Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å sy om/opp brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg i teorien en spesiell type kjole, og derfor har jeg litt motforestillinger mot å dra til en brudesalong hvor jeg ofte synes de presser alle inn i en stroppløs A-linjet kjole med draperinger i livet.

På Finn er det endel fine Pronoviaskjoler, men jeg synes de er litt voldsomme for meg. Så da lurer jeg på hvor lett det er for en skredder å fjerne slep? Evt legge opp så den rekker rett under knærne? Og hvem bør man evt kontakte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk iallefall beskjed om i to av salongene jeg var i, at slep enkelt kunne fjernes hos skredder. Fikk inntrykk av at det ikke var noe stort problem, men det kommer sikkert litt an på evt mønster og sånt nede på kjolen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk iallefall beskjed om i to av salongene jeg var i, at slep enkelt kunne fjernes hos skredder. Fikk inntrykk av at det ikke var noe stort problem, men det kommer sikkert litt an på evt mønster og sånt nede på kjolen.

Ja, for mange kjoler må vel uansett legges litt opp? Kan ikke se for meg at alle kjoler er tilpasset mine 163 cm.

Skrevet

Tror det er vanlig å legge opp, ja. Alle kjolene jeg har prøvd har vært lange iallefall (og jeg er 170 cm, måtte legge opp den jeg kjøpte og).

Skrevet

Å legge opp en kjole er sjelden noe problem. Det å endre på andre ting; som å fjerne slep kommer litt ann på hvordan kjolen er sydd, men bør gå greit i de aller fleste tilfeller. Dvs alt går; men har man litt uflaks må omtrent alt sprettes opp før man kommer til,

Skrevet

Men er det galskapå klippe i en så dyr kjole for å rette på småting man synes kunne vært bedre?

Gjest Kiara!
Skrevet

Nei, det er galskap å forsvinne i en så diiiiiiiiiger kjole på vei opp til din kommende mann. :)

Finnes så mange dyktige skreddere som kan hjelpe deg at dette er langt fra galskap.

Skrevet

Nei, det er galskap å forsvinne i en så diiiiiiiiiger kjole på vei opp til din kommende mann. :)

Finnes så mange dyktige skreddere som kan hjelpe deg at dette er langt fra galskap.

Puh! Takk! Har sett på den som heter Bermeo, men tanken på slepet tar knekken på meg. Hvordan går det med din kjole?

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg sliter som vanlig med slankinga, men håper å få det under kontroll får fort det lar seg gjøre. Synes det er hinsides vanskelig! :S

Den kjolen er lekker, men den er for stor... Selv jeg som er 10 cm høyere enn deg hadde hatt kvaler med en slik kjole. Få slepet og lengden av, kommer til å bli knallfin! Sånn kjole som passer til å være kort.

Skrevet

Jeg sliter som vanlig med slankinga, men håper å få det under kontroll får fort det lar seg gjøre. Synes det er hinsides vanskelig! :S

Den kjolen er lekker, men den er for stor... Selv jeg som er 10 cm høyere enn deg hadde hatt kvaler med en slik kjole. Få slepet og lengden av, kommer til å bli knallfin! Sånn kjole som passer til å være kort.

Jeg er glad du finnes på dette forumet. Direkte svar som jeg gjerne skulle hatt fra forloveren min, hun synes alt er fint uansett, men hun er ikke en kjolejente da. Sliter ikke (nesten)alle bruder med slankingen? Du har ikke fått kjolen ennå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...