Gå til innhold

Hvilken rett passer absinth til?(etter at barna har lagt seg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en flaske Absinth i skapet jeg ikke har rørt ennå, så jeg lurer på om hvilken rett som passer til absinth , fikk sykt lyst på et shot grønn fe:)=

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke det ulovlig i Norge av en eller annen grunn? Eller er det bare jeg som ikke følger med? :sjenert:

Skrevet (endret)

Absint er vel såpass kraftig/dominerende i smak at det passer best som en digestif. Pasta og tomatsaus er ikke så verst å matche med anissmak.

Endret av Botch
Skrevet

Ikke det ulovlig i Norge av en eller annen grunn? Eller er det bare jeg som ikke følger med? :sjenert:

Absint over 60% er ulovlig, men noen svakere typer kan kjøpes på Vinmonopolet.

Skrevet

Er det ikke bare til å shotte da? :P Skal det liksom nytes med en god middag? Aldri hørt om før..

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare til å shotte da? :P Skal det liksom nytes med en god middag? Aldri hørt om før..

Bare ren vodka er til for å shottes. Det meste annet har en smak som kombinerer seg i en vakker symfoni med matvarer.

Anonym poster: faded01624eeb6974d1493e985dfab95

Skrevet (endret)

Absinthe er ment for å vannes ut,4/5:1 er ikke uvanlig. Selv etter det så er smaken av anis og krydder såpass sterk at det er vanskelig å tenke på noen form for mat som kan passe til absinthe.

Absinthe shottes selvsagt ikke, det er alt for sterkt og som nevnt over ikke hvordan absinthe og pastis drikkes.

At fjortiser jubler og skriker fordi det ser at det står f.eks 70% på flasken og derfor tror det er det råeste utenom rakettdrivstoff!

Når du ser alkohol med høy styrke som f.eks cask strength whisky eller overproof rom, så er dette enten ment å vannes ut eller i tilfelle med rom, ment for å skjære gjennom drinker med mye sitrus og fruktjuice.

og da ofte bukt i veldig små mengder.

Endret av Kim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...