Gå til innhold

Vanskelig å få visum til usa?

Anbefalte innlegg

Gjest reiseklar
Skrevet

Hvordan går man frem for å få reisevisum til usa?

Er det blitt veldig komplisert?

Hvor lang behandlingstid må man regne med?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Er det ikkje berre sånn at du ikkje må ha prikkar på rullebladet då? Eller er det eg som er heilt borte her? :roll:

Skrevet

Norske statsborgere med "ny type" pass er treger ikke å søke om vanlig turistvisum til USA (tror jeg!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ny type pass (maskinlesbart) ikke visum. Frem til 24 oktober i år så kan du dra til USA som turist på "visumfri" ordning uansett gammelt eller nytt pass, men dersom du har gammelt pass må du ha visum etter den dato.

Dersom du skal arbeide i USA så vet jeg ikke, men da må du nok ha visum.

Skrevet

Er det ingen som klarer å hoste fram en link til ett sted vi kan lese om dette? Hva folk tror og "vet" er liksom ikke alltid til å stole på, men det er selvfølgelig kjekt å få vite det også...

Gjest ikkeheltreiseklar...
Skrevet

Takk for svar!

Ble nesten mer forvirret av artikkelen faktisk.

Men hvis jeg ikke har mistforstått så må kan man bare reise visumfritt til usa fra 01.oktober i år med de maskinlesbare passene.

Før det må alle levere inn visumsøknad.

(Og alle oss som ikke har maskinlesbare pass enda, må søke om visum på vanlig måte. Huff, tror det er på tide å få nytt pass.)

Skrevet
Ble nesten mer forvirret av artikkelen faktisk.

Den er jo ganske gammel da, men det som står der gjelder vel fremdeles... Ble i alle fall forvirret jeg og!

Skrevet

Nei. Det har alltid vært sånn at vi ikke trenger visum for å reise på korte reiser til USA. Jeg reiser om 9 dager og skal ikke ha noe visum.

Det er ETTER at de maskinlesbare passene man trenger visum - og KUN hvis man da har den gamle type pass. Kan løses enkelt ved å få seg et maskinlesbart pass så slipper man visumgreiene.

Skrevet

Om du fremdeles er veldig i tvil: send en mail til den amerikanske ambassaden i Oslo f.eks. og spør.

Skrevet

OK, så jeg kan med mitt gamle pass reise til USA nå til sommeren uten å søke om visum eller ha intervju på ambassanden først?

Skrevet
OK, så jeg kan med mitt gamle pass reise til USA nå til sommeren uten å søke om visum eller ha intervju på ambassanden først?

Ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja.

hva med meg, da?

det stod noe om rulleblad på sidene til den amerikanske ambassaden.. og jeg har ikke helt rent rulleblad.. :oops:

Skrevet

[quote="anonym

det stod noe om rulleblad på sidene til den amerikanske ambassaden.. og jeg har ikke helt rent rulleblad.. :oops:

Skrevet

Takk, dette har jeg lurt på også!! Men da vet jeg det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...