AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Vil bare minne hundeeiere om dette. Fra og med i dag er det båndtvang over hele landet, vær kjempegrei å respekter dette Anonym poster: d5133a551170dc336c8f4da9e56f1b5b 20
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Vil bare minne hundeeiere om dette. Fra og med i dag er det båndtvang over hele landet, vær kjempegrei å respekter dette Anonym poster: d5133a551170dc336c8f4da9e56f1b5b Blir sikkert like respektert i år, som i fjor.... Anonym poster: 92d5e681a27abf9925187014ea2d7dbc 1
Anciol Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Å faen! jaja der jeg bor er det heldigvis ikke båndtvang fordi det er et område ment for hunder og deres eiere:) eget friluftsområde:)!
Gjest Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Og jeg skal være like slem mot folk jeg møter i år som i fjor Vi ble angrepet to ganger i fjor under båndtvangen noe som har satt sinne spor på pelsenkreket. På vinterstid kan jeg ikke gå tur i skogen rundt meg for folk har ikke styring på dyra sine!
Anciol Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Holder meg til området hvor hunden kan gå løs:) så ingen blir fornærmet av mine hunder:=) Men de er snille og godslige da, de har aldri angrepet noe eller noen:)=)
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Vil bare minne hundeeiere om dette. Fra og med i dag er det båndtvang over hele landet, vær kjempegrei å respekter dette Hurra! Joda, det er mange som blåser i forbudet, men det er i hvert fall ikke like mange nå. Alltid like "morsomt" når hundeeiere kauker at løpende Fido bare er snill og har lyst til å hilse- men greia er at MIN hund, i bånd, er redd for hunder og ikke liker å bli hilset på. Og hvem får skylda hvis det blir bråk? Anonym poster: 6894d68a6ac68f96d1d463ff22dc55ae 13
Sugerøret Skrevet 3. april 2013 #7 Skrevet 3. april 2013 Jeg blåser ikke av båndtvangen,men jeg sier den er alt for streng.En hund skal løpe hver dag. Det er håpløst i bånd. Jeg slipper min på steder der hvor jeg har full oversikt samt det er skjeldent du finner andre mennesker der som IKKE har hund. Det er vel et lite hundeslepp-flate om du vil. Men har min i bånd i skogen nå som det dukker opp dyreunger av ymse slag.For meg er båndtvangen for DISSE og ikke hunderedde folk . 14
Gjest Skrevet 3. april 2013 #8 Skrevet 3. april 2013 Så lenge man har kustus og innkalling 100% på bikkja kan man slippe hvor man vil for min del! Men ikke gi meg skylda om din løse hund blir bitt fordi den absolutt måååå bort å hilse på min som er usikker og har problemer som trenes på fea vi går ut til vi kommer inn'!!
Gjest Funky Punk Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Sier dette hver gang debatten kommer opp....båndtvanget er ikke bare for andre mennesker, men også for å beskytte fugler og vilt. Er så utrolig drittlei av folk som gir blaffen i båndtvang fordi de går turer der hvor de aldri møter folk. Vel...de kan likevel skremme opp fugler som hekker på bakken osv. Det er en grunn til at det er båndtvang... 15
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Sier dette hver gang debatten kommer opp....båndtvanget er ikke bare for andre mennesker, men også for å beskytte fugler og vilt. Er så utrolig drittlei av folk som gir blaffen i båndtvang fordi de går turer der hvor de aldri møter folk. Vel...de kan likevel skremme opp fugler som hekker på bakken osv. Det er en grunn til at det er båndtvang... Veldig enig. Båndtvang er i utgangspunktet ikke begrunnet med hensyn til mennesker, da hadde det jo vart hele året. Hver gang en hundeeier sier at "Jammen han er bare snill" eller "Men det er jo knapt folk her" bare understreker vedkommende hvor dust h*n er. Det handler om annet dyreliv. Anonym poster: a4c5356af3304e44675e2aad881be396 5
amonyn Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 (endret) Båndtvangen er faktisk ikke på grunn av hunderedde mennesker i det hele tatt. Endret 4. april 2013 av amonyn 8
rexa Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 Takk for påminnelsen! :-) Vi bruker bånd på babyen vår , mener selvfølgelig hunden, hele året når vi går tur "offentlig" med han. Dvs, hovedvei, , bilvei, gangsti, tettbebygde strøk. Vi bor ellers midt i skauen, så vår hund går løs når han skal tisse eller bæsje, da det ikke er andre hunder eller mennesker i nærheten. Men ellers er han en rasende flink elge-jager!! -han jager bort elgen fra tunet vårt altså!!
rexa Skrevet 4. april 2013 #13 Skrevet 4. april 2013 Veldig enig. Båndtvang er i utgangspunktet ikke begrunnet med hensyn til mennesker, da hadde det jo vart hele året. Hver gang en hundeeier sier at "Jammen han er bare snill" eller "Men det er jo knapt folk her" bare understreker vedkommende hvor dust h*n er. Det handler om annet dyreliv. Anonym poster: a4c5356af3304e44675e2aad881be396 Ok. Kom til oss med deg selv eller hunden din. Eller fuggelen din. Min eiendom, min hund, fugglene klarer seg selv. Evt kaller jeg inn hunden. Huff. Kanskje jeg skulle ha hunden i bånd slik at han ikke kommer utenfor en radius av 10 meter i forhold til huset iløpet av sommeren... -For sikkerhetsskyld. Fugglene, vet du..
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #14 Skrevet 4. april 2013 Ok. Kom til oss med deg selv eller hunden din. Eller fuggelen din. Min eiendom, min hund, fugglene klarer seg selv. Evt kaller jeg inn hunden. Huff. Kanskje jeg skulle ha hunden i bånd slik at han ikke kommer utenfor en radius av 10 meter i forhold til huset iløpet av sommeren... -For sikkerhetsskyld. Fugglene, vet du.. Dette var gresk, dette. Forstår virkelig ikke hva du forsøkte å si her. Anonym poster: a4c5356af3304e44675e2aad881be396 12
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #15 Skrevet 4. april 2013 Dette var gresk, dette. Forstår virkelig ikke hva du forsøkte å si her. Anonym poster: a4c5356af3304e44675e2aad881be396 Gjorde ikke jeg heller. Satt med et stort spørsmålstegn da jeg leste innlegget. Anonym poster: ff93c9e44338f24c43fe8ed1fed54eb3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #16 Skrevet 4. april 2013 Ok. Kom til oss med deg selv eller hunden din. Eller fuggelen din. Min eiendom, min hund, fugglene klarer seg selv. Evt kaller jeg inn hunden. Huff. Kanskje jeg skulle ha hunden i bånd slik at han ikke kommer utenfor en radius av 10 meter i forhold til huset iløpet av sommeren... -For sikkerhetsskyld. Fugglene, vet du.. Så motbydelig holdning du har til dyrelivet. Anonym poster: 3adfa69b803fb5ec35e616d4f85e2453 3
Auroressa Skrevet 4. april 2013 #17 Skrevet 4. april 2013 Jeg slipper mine to løse i hagen , og eventuelt der hvor det er null av mennesker. Bor litt utenfor Oslo og her vi bor er det enn arbeidsplass ovenfor , og de fleste vet hvem vi er , så her er det bare glade folk når gutta krutt kommer løpendes for og hilse. Men alltid bånd på så fort vi oppdager hunder/barn .
Alice123 Skrevet 5. april 2013 #18 Skrevet 5. april 2013 (endret) I skogen min er det så mye hest, at det ikke er råd å ha kreket mitt løs uansett. Det er selvfølgelig min "skyld", og ikke hestenes. Hunden min er ikke redd for hesten og vil gjerne hilse på, og det kommer til å skremme vettet av både hest og rytter og så har vi det gående. Livredd hest, ihjeltrampet hund og en rytter som er kastet av hesteryggen. En gang var jeg vill nok til å slippe pelsen løs på en kjempeliten sti hvor jeg var sikker på at det ikke gikk hest. Det var også på et tidspunkt på døgnet hvor det ferdes svært lite hest m. rytter. Jeg gikk med øre og øyne på stilker og så/hørte etter en hest. Det var bikkja som oppdaget hesten, LENGE før meg. Jeg fikk kalt han inn, men etter den episoden har jeg ikke turt å ha han løs i hesteskogen. Edit: Det er normalt ikke noe problem med innkalling. Men han er nå en gang bare en hund, og på samme måte som jeg ikke vil ha han løs langs E6, vil jeg ikke ha han løs der jeg vet det er mange hester. Endret 5. april 2013 av Alice123 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #19 Skrevet 5. april 2013 Jeg slipper mine to løse i hagen , og eventuelt der hvor det er null av mennesker. Bor litt utenfor Oslo og her vi bor er det enn arbeidsplass ovenfor , og de fleste vet hvem vi er , så her er det bare glade folk når gutta krutt kommer løpendes for og hilse. Men alltid bånd på så fort vi oppdager hunder/barn . Ja det er en fin måte å gjøre det på UTENOM båndtvangen.... Er det båndtvang så er det bndtTVANG! Anonym poster: d5133a551170dc336c8f4da9e56f1b5b 2
amonyn Skrevet 5. april 2013 #20 Skrevet 5. april 2013 Her i byen er det alltid båndtvang. Både i marka og i boligområder. Hva gjør man da? Hunden min er i trening til tjenestehund og det er vanskelig å få trent uten å ha ham løs. Spor går greit i bånd (sporline), men lydighet, feltsøk osv. er vanskelig å få trent i bånd. Skulle gjerne tatt ham med på offisielle treninger (da gjelder ikke båndtvangen), men de treffes på steder det er vanskelig å komme seg til om man ikke har bil (type 30min med buss og 30min å gå). Synes også det er merkelig at det er båndtvang i sentrum i hjembyen min (lov å ha hunden løs resten av året). Hva er det som beskyttes der? Hekkende duer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå