Gå til innhold

katt vil ikke sove i egen seng

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kjøpte en seng til katten min fordi hun sover absolutt overalt og røyter ned sofaer og stoler - men hun vil ikke sove i sengen vi har kjøpt til henne. Jeg har faktisk løftet henne oppi og brukt tid på å kose lenge med henne når hun er der, men med en gang vi er ferdig å kose går hun ut av den og legger seg ved siden av! :vetikke:

Har også prøvd å legge mat og godteri oppi. Tips? :trist:

Anonym poster: 5083c142a215a9eae9d4c0a11b5e68fb

AnonymBruker
Skrevet

Beklager men, katt er katt. :fnise:

Anonym poster: f217d4b15e0d88d8799768b89143de72

• Liker 4
Gjest Tirkes
Skrevet

Dette er dessverre standard for katter. :) Men de er vanedyr. Dersom hun har en favorittplass i sofaen, legg et billig fleecepledd der, kanskje hun vennes til å bruke det.

Obs dersom sengen har kanter eller tak - det er ofte katter liker både litt høyde (stol, seng, sofa) og plass til å strekke seg både hit og dit.

Skrevet (endret)

Vi kjøpte en kurv til pus, men hun nektet å bruke den før vi la hundens håndkle oppi, og satte den på romfergen i stua. Kjent lukt + høyde = gull!

Red.: :skratte: Mente jo selvfølgelig romdeleren, men den autokorrekten var så morsom at den må få bli sånn..

Endret av Sprinkles
  • Liker 5
Skrevet

Jeg kjøpte faktisk seng til katten min på Jysk til den fine sum av 69 kroner. Hun elsker den senga :) Legger seg i den uansett hvor senga ligger enn. Kan jo være lurt å prøve!

AnonymBruker
Skrevet

:trist: TS her .. sukk ja.. katter er vel katter. men takk for svar da!

Anonym poster: 5083c142a215a9eae9d4c0a11b5e68fb

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Prøv å spary sengen med catnip :)

Skrevet (endret)

Jeg prøvde flere senger til pus uten hell. Det var først når han fikk hengekøye i takhøyt klatrestativ at han fant plassen sin. Og der ligger han for det meste hver eddermiddag/natt. Pus kan sovne oppi lenestol, seng og sofa, men aldri på gulvet - men det virker som om din sovner ved siden av kattesenga? Jeg ville prøvd å plassere den litt i høyden uansett. Et sted hvor pus kan ha oversikt over rommet samtidig som det ikke er midt uti rommet så pus får fred og hvile :) - eller hva med å legge den oppi en av stolene hun ligger i til å begynne med?

Endret av ninuska_
Skrevet

Har du et kattepledd oppi, ta det ut og prøv å sove på det selv sammen med katten - legg hodet ditt oppå, f.eks. Vi gjorde det, og vips! var den solgt :)

Men, den ligger der mest om dagen. Om natten veksler den mellom pleddet og sengen, fortsatt. Den vil visst ha selskap :)

Skrevet

Kurven vår ble en suksess da vi satte den på toppen av en hylle, vi har også en oppå tørketrommelen som er flittig i bruk. Nå ser det ut som oppå kjøleskapet er det nye kule stedet så vurderer en kurv der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...