Gå til innhold

Pris på mops/pug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har nettopp besluttet å skaffe oss hund. Valget falt på en mops/pug, først og fremst pga personligheten. Vi har sendt mail til en kennel i nærheten som har valper om noen uker, og håper på svar derfra.

Men det vi lurer på er følgende; hvor mye koster en mops-valp?

Da snakker jeg ikke om levekostnader, men prisen på selve valpen. Hvor mye betalte du for din mops/pug?

Føler ikke helt at vi kan høre med kennelen. Å spørre de om pris på et nytt familiemedlem kan jo gi litt feil inntrykk.

Vi prøver ikke å "spare" på mopsen på noen måte, er bare nysgjerrige på hvor mye vi må legge av så vi har pengene klare :)

På forhånd takk for alle svar!

Skrevet

hva vet dere om rasen? arvelige sykdommer? Har dere undersøkt om denne oppdretteren følger avlskriteriene ?

Ikke noe vondt ment,men det virker veldig dårlig planlagt kjøp.

Kontakt raseklubben og les+lær mer om rasen før dere kjøper valp , er mitt råd

http://www.mopsen.no/

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet at Tangetoppen tar 20000 for en valp, men andre tar også 15000. Men de har visstnok lange ventelister så en valp derfra tar tid å få. Men på den annen side så får du det du betaler for. Tangetoppen er den beste kennelen her til lands, og har veldig fine hunder helsemessig.

Hvis dere allerede har gjort en avtale så sørg for å spørre oppdretter om å få se helseattest og dokumentasjon på resultater av tester av foreldredyrene.

Følg godt med på hvordan foreldredyrene er, og pass på at de ikke begynner å hyperventilere og pese bare av glede av å se deg.

Vær kritisk og sørg for å stille gode spørsmål :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg vet at Tangetoppen tar 20000 for en valp, men andre tar også 15000. Men de har visstnok lange ventelister så en valp derfra tar tid å få. Men på den annen side så får du det du betaler for. Tangetoppen er den beste kennelen her til lands, og har veldig fine hunder helsemessig.

Hvis dere allerede har gjort en avtale så sørg for å spørre oppdretter om å få se helseattest og dokumentasjon på resultater av tester av foreldredyrene.

Følg godt med på hvordan foreldredyrene er, og pass på at de ikke begynner å hyperventilere og pese bare av glede av å se deg.

Vær kritisk og sørg for å stille gode spørsmål :)

Lykke til :)

Takk for godt svar og gode tips! :)

Skrevet

hva vet dere om rasen? arvelige sykdommer? Har dere undersøkt om denne oppdretteren følger avlskriteriene ?

Ikke noe vondt ment,men det virker veldig dårlig planlagt kjøp.

Kontakt raseklubben og les+lær mer om rasen før dere kjøper valp , er mitt råd

http://www.mopsen.no/

Hvordan i all verden kan du ut i fra de få setningene mene at det er et dårlig planlagt kjøp? Står verken noe om alder, tidligere erfaring med hund, eller noe som helst annet som gir deg noe intrykk av hvem vi er som personer og hvorfor vi skal ha hund. Med mindre du kan svare på det som er tema; hvor mye må vi belage oss på å betale, har du ingenting her å gjøre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Allerede lest :)

Jaja.. Du får vel bidra til å fortsette avl av raser som ikke er i stand til å puste skikkelig..

De fleste legger ut annonser på finn, så om du ser der vil du få en pekepinn på hvor mye de koster.

Anonym poster: b099c6273857c5550edd13931042f6bf

• Liker 5
Skrevet

jeg svarer på hvilke poster jeg vil. Og utifra hva som ble skrevet,syntes jeg det hørtes ut som en hastebestemmelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden kan du ut i fra de få setningene mene at det er et dårlig planlagt kjøp? Står verken noe om alder, tidligere erfaring med hund, eller noe som helst annet som gir deg noe intrykk av hvem vi er som personer og hvorfor vi skal ha hund. Med mindre du kan svare på det som er tema; hvor mye må vi belage oss på å betale, har du ingenting her å gjøre.

Det at du støtter opp under en slik industri røper deg. :)

Anonym poster: 52799ee75b2c5213231439457ac223f7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...