AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hei! Lurer på et par ting angående kjøp av sminke i parfymeriet. -Er det sånn at det kun er dyre merker å finne der(av foundation f.eks.)? Eller finner man maybeline, max factor, loreal osv også? -Har de vanligvis alle fargenyansene av foundations/concealere? Er det stort utvalg av shades, slik at man kan prøve seg fram? -Kan man få gratisprøver på foundation f.eks, slik at man kan teste om det er riktig farge i dagslys? Er det mulig å få flere? -Kan man sjekke ut ulike foundations opp mot hverandre selv, teste de? Eller kommer de og henger seg på? -Er de flinke til å finne riktig farge/type til deg? Prøver de det på deg da? Er irriterende om de bare er ute etter å selge ting og man får feil farge og sånt. Veldig "basic" spørsmål kanskje, men er nesten aldri i disse sminkebutikkene. Tenkt å ta meg der en tur i morgen, så fint med raske svar! Anonym poster: 05748e85dc3bf6e9ed2307bbfbac4a0b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Alle spørsmålene dine kommer helt ann på hvilket parfymeri du er på. Det er enorme forskjeller. Selv kjøper jeg aldri sminke i Norge, men får gjerne hjelp da jeg er på parfymerier i utlandet. Av følgende årsaker. - Prisene er høye, på enkelte ting nesten dobbelt så høye som på nett eller i utlandet. - Utvalget er elendig. Også på ulike farger slik du lurer på. Men man finner som regel noe som passer til nordisk hud. - Servicen er ganske dårlig. Du kan ha flaks, men de fleste du møter på har knapt opplæring og gjetter seg frem. Jeg har sett skrekkeksempler på at de anbefaler for mørk tone, eller gul undertone til de som bør ha rosa. Anonym poster: e378c33abfb29fc758bf298cc9953f4a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Jeg tenkte på parfymeriet, glasmagasinet i Oslo. Har de god service der og har de god kompetanse? Jeg har ikke typisk nordisk hud, så er viktig at de har godt utvalg, slik at jeg kan prøve meg fram. Anonym poster: 05748e85dc3bf6e9ed2307bbfbac4a0b
lancome. Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 På Glassmagasinet er det folk med god kompetanse, samtidig som det er bra service der De hjelper deg med glede med å finne riktig nyanse og hva som er bra for din hud. Når jeg har vært innom der så er det slik at du blir sminket med forskjellige typer slik at du selv kan se hva du mener er finest. Du får som oftest et par prøver på ting også. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 På Glassmagasinet er det folk med god kompetanse, samtidig som det er bra service der De hjelper deg med glede med å finne riktig nyanse og hva som er bra for din hud. Når jeg har vært innom der så er det slik at du blir sminket med forskjellige typer slik at du selv kan se hva du mener er finest. Du får som oftest et par prøver på ting også. Da bør jeg kanskje sjekke det ut! Men selger de kun dyre merker der, eller finner man max factor, maybeline, loreal osv også? Anonym poster: 05748e85dc3bf6e9ed2307bbfbac4a0b
lancome. Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Da bør jeg kanskje sjekke det ut! Men selger de kun dyre merker der, eller finner man max factor, maybeline, loreal osv også? Anonym poster: 05748e85dc3bf6e9ed2307bbfbac4a0b Nei, det er jeg faktisk litt usikker på! Har ikke sett noe til de produktene du nevner, som jeg kommer på i farta, men de selger jo merker som ikke er fullt så dyre som feks, mac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå