattet.) Men at hun er ustabil, det er det ingen tvil over, ingen oppfører seg slikt med mindre de har en skrue løs
Kira-delta Skrevet 9. april 2013 Forfatter #17 Skrevet 9. april 2013 Våknet i dag til fem facebook-notifikasjoner, og ble hekt kvalm da jeg fant fem bilder av meg på hennes nye profil. Jeg har ikke henne som venn.. Og bildene er fra en skoletur på vgs. Hun må ha tatt bildene fra noen andre på vgs, for det ser ut som vi er venninner ut fra bildene... Bildene er av meg som sitter og spiser lunsj, meg inne i en butikk, ved siden av abercrombie and fitch osv... Helt vanlige situasjoner, akkurat som om hun har tatt dem. Vuææ, blir helt kvalm jeg
lillevill Skrevet 9. april 2013 #18 Skrevet 9. april 2013 Har hun tagget deg? Ønsker du bildene fjernet? Om du ikke bryr deg så tror jeg at jeg hadde blokkert henne. Har dere felles bekjente? Spør om de kan ta bort bilder av deg hun får tilgang til. Ikke ha bilder av deg på nett om du ikke ønsker at raringer skal få tak i dem.
Gjest gjest Skrevet 9. april 2013 #19 Skrevet 9. april 2013 Ta kontakt, be henne slette bildene, rapporter til FB også. Si at dersom hun ikke sletter bilder, slutter med stalkingen så blir du nødt om å anmeldte henne for trakassering. Si henne en frist på f.eks 24 timer til å fjerne seg fra livet ditt og fjerne bilder osv.....
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #20 Skrevet 9. april 2013 Rapporter alle bildene og/eller send en mld og si at om hun ikke sletter de og hun kutter ut å plage deg så går du til politet. Anonym poster: ddf67fd37a1b9c413970b001b4143125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå