Devilheart Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Hei godtfolk! I sommer planlegger jeg roadtrip i Norge og tenker å kjøre innom flere byer og steder. Ser at det kommer til å koste en del hvis jeg velger hotell på de store byene. Kjørestrekningen har jeg nå valgt slik, med forbehold om avkjøring da noen steder jeg vil se ligger litt utenfor: De i fet skrift er byene jeg har tenkt å overnatte hos. Oslo - Hamar - Lillehammer - Trondheim - Kristiansund - Molde - Geiranger - Bergen - Haugesund - Stavanger - Kristiansand - Larvik - Sandefjord - Tønsberg - Horten - Moss - Oslo. Prøver å finne gode alternativer, både mhp tid og steder jeg kan få med meg. Har også lyst å ta sjøveier men da må ferjetider prioriteres. Jeg tenker at hvis jeg kan gjøre hotelloppholdene minimale og finne mer fleksibel overnatting (motell, hytte, telt), kan jeg skape mer tid til andre ting. Meste av tiden vil gå til selve kjøringen uansett. Håper noen som har peiling på alternativ overnatting kan gi råd og tips om dette. En annen ting, i så fall må jeg gå til innkjøp av nødvendig utstyr også, og hvis totalkosten blir den samme, er det kanskje like greit med hotell? Takk på forhånd til alle svar. Glemte nesten å legge til at vi blir maks 3 personer - 1 gutt 2 jenter - som innebærer at vi må ha seperate rom.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 http://www.strind-gard.no/index.php?sg=framside supert sted å overnatte i Lom, hvis dere skal forbi her Anonym poster: ef4bdf0e0e838dd6748df6626c7eea24
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Hvor lenge vil du stoppe og hvor mye vil du se av hvert sted da? Det er et stykke mellom Trondheim og Bergen, så blir ikke mange minuttene med stopp du får tid til på veien. Om du har tenkt å reise i høysesongen vil du også oppleve en del trafikk på flere av stedene og må regne med venting på ferje( f eks den til Geiranger.). Ville lagt inn en ekstra overnatting f eks en plass mellom Stryn og Førde. Da får du ekstra tid i både Geiranger og Bergen(om det er av interesse). Anonym poster: 0b361efbbc157dfade0fbc3cf2476ab5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 De fleste overnattingsteder gir rabatt om du bestiller gjennom nett (booking.com, coop osv), mange steder gir også rabatt om du har naf, coop, hotell express kort osv. Ville tatt flere overnattinger en du har notert, veldig lange avstander. Anonym poster: 5912573c50002167cce25dfd972ac6a3
Harlequin Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Var på roadtrip noen år tilbake, og overnattet på Roligheten camping (tror jeg det het) i Kristiansand, vi sov i telt. En helt ålreit plass med strand og svaberg, ikke så langt til sentrum. Prisene var derimot litt stive, men vil sikkert uansett bli billigere enn hotell.
Devilheart Skrevet 2. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2013 Jøss, forventet ikke så mange svar på kort tid. @AB_ef4b: Det blir ganske langt innover, så tviler det blir noe av. @AB_0b36: Tja, som det passer oss egentlig. Du har helt rett, nettopp begynt med planleggingen så mange ting å ta hensyn til. Skal få undersøkt mulighetene der. @AB_5912: Enig med deg og, bare mellom Trondheim og Bergen er minst 8 timer med direkterute. Om ikke hotellene der har natt-innsjekking, må vi se på andre muligheter. Ser at det er noen hoteller på Geiranger, skal sjekke dem ut. @Harlequin: Kristiansand har jeg tenkt på hotell uansett, da jeg vil ha hele dagen der med til dyreparken og badelandet, få slappet av skikkelig før hjemturen oppover. Utfordringen nå er å smette inn hvilepause mellom Trondheim og Bergen. Eventuelt være resten av dagen på Geiranger og dra tidlig som mulig til Bergen (bare Brygga og Fløybanen å se der uansett) og videre til Haugesund, der vil jeg gjerne innom Nordvegen Historiesenter. Jeg må se hvordan det blir med nye tider pga disse nye endringene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå