Gå til innhold

"den beste slankemetoden"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste akkurat denne. Har jo vært så mange tråder her inne i det siste om at man bør spise mer fett for å gå ned i vekt. Hvordan skal man da tolke en sak som dette?

http://www.kk.no/913938/her-er-den-beste-slankemetoden

Anonym poster: 110b1aa363d2f615e129b5cba0817a58

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Metoden med mindre fett og mer trening pleier å funke på meg.

AnonymBruker
Skrevet

Off topic... Er det virkelig mulig at den slanke magen på det bildet er 90 cm i omkrets?

Det er veldig oppløftende i såfall!!

Anonym poster: d3ca68c85caef37398fe5fc17a04914b

AnonymBruker
Skrevet

Off topic... Er det virkelig mulig at den slanke magen på det bildet er 90 cm i omkrets?

Det er veldig oppløftende i såfall!!

Så visst feil, men 78 da... Fortsatt litt oppløftende!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å spise veldig mager. Får en følelse av at jeg "mangler" noe og får cravings på fete ting! Skulle jo da tro at det er bedre å spise moderate mengder med sunt fett istedet for å gå på smell etter smell...?

Anonym poster: 774bd6969f09527b4e6beb30a0fa1873

• Liker 1
Skrevet (endret)

Studien de refererer til klarte jeg ikke å finne på pubmed. Det er et stort varsko.

De bruker også gammel informasjon og en utdatert tenkemetode. De grupperer sammen flere næringstoffer og lar én av dem få skylden.

Hvis det hadde vært så sykt enkelt å gå ned i vekt ved å kutte ut fett - hvorfor øker stadig kroppsvekten selv om vi spiser mindre fett?

Noe av det som jeg synes var bra i artikkelen er punktet om å kutte søtsaker. Det er jo egentlig helt opplagt. Skal en gå ned i vekt eller forbedre kostholdet sitt så er jo tilsatt sukker den store djevelen.

Hva er det beste måten å gå ned i vekt på? For individet må en nesten bare prøve seg litt frem. Noen trives på et type kosthold, andre gjør ikke.

Det er i hvertfall mye uenighet mellom de som er for fettrestriksjon og de som er for karbohydratrestriksjon. Jeg ser ikke noe poeng i å diskutere det enda en gang så jeg deler heller denne artikkelen om hva begge "leirer" er enige om: Top 10 Nutrition Facts That Everyone Agrees on

Endret av Supraspinatus
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...