Gjest Jzhebbdbd Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Jeg har nå i ett og et halvt år vært hovedsakelig deprimert. Det kan på sitt verste frembringe selvmordstanker .. Jeg kommer aldri til å gjøre det, men det roer meg fordi det er en befriende tanke på en måte. Jeg merker at følelsene mine ikke er som de burde ovenfor han. Dette har vært tilfelle veldig lenge. Men det skurer og går pga barna mest. Vi krangler sjeldent og kan være gode venner i hverdagen, men der stopper det. Han har gjort det slutt/truet med det ca. 30 ganger i løpet av forholdet. Ja, faktisk 30 ganger .. Dette har gjort meg veldig usikker. Han har ikke gjort dette på lenge nå, men pga det har han gjort at jeg ikke klarer å se lyst på fremtiden. Dette begynner å gå alvorlig på helsa løs og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det verste er at etter en turbulent barndom så har jeg utviklet en slags fobi mot å være/bo alene. Det er mitt verste mareritt! Så jeg føler meg totalt fanget i min tilværelse og det sliter meg helt ut .. Kan noen relatere til dette eller komme med råd?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Dump han og gå videre. Det er ikke sundt for deg. True med å dumpe deg 30 ganger og ikke gjøre det er utsyking. Blir du deprimert av forholdet, kom deg ut av det. Før du faktisk blir suicidal. Anonym poster: 21d5e07e74c48d4d9b8158a46a3d7fe8
Chien Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 At du gidder å utsette deg for det! Og att på til være i et forhold der du blir deprimert. Vet du ikke ditt eget beste?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 ja man kan bli dypt deprimert av å være i et dårlig forhold,har selv vært det.Enten må dere ordne opp i forholdet eller må dere gå fra hverandre.Du blir ikke frisk av å la det surre å gå,heller tvert i mot. Anonym poster: b8480279d1023d08bb032121a7f3170e
Gjest Ts Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Fornuft og logikk tilsier samme syn som deg. Men når sjela vrenger seg av tanken på å bo alene, blir jeg maktesløs.. Jeg blir fanget i gråsonen mellom to onder. Og det er et sant helvette! 95% av hver krangel/diskusjon ender med at han forlater rommet. Nå krangler vi sjeldent, men før var det ofte og da var han helt surrealistisk barnslig. Han Klarer ikke diskutere, klarer ikke betale regninger, klarer ikke å fullføre skolegang som koster skjorta. Hadde det ikke vært for meg hadde alt flytet over for ham økonomisk. MEN, om det høres rart ut, trives vi som oftest i hverandres selskap. Mye pga jeg svelger kameler fordi jeg ikke orker å krangle. Eller ikke tør i frykt for at han ender det ..
TheHairyToothfairy Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 er vel få ting som får en så deprimert som nettopp dårlige forhold, uavhengig om det er romantisk forhold eller andre. romantiske forhold involverer gjerne store mengder følelser fra en eller begge parter, og har potensielt stor skadeverdi på humøret.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Jeg har liten respekt for sånne nikkedukker som deg, som ikke tør å stå opp for seg selv, og skjerpe seg. Og da særlig når det går utover din egen psykiske helse. Hva er vitsen med å sitte og sutre over noe du kan i aller høyeste grad gjøre noe med? Og det med enkle skritt? At du har fobi for å bo alene må du bare kvitte deg med, hvis ikke du har lyst å ha det jævlig da. Kanskje det er det som er greia, at du liker å leke martyr. Høres nesten ikke verre ut. Anonym poster: d7ddd6a984d6ad04f205b61a59ab8fbe 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Jeg har liten respekt for sånne nikkedukker som deg, som ikke tør å stå opp for seg selv, og skjerpe seg. Og da særlig når det går utover din egen psykiske helse. Hva er vitsen med å sitte og sutre over noe du kan i aller høyeste grad gjøre noe med? Og det med enkle skritt? At du har fobi for å bo alene må du bare kvitte deg med, hvis ikke du har lyst å ha det jævlig da. Kanskje det er det som er greia, at du liker å leke martyr. Høres nesten ikke verre ut. Anonym poster: d7ddd6a984d6ad04f205b61a59ab8fbe Nå syns jeg du er vel kraftig i dine uttalelser,et problem som er veldig utpreget hvis du er deprimert,er at du ikke klarer å ta deg sammen ved egen hjelp.Og en annen ting,man angriper ikke folk som allerede er nede. Anonym poster: b8480279d1023d08bb032121a7f3170e 2
Gjest Ts Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Jeg kan forstå at du tenker sånn om meg, da du er tydeligvis uvitende. jeg VIL ikke ha det sånn. I teorien høres det ekstremt enkelt ut. Si at det er slutt og flytte. Men når man er så langt nede er det satans så vanskelig. Sammenlign det gjerne med at du er slått ut av en alvorlig fysisk sykdom, du kommer deg ikke opp. Restitusjon må foregå gradvis og jeg er sterkere nå enn jeg var. Men det er en lang veg igjen å gå. Kall meg gjerne nikkedukke og ha så liten respekt som du vil. Før du har vært der selv, er du uvitende.
Gjest Gjest_clown Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 (endret) . Endret 6. november 2015 av clown 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #12 Skrevet 2. april 2013 Du må ta ansvar for ditt liv. Har du det ikke bra, ja, så må du gjøre de grep som trengs for å få det bra. Om det er å gjøre endringer i forholdet, eller å ende forholdet, det er det bare du som vet. Søk gjerne hjelp fra noen som er god i veiledning, for eksempel familierådgivnigskontoret. Lykke til. Anonym poster: 0b0c4a1322859a0058f7b6139dd31a49
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #13 Skrevet 2. april 2013 Man kan helt klart bli deprimert av å være sammen med negative folk som manipulerer, overstyrer eller fysisk skader en. Anonym poster: defae8e0df7bb9939bb60e926ff19896
tratrins Skrevet 2. april 2013 #14 Skrevet 2. april 2013 Jeg har liten respekt for sånne nikkedukker som deg, som ikke tør å stå opp for seg selv, og skjerpe seg. Og da særlig når det går utover din egen psykiske helse. Hva er vitsen med å sitte og sutre over noe du kan i aller høyeste grad gjøre noe med? Og det med enkle skritt. Den mest klassiske responsen fra folk som ikke skjønner hvordan det faktisk er å slite psykisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå