AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Jeg er student og skal ha sommerjobb i sommer. Vi gifter oss også denne sommeren. Jeg må snart gi tilbakemelding på hvilke uker jeg kan jobbe i sommer og lurer derfor på hvor mye tid ting tar før bryllupet? Vi gifter oss lørdag i uke 32 og jeg skal selvsagt ikke jobbe den uken. Det jeg lurer på er om jeg skal jobbe i uke 31 eller ikke. Jeg gjør mye selv i dette bryllupet og er redd for å gå ned pga stress i ukene før bryllupet (kjolen sitter perfekt nå). Derfor kan det være godt å ikke tenke på jobb. Samtidig kan det jo bli for mye fritid til å bekymre meg på? Hva er erfaringen til andre bruder? Anonym poster: e97272a61a2cb16395f28420be7c2d48
AuroraB Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Jeg giftet meg på en lørdag og hadde fri fredagen før og mandagen etter. Selv om vi leide lokale og skulle gjøre det meste selv, med hjelp fra familie, så fikk vi ikke tilgang til lokalet før fredag ettermiddag uansett og kunne ikke få gjort noe. Det gikk helt greit, i grunnen. 2
Gjest Doh Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Vi hadde fri dagen før. Det holdt i massevis. Gjorde det meste selv, men mamma lagde blomsteroppsatsene. Brukte kveldene på å ordne ting, og det var ærlig talt ikke mye å gjøre rett før bryllupet
Petalouda Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 jeg hadde fri uken før og uken etter. jeg hadde dødd uten.
Evie Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Jeg skal ha fri torsdag og fredag før bryllupet og uken etter. Er jo mye man får gjort etter man er ferdig på jobb og.
Gjest Tirkes Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Jeg hadde ikke trengt to uker før bryllupet. Jeg hadde fri ons-tors-fre før bryllupet på en lørdag (Vi hadde selvarrangert fest, kom ikke til dekket bord) men hadde fri to uker etterpå pga bryllupsreise. Men det kommer an på hvor godt forberedt du er i forkant. Du kan nok klare deg med en uke, men da råder jeg til alt fra sittekart til komponering av dokurver (jeg KØDDER!) flere uker i forveien. + skaff bananesker i plast, de er fine til å bære ferdigbrettede servietter til lokalet. Alt som kan ordnes FØR festen eller før "kvelden før festen", kan du ordne mens du ser på film flere uker i forkant. Da blir du mer avslappa og får god tid til å ordne negler og hår uten å panisk se på klokka og tenke "faen, får ikke sove i natt heller, må skrive bordkort, må ringe Olga og må vaske brudebilen". ...også kommer det også an på hvor mye dere gjør selv, og hvor "ferdig" fest dere har. 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Jeg hadde ferie uken før, og det angrer jeg ikke på i det heletatt. Svigerfamilien kommer langveisfra og skulle se det nye hjemmet for første gang, ergo, det måtte vaskes,ryddes, klesvask, pakking til bryllupsreise, siste fisnish på bryllups planene, musikk, øving på brudevals, også klarte jeg og presse inn litt egentid, som en frisør time og manikyr/pedikyr. Men, de to ukene med ferie etterpå var vel de jeg hadde mest bruk for
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Jeg hadde ikke trengt to uker før bryllupet. Jeg hadde fri ons-tors-fre før bryllupet på en lørdag (Vi hadde selvarrangert fest, kom ikke til dekket bord) men hadde fri to uker etterpå pga bryllupsreise. Men det kommer an på hvor godt forberedt du er i forkant. Du kan nok klare deg med en uke, men da råder jeg til alt fra sittekart til komponering av dokurver (jeg KØDDER!) flere uker i forveien. + skaff bananesker i plast, de er fine til å bære ferdigbrettede servietter til lokalet. Alt som kan ordnes FØR festen eller før "kvelden før festen", kan du ordne mens du ser på film flere uker i forkant. Da blir du mer avslappa og får god tid til å ordne negler og hår uten å panisk se på klokka og tenke "faen, får ikke sove i natt heller, må skrive bordkort, må ringe Olga og må vaske brudebilen". ...også kommer det også an på hvor mye dere gjør selv, og hvor "ferdig" fest dere har. Veldig gode tips det der altså! Vi skal gjøre ganske mye selv, og tenker å ha det meste på plass i godt tid, som du sier. TS Anonym poster: e97272a61a2cb16395f28420be7c2d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå