Gå til innhold

Kunne du tenke deg å leie klær til barna dine?

57 stemmer

1. 1. Kunne du tenke deg å leie klær til barna dine?

• Nei, absolutt ikke.
      52
    • Ja, dette var et genialt konsept.
      2
    • Ja, dersom prisen var lavere.
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over denne siden, og for meg er det et utrolig snålt opplegg. Leie klær? Årsprisen blir over 4000 kr og så må man levere tilbake klærne, kan ikke la søsken eller andre arve, eller selge det selv.

I tillegg mangler det sko, mine barn får ikke lov å gå i bare Cherrox eller støvler i hvert fall. Og hvem klarer seg med bare ett sett ull?

Anonym poster: c7df0d52c76e8dae5ff362f8eb806d83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig opplegg.. Totalt uinteressant for meg, i hvert fall. Ikke var klærne spesielt fine heller.

Anonym poster: dfc5aee78cd0c83d4d2e86d5bedbc37d

Gjest Riskjeks
Skrevet

Merkelig opplegg ja... Klærne må jo bli slitt osv. Kan ikke skjønne at det kan være et marked for dette, spesielt ikke når klær er så billig og lettilgjengelig. Jeg kunne nok leid festklær/bunad o.l til barna, men ikke hverdagsklær...

• Liker 2
Skrevet

Nei, ved å handle på tilbud klarer jeg fint å få tilsvarende for under 4000,- (jeg kjøper ikke Reima-dresser da, men for eks Reflex eller Coop sin, som forøvrig var best i test).

• Liker 1
Skrevet

Litt rart - men samtidig ganske ålreight med tanke på at de donerer de brukte klærne til veledige formål.

• Liker 2
Skrevet

Litt rart - men samtidig ganske ålreight med tanke på at de donerer de brukte klærne til veledige formål.

Ja, det er klart, men det kan man jo gjøre selv også?

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner de hvor mye klær til småbarn kan bli slitt, eller?

Anonym poster: 97c1813ff2e7f4aab29ef95eeb71dd7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt dette tilbudet. Foretrekker å velge klær selv, fremfor å kjøpe en fastsatt pakke. Men dersom man kunne leid f.eks. bunad til barn til dagsbruk i mai så kunne jeg gått med på det.

Anonym poster: c211f842e17dbcab8bc31b83bb7903f5

Skrevet

En idè som burde blitt forkasta som forretningsplan ganske tidlig spør du meg. For det første har de ikke spesifisert noen ting når det gjelder klærne de leier ut. Når ble en "vinterdress" bare en vinterdress? Jeg vil vite vannsøyle og pusteevne og fòring. Og apropos det; vannsøylen minker for hver eneste vask man utsetter en vinterdress for. Har de virkelig tenkt å leie ut en dress som allerede er brukt en halv sesong for eksempel til den stive prisen der? Foreldre er som regel rimelig oppegående forbrukere, så det tilbudet der tror jeg dessverre ikke de kommer til å gjøre penger på. (linjeskift streiker...)

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gå inn i denne tråden for å si "ÆÆÆÆÆÆ NEI ALDRI", men når jeg tenker meg om ser jeg egentlig ingen grunn til at det skulle være uaktuelt.

Ikke misforstå, jeg synes 4000 kr. i året for å leie barneklær, uten sko, var helt på trynet. Dette er selvsagt ikke noe jeg vil benytte meg av. Men rent prinsipielt ser jeg egentlig ikke noe problem med det. Mistenker at småbarnsmormafia'n mener det er på trynet, men "mitt barn skal da eie sine egne klær!" er ikke noe argument dersom alternativet fungerer bedre. Om utvalget hadde vært bra og prisen konkurransedyktig, hadde det egentlig ikke vært noe i veien med det, selv om tanken er rar.

Then again, du får antagelig ikke de fineste klærne uansett. Det kan være et problem særlig for barn i skolealder. Skulle de derimot få til et bedre tilbud basert på noenlunde samme idé, da kunne jeg vurdert det.

Anonym poster: d2085fd4f388d3c0fb74efbfe55d968d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klær blir slitt, i bruk og vask, må man da betale mye ekstra fordi klærne er ganske ubrukelige etter et år? Noen blir jo det..

Anonym poster: 97c1813ff2e7f4aab29ef95eeb71dd7a

AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Jeg har ikke unge nå, men vet at foreldra mine har tatt vare på en del klær fra da jeg og søsknene mine var små, så jeg kommer til å forsyne meg godt av de klærne når jeg får barn selv. I tillegg selges det jo barneklær ganske billig både på bruktbutikker og H&M :)

Anonym poster: c18a81248ef63abed743ec10671df2d3

Skrevet

Jeg skjønner ikke konseptet må jeg innrømme. Jeg fatter ikke hvordan de skal få kunder. De donerer de brukte klærne til veldedige formål, sånn i stedenfor at man skal bruke mindre penger og kjøpe klær som man selv kan donere til veldedig formål/arve/selge? Og når det er snakk om uteklær til unger over 4-5 år så slites de jo noe sinnsykt, har man aktive unger så holder det ikke med en dress i løpet av vinteren.

Og 4000 kr i året bruker jeg ikke på utetøy ett år. Har to unger hvor klær går i arv, i tillegg arver de endel fra andre, besteforeldrene strikker og kjøper gaver, og vi handler alle store ting på salg. Ett sett med ulltøy holder jo heller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Sko skal helst være ubrukte, sikkert derfor. Former seg etter foten til den som bruker skoen.

Skrevet

Har ikke barn selv, men kunne aldri sett for meg å leie hverdagsklær. Bunad o.l, ja, for hvor ofte blir det brukt? Men ikke hverdagsklær som blir slitt ut etter en kort bruksperiode.

Skrevet

Jeg forsto det sånn at klærne ikke blir brukt av flere (derfor vil vel ikke slitasje osv. på sko være et problem), men at de sender det direkte til veldedig formål etter at man har sendt de tilbake, og mottar alltid helt nye klær?

Skrevet

Å betale 4000 i året for å låne klær, som så skal sendes tilbake, for å gies til veldedige formål? Nei.

Jeg har ikke noe imot å kjøpe brukte klær, å byttelåne klær, og å gi bort klær, men å skulle betale en organisasjon såpass med penger for å låne klær, og ikke kunne ha alternativet å la mindre søsken bruke det samme, evt andre barn i slekta/hos venner, det er ikke for meg.

Festklær stiller i en annen klasse synes jeg.

Skrevet

Jeg forsto det sånn at klærne ikke blir brukt av flere (derfor vil vel ikke slitasje osv. på sko være et problem), men at de sender det direkte til veldedig formål etter at man har sendt de tilbake, og mottar alltid helt nye klær?

Kan ikke tenke meg at det er sånn det funker. Man har jo mulighet til å låne klær en måned for eksempel. Fullt vintersett med cherrox og dress og ullklær og votter +++ for 350. Da blir ikke alt det kasta etter at man har sendt det tilbake. Må jo låne det ut igjen for at det skal lønne seg for dem.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tenke meg at det er sånn det funker. Man har jo mulighet til å låne klær en måned for eksempel. Fullt vintersett med cherrox og dress og ullklær og votter +++ for 350. Da blir ikke alt det kasta etter at man har sendt det tilbake. Må jo låne det ut igjen for at det skal lønne seg for dem.

Men det står jo at det er 12 mnd bindingstid...

Anonym poster: dfc5aee78cd0c83d4d2e86d5bedbc37d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...