Gå til innhold

Egg er hønemensen!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest rabrabara
Skrevet

Enig i at hønemensen og aborterte fiskebarn er bra godt sammen ja!!!

Skrevet

Bløtkokt hønemens er deilig søndag morgen! Og jeg bruker alltid masse hønemens når jeg lager pannekaker! For ikke å snakke om hønemens-likør!!! Det er godt! Særlig på iskrem! :P Da jeg var liten, fantes det til og med hønemens-shampo!

Hva skal vi diskutere nå? :ler:

Gjest Seleena
Skrevet

Den er så god når den er halvblaut og litt fast og ikkje heilt "flytande" i konsistensen. Den skal og LUKTE egg. Deilig egg.... :ler:

Gjest Catwoman
Skrevet
Javisst er det det. Mensen med skall på' date=' faktisk. Tenk om menneskemensen også kunne kommet i så praktisk innpakning.[/quote']

:Nikke: Ja tenk så kjekt det hadde vært :wink:

Skrevet

:o

Herregud..... dere asså!

Skrevet

Hvorfor får jeg alltid en sånn ekkel følelse i magen hver gang jeg ser overskriften på denne tråden? :klø:

Gjest Carmelita
Skrevet
Javisst er det det. Mensen med skall på' date=' faktisk. Tenk om menneskemensen også kunne kommet i så praktisk innpakning.[/quote']

:hoho::hoho::hoho:

Gjest Myumi
Skrevet

Dere kan virkelig ødelegge gleden ved en frokostomelett :)

Skrevet
:ler: Men er det ikke en sånn navlestreng dings festa til hønemensplommen og??? :o
Skrevet

Høns er skapt anderledes enn mennesker. De verper et egg hver dag. Ubefruktede egg spises av mennesker, befruktede egg ruges på og etterhvert klekkes kyllinger. En evt. befruktning skjer inne i høna før skallet blir hardt.

Ettersom høns ikke bærer fram avkommet sitt i en livmor, vil heller ikke livmoren forberede seg og så støte ut dette bl.a. blod hvis man ikke blir gravid. Derav, høner har ikke mensen.

Noe mer du lurte på?

Kjøtt er jo deler av døde dyr, det er eklere å tenke på. Pølser er jo blandet "det-som-ikke-kan-selges-helt", kinn og neser og ister og slikt. God Påske :ler:

Skrevet

Og når eggene er helt nylagte er de varme, og pittelitt glatte av slim fra hønsevaginaen. Slimet tørker fort på skallet, som vi tar et godt grep rundt når vi skal knekke eggene. Nam!

Det er vel ikke bare pinglete byjenter her, eller? :ler:

Skrevet

Lurer på hvor stor stake hanen har? Jeg mener, hvis høna er vant til å trykke ut et stort egg om dagen, så må da skjeden være temmelig tøyelig etter noen år.. Kanskje hanen bare plumper den inn og høna knapt merker det :ler:

Jeg ser ikke hva som er så gale med litt vaginaslim på eggeskallet. Synes faktisk det er litt hesligere når damer får klasket en baby på magen som er full av blod og slim og størknet fett :tunge1:

Hvis det er litt blod i plommen i frokostegget under påskefrokosten, så er egget sannsynligvis befruktet. Igjen, God Påske :ler:

Skrevet
Hvis det er litt blod i plommen i frokostegget under påskefrokosten' date=' så er egget sannsynligvis befruktet. Igjen, God Påske :ler:[/quote']

Her tar du feil, for jeg har opplevd litt blod i egget fra høner som garantert ikke har "tilgang" på noen hane.

Og for de som lurer, blod i egget er overhode ingenting å bry seg om, og ikke farlig på noen måte. Men det blir selvfølgelig ekkelt om man lar det være ekkelt.

Utrulig så mye rart by-bærter som tror melka vokser i melkedisken kan finne på å æsje over ;)

Gjest Seleena
Skrevet
Lurer på hvor stor stake hanen har? Jeg mener, hvis høna er vant til å trykke ut et stort egg om dagen, så må da skjeden være temmelig tøyelig etter noen år.. Kanskje hanen bare plumper den inn og høna knapt merker det :ler:

Å hallo :ler: Eg har faktisk aldri tenkt sånn om høner og hanar før! Kan du ikkje finne litt rå fakta? :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...