Gå til innhold

Glutenfrie boller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har en god oppskrift på glutenfrie boller? Ble påvist cøliaki for noen uker siden, og siden det har jeg hatt så sinnssykt lyst på boller. Typisk at med en gang jeg blir fortalt at jeg ikke kan spise noe, så får jeg veldig lyst på det :fnise:

Noen som kan redde meg ut av bolleknipen? :vetikke:

Anonym poster: 749871eb343c8308e1930b5c87fe1e45

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har bare hørt at om du skal lage det selv, må du bruke muffinsformer. Jeg vet ikke hvor du bor, men det finnes bakerier som baker glutenfrie boller :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Oslo :) Noen som vet om et bra bakeri med gode glutenfrie boller? De er vel fryktelig dyre da :sukk:

Gjest Daenerys
Skrevet

Prøv Bakefri, de holder til i Kirkegata :) De har en egen facebookside, eller google dem!

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Bakefri, de holder til i Kirkegata :) De har en egen facebookside, eller google dem!

Tusen takk for tips! Så at det ikke var så ille priser der :) Da blir det bolleutflukt på lørdag :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk abstinenser det du opplever. Når man kutter ut det man ikke tåler (gluten) reagerer hjernen ved å få kick (må ha) det man ikke tåler. For de aller fleste som ikke tåler gluten er boller det eneste man klarer å tenke på i en uke eller to. Det går over. :)

Anonym poster: b087b784b161989710b9b1f830747471

Gjest Daenerys
Skrevet

Bare hyggelig AB :)

Glad jeg ikke opplevde et sug etter boller, nå har jeg blitt dårlig av dem i mange år da før jeg fant ut jeg ikke tåler det, så det er kanskje ikke så rart :)

Skrevet

Bytt ut hvetemel med jyttemel. Bruk litt mindre jyttemel enn du ville brukt hvetemel, ellers som vanlig. Blir kjempegode :)

Når du er på Bakefri, rask med deg en brownie også :sikle:

Skrevet

Send inn gastrosvarene dine til NAV, så får du automatisk støtte til fordyret kosthold :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk abstinenser det du opplever. Når man kutter ut det man ikke tåler (gluten) reagerer hjernen ved å få kick (må ha) det man ikke tåler. For de aller fleste som ikke tåler gluten er boller det eneste man klarer å tenke på i en uke eller to. Det går over. :)

Anonym poster: b087b784b161989710b9b1f830747471

Har vart ganske mye lengre enn en uke eller to dessverre :sukk:

Bytt ut hvetemel med jyttemel. Bruk litt mindre jyttemel enn du ville brukt hvetemel, ellers som vanlig. Blir kjempegode :)

Når du er på Bakefri, rask med deg en brownie også :sikle:

Takk for tips! Det skal jeg teste ut :)

Fotballfrue har en god oppskrift som smaker veldig likt hveteboller: Oppskrift på skikkelige boller: LCHF

Anonym poster: f454a0f8cac260fc415ba1d225203398

De har jeg bakt. Synes de er gode, men synes ikke de smaker som vanlige boller. Så de demper dessverre ikke mitt store behov for boller :fnise:

Skrevet

Jeg lager riktignok ikke boller, men kanelboller, med jyttemel, og folk elsker dem. Smaker som ordentlige boller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...