Gå til innhold

Fordeling av renter mellom samboere.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.dinepenger.no/regler/maa-endre-selvangivelsen-hvert-aar/20348915

Leser denne artikkelen men får ikke noe svar på om min samboer kan få alle lånerentene? Han har betalt alt lån i 2012, derfor syns jeg det er rett og rimelig at han kan føre rentene hos seg, og ingenting hos meg. Vi har kun muntlig avtale på dette. Er det "lov" å gjøre det sånn?

Anonym poster: 79f29f18b9d7b01689946cef37f89006

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg vil tro det er lov. Vi kjøpte felles hus før vi ble gift og var da kun samboeren. Alle renter ble påført min selvangivelse. Denne ble faktisk oppført automatisk, etter at alle innbetalinger hadde gått fra min lønnskonto (jeg betalte huslånet og han betalte tilsvarende andre faste utgifter).

Jeg vil tro det er lov så sant dere er felles lånetagere. Dersom han har betalt ned gjeld der du er hovedlånetager eller eneste lånetager, da går det nok neppe...

AnonymBruker
Skrevet

Han er hovedlåntager, jeg medlåntager. Alt av lån og renter har blitt ført på ham.

Og vi trenger ikke gjøre noe altså?

TS

Anonym poster: 19321b1eaf112ef7280c2e9af1bffa61

Gjest Tirkes
Skrevet

Står alt oppført på hans selvangivelse fra før, så trenger dere ikke gjøre noe nei. :) Vi kjørte på den måten i tre år på rad og jeg var i telefonkontakt med en saksbehandler der pga en feil det ene året, og da gikk de også inn på rentetrekket - så jeg vet det var lov for meg å beholde alt rentetrekket på egen selvangivelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...