Gå til innhold

Pulsklokke med GPS eller smartphone med app?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har greie på pulsklokker, eventuelt smarttelefoner med treningsapper?

Jeg liker å gå turer/ løpe og ønsker meg en "dings" som automatisk holder styr på hvor jeg har vært (mulighet for visning på kart) hvor lang tid jeg har brukt, gjennomsnittshastighet etc. Jeg er foreløpig ikke kjempeinteressert i pulsmåling, men ser vel for meg at jeg skal finne nytte i dette etterhvert. Kjekt også med noe som viser antall kalorier forbrukt.

Jeg vurderer å kjøpe en slik eller lignende pulsklokke. Er dette noe vits i, eller kan jeg like gjerne kjøpe en smartphone og passende app? Det finnes jo pulsremmer man kan bruke sammen med iphone? Har man lignende muligheter med andre telefonmerker? Jeg har ikke smarttelefon i dag, men kjøper uansett dette neste gang jeg bytter.

Noen med tanker/erfaringer?

Anonym poster: 131ecd35589a3dbd9bef2b17a9bc1fe7

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

Jeg har Endomondo på telefonen min og den har alt du etterspør. Støtter telefonen din ANT (eller ANT+) kan du koble på pulsmåler.

Endomondo finnes til både Android, iOS (iPad og iPhone) og Windows Phone.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Endomondo på telefonen min og den har alt du etterspør. Støtter telefonen din ANT (eller ANT+) kan du koble på pulsmåler.

Endomondo finnes til både Android, iOS (iPad og iPhone) og Windows Phone.

Blir ikke en mobil mye å dra på når man skal ut og løpe? Hvordan "bærer" du mobilen når du trener? Fins det håndleddsrem til mobiler?

- ikke ts

Anonym poster: dd4c738eeb0a8834b612a3fef402d9b6

Skrevet

Jeg har den pulsklokken du linker til og synes den fungerer veldig bra. Også spennende å legge inn treningsøkten på pc og se all info med kart, pulssoner og annet samlet:)

Gjest padawan
Skrevet (endret)

Blir ikke en mobil mye å dra på når man skal ut og løpe? Hvordan "bærer" du mobilen når du trener? Fins det håndleddsrem til mobiler?

Jeg pleier å ha telefonen min i lommen. Jeg bruker Endomondo når jeg går lange turer og til spinning men den kan brukes til ganske mange treningsformer, herunder trening løping. Telefonen gir uansett musikk som jeg synes er greit å ha med på trening.

Det finnes mange "armbånd" til mobiltelefoner.

edit: byttet feil ord.

Endret av padawan
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ha telefonen min i lommen. Jeg bruker Endomondo når jeg går lange turer og til spinning men den kan brukes til ganske mange treningsformer, herunder trening. Telefonen gir uansett musikk som jeg synes er greit å ha med på trening.

Det finnes mange "armbånd" til mobiltelefoner.

Takker så meget.

Har som oftest en antikvarisk liten nokia, samt en i-pod med på tur. Ser fordelen med å ikke legge til ENDA en dings, så det ligger vel mest an til å kjøpe smartphone.

Fant denne linken om AMT og android. Den som virker mest aktuell er Sony Xperia Acro S. Tenker jo litt på iphone også, men syns det blir i dyreste laget.

Anonym poster: 131ecd35589a3dbd9bef2b17a9bc1fe7

AnonymBruker
Skrevet

For den som kan klare seg uten pulsmåler, er Garmin Forerunner 10 sikkert ikke dum. Kan brukes av svømmere også (vanntett til 50m).

Anonym poster: dd4c738eeb0a8834b612a3fef402d9b6

Gjest BabyBlue
Skrevet

Liker veldig godt nike + tomtom gps watch. Ganske lett i bruk og er bare å plugge i pcen, så får du opp resultatet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...