Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et forhold som ikke er bra lenger, likevel klarer jeg ikke å gjøre det slutt. Jeg har sterke følelser for denne gutten, men det har vært et par episoder som har gjort meg veldig utrygg, uten at jeg vil gå inn på akkurat hva. Jeg tror jeg kunne fått han til å dra til legen for å prate om tingene, skaffet han hjelp. Men jeg tror fortsatt jeg ville vært utrygg uansett om han aldri mer hadde gjort meg noe. Jeg er så utrolig naiv, for han har fått flere sjanser enn han fortjener..

Men jeg klarer ikke å gjøre det slutt. Jeg er rett og slett så redd for å være alene at jeg heller holder meg der jeg er nå. Jeg er redd for at jeg for resten av livet kommer til å sitte helt alene hver kveld, at jeg ikke kommer til å finne verken en ny kjæreste eller i det hele tatt en ny venn. Bortsett fra kjæresten min og foreldrene mine har jeg vel et par som kan kalles venner. En bor veldig langt vekk og hun andre er som regel opptatt. Så jeg vet at jeg kommer til å bli sittende helt alene om jeg gjør det slutt.. Jeg har vært mye deprimert, og enten har jeg vært det hele tiden, eller så har det kommet tilbake igjen.

Men så vil jeg jo få det bra. Jeg må ha lyset på om natten nå for å få sove, gjemt unna alle kniver og verktøy. De eneste gangene jeg føler meg virkelig trygg nå er når jeg er sammen med mamma. Og det er jo ikke sånn det skal være og det er heller ikke sånn jeg vil ha det.

Jeg føler meg allerede patetisk og vet det ikke er noe synd på meg, det er ikke det jeg vil bli fortalt. Men jeg vil gjerne komme over denne frykten for å være alene, men jeg vet ikke hvordan...

Anonym poster: 3c5f283978ba274f50aab4c4208abab9

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bedre å være alene og trygg, enn å være redd for at kjæresten din skal skade deg.

Gjemmer du unna kniver og verktøy fordi han kan tenkes å bruke dette mot deg?

Kom deg i så fall vekk.

Meld deg inn i en klubb/forening, begynn å tren, du treffer mennesker på disse stedene, og kan knytte kontakt med folk som er bra for deg.

Skrevet

Jeg er i et forhold som ikke er bra lenger, likevel klarer jeg ikke å gjøre det slutt. Jeg har sterke følelser for denne gutten, men det har vært et par episoder som har gjort meg veldig utrygg, uten at jeg vil gå inn på akkurat hva. Jeg tror jeg kunne fått han til å dra til legen for å prate om tingene, skaffet han hjelp. Men jeg tror fortsatt jeg ville vært utrygg uansett om han aldri mer hadde gjort meg noe. Jeg er så utrolig naiv, for han har fått flere sjanser enn han fortjener..

Men jeg klarer ikke å gjøre det slutt. Jeg er rett og slett så redd for å være alene at jeg heller holder meg der jeg er nå. Jeg er redd for at jeg for resten av livet kommer til å sitte helt alene hver kveld, at jeg ikke kommer til å finne verken en ny kjæreste eller i det hele tatt en ny venn. Bortsett fra kjæresten min og foreldrene mine har jeg vel et par som kan kalles venner. En bor veldig langt vekk og hun andre er som regel opptatt. Så jeg vet at jeg kommer til å bli sittende helt alene om jeg gjør det slutt.. Jeg har vært mye deprimert, og enten har jeg vært det hele tiden, eller så har det kommet tilbake igjen.

Men så vil jeg jo få det bra. Jeg må ha lyset på om natten nå for å få sove, gjemt unna alle kniver og verktøy. De eneste gangene jeg føler meg virkelig trygg nå er når jeg er sammen med mamma. Og det er jo ikke sånn det skal være og det er heller ikke sånn jeg vil ha det.

Jeg føler meg allerede patetisk og vet det ikke er noe synd på meg, det er ikke det jeg vil bli fortalt. Men jeg vil gjerne komme over denne frykten for å være alene, men jeg vet ikke hvordan...

Anonym poster: 3c5f283978ba274f50aab4c4208abab9

Det er veldig vanlig å frykte å bli alene når man er vant til å være i forhold.

Og frykten er som regel ubegrunnet.

Når du i tillegg ikke har det bra, skal det mye til for at det blir verre å være alene.

”Man kan inte slockna om man inte har brunnit, som han sa.

Skrevet

Helt vanlig å bekymre seg for å være alene når man er vant til å være mye med kjæresten. Og det er ofte en overgang man går i gjennom da man blir singel, men så finner man faktisk nye mennesker! Hvis man gjør noe for det.

Vil du virkelig gå gjennom livet ditt å være redd? Vil du være sammen med han for RESTEN AV DITT LIV?

For den rette mannen for deg finner du ikke mens du er sammen med denne i hvert fall. Og kanskje du trenger litt tid alene for å tenke gjennom hvordan du vil livet ditt skal være?

Lykke til med valget ditt og tiden fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...