Gå til innhold

Egenandel på reisefradrag når jeg får reisepenger av Nav

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig ikke så dust, men når det gjelder selvangivelse er jeg helt idiot, så kan noen vær så snill å hjelpe meg?

Jeg får AAP og reisepenger av Nav. Nå ser jeg at på selvangivelsen min står det "egenandel på reisefradrag: -13 950 kr". Er dette riktig når jeg har fått reisepenger av Nav? Det står kun oppført under "spesifikasjon av reisefradrag". Lenger opp, under "Fradrag i tilknytning til arbeidsinntekt", punktet "reisefradrag overført fra "spesifikasjon av reisefradrag" er det ikke ført opp noe. Blir det riktig da? :klo:

Jeg syns det er rart at egenandelen på reisefradraget er oppført, men det står kanskje på alle, bare som eksempel på hva egenandelen er? Siden det ikke er ført opp noe beløp på fradrag i tilknytning til arbeidsinntekt blir det vel riktig? Jeg regner med jeg ikke skal ha noe reisefradrag når jeg har fått reisepenger?

Dette er sikkert idiotiske spørsmål, men jeg fikk kjempebaksmell i fjor og nå ser det ut til at jeg faktisk får igjen penger denne gangen, så jeg vil bare være helt sikker på at alt er riktig denne gangen.

Anonym poster: 9ebd170b6cc35c201a07b489eb1d7c6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter litt googling fant jeg ut at det nok er riktig slik det står :) Er jo ikke ført opp noe annet enn egenandelsbeløpet, så da har de ikke ført opp noe fradrag.

Anonym poster: 9ebd170b6cc35c201a07b489eb1d7c6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...