AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hei. Er det noen her som har gått inn i et forhold med en som ikke har vært ferdig med eksen sin følelsesmessig? (Kanskje nylig etter ett brudd?) Når jeg ble sammen med min nåværende kjæresten trodde jeg at kjæresten min var over eksen sin, selv om jeg visste det var kort periode siden bruddet (og hun dumpet han). Men når jeg tenker tilbake på det i dag, så innser jeg vel kanskje at han faktisk ikke var over henne den gang selv om han påsto det. Han pratet veldig mye om henne, og virket veldig sur på henne. Jeg var nok litt blind av forelskelse. Det er litt vondt å tenke på, fordi det skal jo være den tiden hvor man bare tenker på hverandre. Men det gikk jo bra, jeg var ikke en rebound. Han sier han har det mye bedre med meg, kontra hva han hadde med henne. Hadde jeg sett det den gang, hadde jeg nok ventet litt med å bli sammen med han slik at han hadde fått bearbeidet følelsene sine ferdig. Noen andre? Anonym poster: aefa268c624c0b910a2e6bb6ffffefbc
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Typisk menn å hoppe inn i noe nytt med en gang Sur på eksen er en stor varseltrekant for min del. Anonym poster: b72e0e018e6a41bbdca55fb67465c8f2
Obiola Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Man skal være veldig forsiktig med å gå inn i noe nytt før man er helt ferdig med eksen følelsesmessig. Blir lett at man prøver å erstatte savnet etter en person med en ny, og man ikke egentlig er forelska, men fyller et tomrom. Det gjør det enklere å komme seg gjennom kjærlighetssorgen. Det er jo trist for den som er en rebound, som man kanskje har blitt sammen med på feil grunnlag. Jeg møtte eksen min en uke etter at han hadde slått opp med den forrige, vi ble raskt sammen og jeg ser nå i ettertid at jeg ble en erstatning. Den som var før meg ble jo ikke snakka om, så jeg tenkte ikke så mye over det der og da. Vi hadde det jo veldig fint, før jeg ble dumpa og skjønte at mine følelser var sterkere og at jeg hadde blitt "lurt". Veldig vondt da jeg ble dumpa og eksen raskt gikk videre mens jeg var jo enda forelska! Man kan jo sikkert få ekte følelser for en rebound og da, finnes unntak. Som i deres tilfelle!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Vi ble ikke sammen før ca. 3 mnd etter bruddet hans, så det var ikke så tidlig. Men jeg merket jo at han pratet mye stygt om henne. Han sluttet vel med det etter noen mnd sammen. Det morsomme er jo at han påstår han var over henne før han møtte meg. Jeg følte faktisk at han ikke ble skikkelig forelsket før vi reiste sammen på ferie 8 mnd senere. -ts Anonym poster: aefa268c624c0b910a2e6bb6ffffefbc
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Man kan jo sikkert få ekte følelser for en rebound og da, finnes unntak. Som i deres tilfelle! Tror de følelsene i mange tilfeller er motivert av et behov for at eksen skal ha feil. Sånn "du er sååååååååå mye bedre enn henne". Har hørt det der flere ganger, men blir heldigvis ikke så lett smigret. Etter hvert har jeg funnet ut at eksen sannsynligvis var en fantastisk jente som var sammen med en umoden gutt. Anonym poster: b72e0e018e6a41bbdca55fb67465c8f2 1
Obiola Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 (endret) Er lett å finne en rebound for å vise eksen at man i alle fall ikke sitter der ensom og sørger over bruddet, man har kommet seg videre og funnet en som er så mye bedre ja! Man er så lykkelig og vil vise eksen at man ikke så lett kan såres. Også litt hevn om man har blitt dumpa, litt sånn "du trodde du betydde så mye for meg, du såra meg men se hvor lett jeg erstattet deg". Er kanskje også en strategi for å prøve å få tilbake den man ble dumpa av, at vedkommende kanskje skal angre og bli sjalu. Man tenker ikke alltid så rasjonelt når man er såra. Endret 1. april 2013 av Obiola
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå