Gå til innhold

Petroleum- og prosessteknologi hos UIB/UIS?

Anbefalte innlegg

Gjest JakeGreen
Skrevet

Hei.

Jeg skal begynne på et realfagsstudium til høsten og har egentlig bestemt meg for å studere petroleumsteknologi på UIB. Jeg synes det virker som en veldig spennende bransje og jeg har også et ønske om å jobbe offshore på norsk sokkel. Om jeg ender opp på land, er ikke det noen tragedie heller. Etter det jeg har forstått, er mulighetene gode for å få en jobb offshore etter fullført bachelorgrad og da kan jeg ta en mastergrad ved siden av over 4 år.

Den eneste bekymringen jeg egentlig har er om dette er et studium hvor jeg låser meg veldig opp mot en bestemt bransje. Det er ikke sikkert jeg har lyst å bli boende i en oljeby resten av livet og da er jeg redd dette ikke er en like bred og attraktiv kompetanse som for eksempel maskiningeniør.

Noen som vet noe om dette eller har noe informasjon om studiet? Jeg har allerede hentet inn en del fra studenter og skole, men alt er interessant for å ta en avgjørelse.

Takk.

:)

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest JakeGreen
Skrevet

Siden sist har jeg etter en del research begynt å gå vekk fra Petroleumsteknologi og heller mer mot maskiningeniør eller byggingeniør.

Noen som har noe interessant informasjon om dette studiet? Det jeg har funnet ut siden sist er at for eksempel maskiningeniør tilsynelatende er vel så attraktivt for jobb innen oljebransjen som petroleumsteknologi. I tillegg får man da en bredere utdanning hvor man ikke er låst kun til oljen, noe man sannsynligvis er i større grad med petroleumsteknologi.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...