Sunshine Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Jeg får alltid masse bittesmå kviser av sola. Dette skjer uansett om jeg bruker solkrem eller ikke, og det kommer på brystet, skuldre og rygg. Kvisene er små og røde med en byll i midten, og de forsvinner ikke på flere dager selv om jeg holder meg unna sola. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette, og hvordan jeg evt kan bli kvitt dem? Finnes det kanskje en solkrem som er bedre for huden min?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Soleksem muligens? Har hørt at betakaroten kan hjelpe mot det. Anonym poster: eebe7dd35de3ad66fcff1ac9ae6ab834
skreppamedleppa Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Det høres ut som soleksem. jeg får det på brystet og har hatt det i mange år. I fjor var det ikke så gale, da var jeg veldig flink med en god peeling krem, og så smurte jeg området med en solkrem jeg fikk på apoteket http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-903837.aspx, denne solkremen er beregnet på lett soleksem.
Pusemamma Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Det er soleksem du sikkert har fått. Bruk solkrem som ikke er så vannbasert. Du kan få kortison på apoteket hvis det klør men da kan du ikke være i solen da huden blir sart av den. Soleksem kan du ikke gjøre noe med bare forebygge. Når du har utbrudd ikke gå i solen på noen dager. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå