AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Hunden er en miniatyr, og har oppholdt seg i et stort bur når jeg har vært bortreist, dette mest mtp at han er så liten/at han kan skade seg på ting når jeg er bortreist, og at jeg har andre dyr jeg også har vært redd for at kan skade han. Det har aldri skjedd at hunden har skadet seg, eller at dyrene har skadet han, men jeg har ikke turt å la han gå løs, selv om jeg har ønsket det. Han har et stort bur med veldig god plass, som har åpen dør til daglig. Om natta sover han i min seng, eller i egen seng på gulvet. Det virker på meg som om han synes buret er et ok sted å være, han går ofte inn dit å legger seg når jeg er hjemme (åpen dør). Når jeg kommer hjem fra jobb, virker det som om han har sovet. Jeg har lagt merke til at hvis jeg lar han være løs i heimen, og jeg går ut i hagen e.l, så står han å bjeffer helt til jeg kommer inn igjen. Er han i buret, er han helt rolig og lager ingen lyder når jeg går. (Har stått utenfor å hørt, ingen bjeffing) Hvordan skal jeg tolke dette? Jeg har egentlig ingen rom i huset han kan være løs på som er trygge. Ovnen kan velte over han, og det ene rommet er alltid iskaldt, det andre blir brennhett. I stua vet jeg at han er like hel, og at temperaturen er ok, men jeg vil jo helst at han skal få være løs når jeg er på jobb. Det er heller ikke så enkelt å skille av en del av stua, og ellers er det åpen løsning inn til kjøkkenet. Anonym poster: c4ba0cf97ff552e88513376dc6377ff8
Favole Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Hvis han ser ut til å ha det bra i buret, og har mulighet til å røre på seg, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du vil venne han av med det? Hadde jeg bodd slik som du beskriver, og hunden føler seg trygg og rolig i buret, så hadde jeg beholdt buret.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Det er så mange som er imot å ha dyr i bur, så jeg føler vel at jeg er litt slem med han som lar han være der når jeg ikke er hjemme. Noen mener at dyr er rolige i bur fordi de har gitt opp, og fordi de ikke har annet valg, men hadde han gått inn der å lagt seg når jeg er hjemme hvis han synes det er traumatisk? Han virker som en veldig fornøyd, livsglad og trygg liten hund, selv om han er i bur når jeg er på jobb.. Likevel har jeg dårlig samvittighet. Anonym poster: c4ba0cf97ff552e88513376dc6377ff8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå