Gjest Mariah Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hei Skriver her inne, siden jeg tenker at det er større sannsynlighet for å få gode svar fra noen som ikke kjenner oss. Samboeren min er snart ferdig utdannet og planlegger å dra til utlandet for å få relevant praksis neste år. Han har de siste ukene (før påske) snakket med en del utenlandske bedrifter, og det er spesielt en bedrift som vil se veldig bra ut på CV-en som han er interessert i. Hvis han skal dra blir det over jul (for å skrive resten av masteren "over there"). Jeg kan ikke tenke meg å flytte, jeg har en jobb jeg trives i, og jeg vil ikke få samme muligheter i utlandet. Det eneste som vil være relevant er å gå tilbake til skolebenken, det er av flere grunner ikke aktuelt. Spørsmålet er: hva gjør vi? Hvordan er det å leve i et avstandsforhold i ett år når han er opptatt med jobb og få relevant praksis (tøft yrke) mens jeg har en jobb med mye ansvar her hjemme? Det er kun i ferier vi eventuelt får sett hverandre. Han mener at vi begge bør dra, jeg ser fordelen av at vi fremdeles bor sammen, men det vil igjen ødelegge min karriere (begynte i denne jobben i høst, selv om det på en måte er en forfremmelse.) Er det noen som har vært i samme situasjon som har gode tips å dele? Alle tanker og innspill er også velkomne.
Gjest Dina Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Hvorfor kan dere ikke prøve avstandsforhold og se hvordan det går? Om det ikke funker for dere, så kan dere jo finne en løsning på det etterhvert. Er i et avstandsforhold nå, og det går bra så lenge vi vet at vi treffes snart.. Et år går jo dessuten fort!
Gjest Gjest_clown Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 (endret) . Endret 6. november 2015 av clown
Hulderen Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Avstandsforhold i ett år er ikke noe problem. Dere vil til og ed treffe hverandre i ferier og ha kontakt underveis via Skype. Tåler ikke forholdet det, er det ikke sterkt nok. Jeg kjenner mange som har bodd 2-3 år fra hverandre under studier, og det har gått helt fint. Det er helt urimelig av samboeren din å forvente at du skal forsake din jobb bare for et års arbeid for ham. 1
Gjest Murica Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Ett år er ingenting, det går fort. Spesielt siden dere blir å se hverandre i ferier og slikt. Å finne en jobb man liker er vanskelig, å gi slipp på det bare for å studere noe man ikke ønsker å studere i ett år er jo litt dumskap. Skjønner jo godt han vil ha deg med, men du burde prioritere jobben om det er noe du faktisk brenner for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå