Gå til innhold

Hva har du i grønnsakskuffen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser masse grønnsaker, men har et veldig lite kjøleskap. Lurer derfor på hvilke grønnsaker som må ligge i skuffen, og hvilke som har det fint i de vanlige kjøleskapshyllene?

Anonym poster: d467bb7e42080266a3f3620d86b44799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppbevarer luktsterke matvarer, og de som tørker inn, i boks eller tett pose. Så jeg legger i grunnen alt i skuff når det er plass, men det er jo ikke alltid. Prøver å holde meg til rotgrønnsaker og kokegrønnsaker i en skuff og frukt/rå grønnsaker i den andre.

Ting havner likevel i hyllene rett som det er.

Spiller det rolle om de er i skuff eller hylle?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppbevarer luktsterke matvarer, og de som tørker inn, i boks eller tett pose. Så jeg legger i grunnen alt i skuff når det er plass, men det er jo ikke alltid. Prøver å holde meg til rotgrønnsaker og kokegrønnsaker i en skuff og frukt/rå grønnsaker i den andre.

Jeg vet faktisk ikke om det spiller noen rolle, kanskje noen kunne ha oppklart det i samme slengen? :P

Leste en gang at løk ikke skulle oppbevares i skuffen, så jeg vil tro det..,eller så var det kanskje sopp.... Jaja, uansett:)

Anonym poster: d467bb7e42080266a3f3620d86b44799

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rotgrønnsaker og løk i grønnsaksskuffen.

Paprka, tomat og agurk ligger en kurv lenger oppe i kjøleskapet.

Frukt ligger i posene sine på hyllen over grønnsaksskuffen.

Har ikke tenkt over hvor i kjøleskapet ting bør ligge. Legger det der det passer seg. Er ikke mange dagene før det brukes allikevel.

Anonym poster: 61cdd52dc91ea98e6340eb3582eeba5f

Skrevet

Kommer ann på kjøleskapet. Har akkurat kjøpt meg nytt "fancy" kjøleskap, som har luker du kan regulere "friskheten" til grønnsakene med. Så på nye kjøleskap har det ganske mye å si hvor du plasserer maten din. Dette pga sirkulasjon og kjøling i forskjellige deler av kjøleskapet. På eldre/enkle skap har dette mye mindre betydning.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tror ikke det har noe å si i mitt kjøleskap, men jeg har poteter og gulrøtter nederst i skuff, og gjerne mer om det er plass. Annet havner på hyller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...