Gå til innhold

Fargeblyanter til 1,5 åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva anbefaler dere?

Anonym poster: 51966162e095ad25469d667dbbe9436e

AnonymBruker
Skrevet

vanlige fargeblyanter, kanskje litt tykke så de er lettere å holde?

Anonym poster: 44df5957a13a3038ae8702f559dd1bab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet litt med vanlige fargeblyanter i hvertfall. De er tynne og ikke så gode å holde i for de små, og de knekker lett. Det finnes noen som er tykkere enn vanlige blyanter da, de er nok bedre. Prøv heller en slik type fargestifter, de er tykke og solide og fine for små barnehender.

Anonym poster: f6310a6cba02df842b198f7b72d71658

Skrevet

Trekanta treblyanter, de er litt tykkere så blyet knekker ikke så lett og de er lette å holde. Fås på bokhandelen og sikkert lekebutikker også..

Skrevet

Jeg ville ventet litt med vanlige fargeblyanter i hvertfall. De er tynne og ikke så gode å holde i for de små, og de knekker lett. Det finnes noen som er tykkere enn vanlige blyanter da, de er nok bedre. Prøv heller en slik type fargestifter, de er tykke og solide og fine for små barnehender.

Jeg ville ikke kjøpt den typen fargestifter til så små barn. Unger putter alt i munnen og tygger i vei. Det blir søl, stiftene blir spist opp og bitene er ikke noe særlig å få i halsen.. Kjøp tykke fargestifter fra f.eks. Crayon. Solide og tåler en støyt, men regn med at spissen blir tygget av så husk blyantspisser.. ;)

• Liker 2
Skrevet (endret)

jeg anbefaler faber castell sine trekantede blyanter, de som er litt tykkere :) OG du får bedre grep på de. De holder også lenge siden de ikke knekker så fort :) Du kan også bruke pensel med vann over :)

155507_1_xnl.jpg

Om du vil ha et billigere alternativ finnes det andre trekantede litt tykke blyanter du kan kjøpe :)

Jobber i bokhandel, og det er den type fargeblyanter vi selger mest av til den aldreren :)

Endret av Strange Doll
Gjest gjest17
Skrevet

Hadde ikke Penol noen sånne jumbofargestifter før i tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Giotto bebe, er det noen som heter. De er korte og tykke og gir mye farge, fine for små, lubne barnehender.

Anonym poster: 33126bbd74d40e5a4b6ebfbf4dd8c992

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt den typen fargestifter til så små barn. Unger putter alt i munnen og tygger i vei. Det blir søl, stiftene blir spist opp og bitene er ikke noe særlig å få i halsen.. Kjøp tykke fargestifter fra f.eks. Crayon. Solide og tåler en støyt, men regn med at spissen blir tygget av så husk blyantspisser.. ;)

Tja, å spise spissene på blyanter og å tygge på treet de er laget av er vel ikke spesielt mye bedre?

Min jente hadde disse fargene, og selv om hun prøvde seg på å spise på dem så fikk hun ikke av større biter, hun fikk skrapet av litt med tennene bare. Disse fargene er ganske harde, ikke slik som vanlige myke f.eks crayola-farger. Og man må jo ha dem under oppsyn uansett, så da er det bare å ta de ut av munnen og lære dem at man ikke spiser farger. Og ja, det fungerer, man må bare passe på. :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har dem til barnet på snart to. Fungerer utmerket for oss.

Gjest EryMax
Skrevet

Hadde ikke Penol noen sånne jumbofargestifter før i tiden?

Jo tror det, men har ikke sett Penol siden de hadde dem på 10 kr marked for mange år siden.

Skrevet

Tja, å spise spissene på blyanter og å tygge på treet de er laget av er vel ikke spesielt mye bedre?

Min jente hadde disse fargene, og selv om hun prøvde seg på å spise på dem så fikk hun ikke av større biter, hun fikk skrapet av litt med tennene bare. Disse fargene er ganske harde, ikke slik som vanlige myke f.eks crayola-farger. Og man må jo ha dem under oppsyn uansett, så da er det bare å ta de ut av munnen og lære dem at man ikke spiser farger. Og ja, det fungerer, man må bare passe på. :)

Ja, har man bare en unge man kan sitte og nistirre på, så funker det sikkert. ;) Personlig liker jeg å sitte ved bordet og lese avisa eller surfe på laptopen mens ungene tegner, men det er jo en presonlig preferanse. :)

Tittet raskt og her liker vi de tykke tegneblyantene fra Crayola best. Solide, spissen er sterk og gir mye farge og blyantene tåler å kastes rundt litt uten at blyet inni brekker opp og blir ødelagt. De tynne blyantene vi har er alle ødelagte, kan ikke spisses fordi byet inni er knust.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har man bare en unge man kan sitte og nistirre på, så funker det sikkert. ;) Personlig liker jeg å sitte ved bordet og lese avisa eller surfe på laptopen mens ungene tegner, men det er jo en presonlig preferanse. :)

Tittet raskt og her liker vi de tykke tegneblyantene fra Crayola best. Solide, spissen er sterk og gir mye farge og blyantene tåler å kastes rundt litt uten at blyet inni brekker opp og blir ødelagt. De tynne blyantene vi har er alle ødelagte, kan ikke spisses fordi byet inni er knust.

Nistirre faktisk.. Nei, det har jeg aldri gjort. Går an å sitte ved kjøkkenbordet med pc eller avis vet du, og ungene ved siden av. Gløtter du opp opp i blant så går det så fint så. :)

• Liker 1
Skrevet

Min 1,5-åring har helt vanlige trekantede fargeblyanter. De hverken knekker eller vonde å holde i. Han holder blyanten med ordentlig blyantgrep og tegner i vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...