Gå til innhold

Droppsett, kun på hovedøvelsen eller alle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal kjøre dropsett, skal jeg kun kjøre det på hovedøvelsen i muskelgruppen eller på alle øvelser i de(n) muskelgruppen(e) jeg skal kjøre den dagen?

Eks: min bicepsøkt, Bicepscurl rett stang 3-4 set

Preachercurl 2-3 set

Hammercurls 2 set

Skal jeg kjøre dropsett kun på Bicepscurl rett stang og droppe de andre øvelsene, eller skal jeg kjøre dropsett på alle øvelsene? Eller kun på Bicepscurl og kjøre de andre øvelsene som vanlig?

Anonym poster: fd54ca46d54597a3f792f56ab61cb367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hva du vil oppnå det.

Droppsett gir jo deg muligheten til å øke volumet noe slik at du får mer trening per gang.

Det jeg ikke kan forstår er hvorfor du skal ha tre isolasjonsøvelser på én muskel i en økt. Biceps er ikke akkurat den viktigste muskelen å trene...

Biceps (brachii) brukes jo i en rekke andre øvelser også. Stortsett alt som handler om å dra. Dersom du utmatter den med masse curls så kan det gå ut over de andre draøvelsene.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hva du vil oppnå det.

Droppsett gir jo deg muligheten til å øke volumet noe slik at du får mer trening per gang.

Det jeg ikke kan forstår er hvorfor du skal ha tre isolasjonsøvelser på én muskel i en økt. Biceps er ikke akkurat den viktigste muskelen å trene...

Biceps (brachii) brukes jo i en rekke andre øvelser også. Stortsett alt som handler om å dra. Dersom du utmatter den med masse curls så kan det gå ut over de andre draøvelsene.

TS her. Jeg har armer og bein på samme dag. Det fungerer bra for meg. Jeg kjører skuldre/rygg/bryst en annen dag. En slags 2-split med hviledag(er) i mellom.

Jeg har vokst bra på dette og tar egentlig ikke så mye kritikk på det så lenge det fungerer. Poenget var hvis jeg ønsker å tyne meg litt med dropsett. For eks. på biceps eller rygg.

Anonym poster: fd54ca46d54597a3f792f56ab61cb367

Skrevet

Du kan bruke dropsett til å dra ut større volum, men jeg ville ikke gjort det mer enn en gang i uken. Som jeg nevnte i forrige innlegg blir totalvolumet på muskelen ganske høyt sammen med andre draøvelser ila uken.

Pass på at du får nok mat og hvile i hvert fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...