Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste og jeg bor utenfor oslo , ganske så landlig. Vi leier en sokkel leilighet med to soverom. Han har et barn fra før som bor der hele tiden. Jeg har egentlig aldri trivdes noe særlig i leiligheten , da den er veldig slitt og ute på dato. Huset er fra 1950, og det er ikke gjort stort siden huset ble bygget.Gangen er veldig dyster, mørkt panel med brune dører og brunt inventar ,lampene er oransje, typisk 50 tall. Stua er også mørk panel. Noen har gjort et halvhjertet forsøk på oppussing en gang i tiden, men har ikke fullført og det mangler listverk overalt. Jeg klarer ikke trives . Nå skal første etasjen også leies ut, men den skal pusses opp før den leies ut. Den har allerede en leietaker, noe jeg syns er litt urettferdig. Burde vi ikke hatt første rett ? den er mye større og har fler soverom også.. .bahn !!

Anonym poster: 8f039c05d498b05fbd57d94aa98e6763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dere burde ikke ha førsterett. Dere eier ingen rettigheter til noe som helst. Dere betaler for en midlertidig rett til å bo i den leiligheten dere har inngått leiekontrakt for.

Kan hende huseier hunne vært grei og spurt dere om dere var interesserte, men han har ingen plikt til å gjøre det. Dersom dere ikke er fornøyde med leiligheten har dere to valg. Diskuter løsninger for oppussing med huseier, eller se dere om etter noe annet. Hadde dere gjort dette i utgangspunktet, hadde det kanskje vært dere som nå skulle inn i nyoppusset leilighet,

Skrevet

Hvorfor kjøper dere ikke noe eget?

Skrevet (endret)

Feil innlegg

Endret av Slither

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...