Gå til innhold

å velge fadder til barnet når man har lite nettverk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har dere løst det med å velge fadder til barnedåpen når dere har et lite nettverk?

Jeg har ikke bodd så lenge her jeg bor nå, samme med min samboer, og nå er jeg gravid og kom til å tenke på det med dåp. Jeg har fått venninner og kompiser her men kjenner de ikke såpass at jeg ønsker å ha de som fadder og de ville neppe valgt meg som fadder til sine barn i nær fremtid. Mine beste venner bor langt unna og vi har mistet litt kontakt da jeg ikke har bodd der de bor på over 5 år. Bestevenninna mi er en av de som bor langt unna og hun har fått 3 barn og sagt at hun egentlig ønsker meg som fadder men droppet det pga avstanden, så jeg tenker at da vil ikke jeg velge henne heller. Ikke for å være slem, men pga avstanden.

Samboer har heller ikke så stort nettverk her, og har færre venner totalt enn meg.

Vi har begge søsken, bare velge de?

Anonym poster: fcc7386ae2a5a8a82a5f2489384f68b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hvor mange faddere må man ha?

Gjest Riskjeks
Skrevet

Man kan vel ha 2-6 faddere. Jeg tror jeg ville valgt "bare" søsken i deres situasjon. Søsknene vil jo etter all sannsynlighet være i barnets liv i fremtiden, i motsetning til venner som gjerne kommer og går...

AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel ha 2-6 faddere. Jeg tror jeg ville valgt "bare" søsken i deres situasjon. Søsknene vil jo etter all sannsynlighet være i barnets liv i fremtiden, i motsetning til venner som gjerne kommer og går...

Ja det er det jeg og tenker, og selv om de også bor langt unna så møtes vi iallefall flere ganger i året.

Jeg har to søsken og han en, velge alle tre eller bare hans og en av mine? Er litt redd for at den siste min kan bli litt skuffet da. Hva er deres erfaringer/tanker om det?

Gjest Riskjeks
Skrevet

Ja det er det jeg og tenker, og selv om de også bor langt unna så møtes vi iallefall flere ganger i året.

Jeg har to søsken og han en, velge alle tre eller bare hans og en av mine? Er litt redd for at den siste min kan bli litt skuffet da. Hva er deres erfaringer/tanker om det?

Da ville jeg valgt alle tre :)

Gjest Skippern
Skrevet (endret)

Signerer den! Familien vil alltid være der og være de kanskje tryggeste personene for barnet.

Edit: 3 faddere er fint.

Endret av Skippern
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg løst problemet hvis samboer er enig, hehe, takk :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

En bør ikke velge venner til faddere,venner endres i løpet av livet!

velg kunn familie med "blodsbånd" det er fryktelig trist i konfirmasjonen å invitere den svikefulle veninnen eller en utro svigerinne som har fått ny familie etc. Du trenger bare 2 faddere. Kan være lurt å velge en ung(det er lov å være fadder når en er konfirmert)tantunge eller en bror,din egen familie og helst en fra hans familie.

AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte søsken og min mor (barnets bestemor).

Anonym poster: 9d6dbe88be84f408c8c03dec87445b1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...