Gå til innhold

En som oppmuntret og planla sammen med en til å ta selvmord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På et annet nettforum var det en bruker som oppmuntret en annen til å ta selvmord og hjalp henne med å planlegge det. Merker jeg blir så sint, er det lurt av meg å sende han en melding? Eventuelt er det noen som vet hva dere ville sagt?

Anonym poster: f9586c2f95254dc051e17ee37c45558d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe. Jeg ville holdt den personen på mer enn en armlengdes avstand.

Anonym poster: cd488a6bbeb9775d01478baa8a8926cb

AnonymBruker
Skrevet

På et annet nettforum var det en bruker som oppmuntret en annen til å ta selvmord og hjalp henne med å planlegge det. Merker jeg blir så sint, er det lurt av meg å sende han en melding? Eventuelt er det noen som vet hva dere ville sagt?

Hverken lurt eller dumt. Du kan vel bli kvitt litt frustrasjon, men vedkommende kommer jo selvsagt ikke til å slutte av å få kjeft. Hele poenget her er jo å være et elendig menneske, og han er naturligvis klar over at det der ikke egentlig er greit.

Anonym poster: 8040d9ca28bc758f80c916d7bb094e53

Gjest Animula
Skrevet

Jeg ville sagt fra i tråden, dette er livsfarlig og overhodet ikke greit. Og så ville jeg rapportert vedkommende til en forumsansvarlig.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt fra i tråden, dette er livsfarlig og overhodet ikke greit. Og så ville jeg rapportert vedkommende til en forumsansvarlig.

De vil ikke gjøre noe med ham! Det er hva som gjør det hele verre, en ting er at det finnes sånne mennesker i det hele tatt, en annen ting er at de slipper fri som om ingenting har skjedd!

Skrevet

Oppfordring til selvmord er også svært alvorlig og kan i Norge straffes som medvirkning til drap. Både det å forklare eller overbevise personen om at det er det riktige å gjøre for grunner som det beste for andre, eller av moralske eller religiøse grunner, og å stimulere en åpent suicidal person med selvmordsplaner til å gjennomføre selvmordet er straffbart og kan defineres som medvirkning til drap. Selvmord som blir begrunnet av den suicidale, for eksempel gjennom avskjedsbrev, til å være av direkte handlinger som mobbing eller overgrep kan også straffes som medvirkning til drap hvis handlingen(e) kan bevises.

Går an å politianmelde.

• Liker 7
Gjest Beano
Skrevet

Er det et norsk forum? Hvis ja, burde det gå an å ta kontakt med politiet ang. dette.

Du burde også sende en melding til personen som blir oppmuntret til å ta selvmord og si noen fine ord til h*n. Jeg ville også sent en melding til h*n som oppmuntrer andre til selvmord. Helt uakseptabelt.

• Liker 3
Gjest Animula
Skrevet

De vil ikke gjøre noe med ham! Det er hva som gjør det hele verre, en ting er at det finnes sånne mennesker i det hele tatt, en annen ting er at de slipper fri som om ingenting har skjedd!

Hva slags forum er dette? Jeg ville vurdert å kontakte politiet. Det er verdt å gjøre det man kan for å forhindre selvmord, og det er straffbart å oppfordre til selvmord.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags forum er dette? Jeg ville vurdert å kontakte politiet. Det er verdt å gjøre det man kan for å forhindre selvmord, og det er straffbart å oppfordre til selvmord.

http://www.asexuality.org/en/ Internasjonalt forum dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Kopier samtalene med forumansvarlig, selvmordskandidaten og "hjelperen". Deretter politianmelder du det.

Anonym poster: 185090af6b8a911c5022f2461df27990

Skrevet

TS; Håper du har fått hjelpen du trenger!

Temaet er i mot reglene, så den blir nok stengt.

Gjest Animula
Skrevet

http://www.asexuality.org/en/ Internasjonalt forum dessverre.

Jeg ser ikke helt hvor den siden er basert, USA eller UK? Det er nok vanskelig å få gjort noe når den ikke er norsk i forhold til å rapportere nettsiden til politiet i det respektive landet, men det er ikke umulig å gjøre et forsøk.

Ja denne tråden blir nok stengt eller borte snart.

Skrevet

Hvilket forum? link?

Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Ber om at hovedinnlegget leses en gang til og at diskusjonen holdes til dette.

Tekola, mod.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Forumansvarlig burde informeres. Personen som "hjalp" burde også få beskjed om at slikt gjør man ikke. For alt man vet er det en høytfungerende autist som sitter der og på alvor tror han er til hjelp.

Anonym poster: 5d2c46d3d12dfee2b26bb187ac5af463

Sitering og svar til slettet innhold er fjernet.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I og med at folk ikke gjerne skjønner alvoret før de ser det med egne øyne:

charonboat_dot_com_internet_suicide.jpg

Anonym poster: cd488a6bbeb9775d01478baa8a8926cb

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Forumansvarlig burde informeres. Personen som "hjalp" burde også få beskjed om at slikt gjør man ikke. For alt man vet er det en høytfungerende autist som sitter der og på alvor tror han er til hjelp.

Anonym poster: 5d2c46d3d12dfee2b26bb187ac5af463

Men artig du nevner autister, det var faktisk en autist som snappet meg opp på en datingside som var til størst hjelp for min del :ler:

Sitering og svar til slettet innhold fjernet.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet ytterligere av samme grunner som forrige ryddemelding.

Tekola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket forum? link?

http://www.asexuality.org/en/

Og takk til Tekola for å rydde opp i tråden, ble bare alt for mye annet her å tenke på.. Uansett så har jeg roet meg ned nå, er bare så skuffet over at han får gå fri uten konsekvenser.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for videre diskusjon av ryddet innhold. Oppfordrer som Tekola sier å lese hovedinnlegget igjen, og tenke seg om før man poster.

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...