Gå til innhold

Baking og bakeutstyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt veldig interessert i baking, og spesielt cupcakes i det siste. Jeg har noen bøker av Manuela Kjeilen som eier bloggen passionforbaking.blogg.no

Og hun bruker litt spesielle ting som vaniljeekstrakt, glykose, SP er “sponge cake stabilizer og sånne litt spesielle ting du ikkje får kjøpt i vanlige butikker. og jeg har sett litt på nettbutikker, men det er jo så utrolig dyrt..Så det jeg lurte på var om noen vet om noen nettbutikker der det ikkje er så dyrt. Ellers skal jeg til sverige i sommer og visst noen vet om noen butikker som har dekoreringsting eller baketing så er det veldig fint om noen deler det :) Takknemlig for alle svar<3

Anonym poster: 2a510cc08d28c01a12e7a6a88f7416a7

Anonym poster: 2a510cc08d28c01a12e7a6a88f7416a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vaniljeekstrakt er absolutt ikke spesielt. Legg en vaniljestang i en sånn reiseflaske med absolut vodka, så får du ekstrakt om et par måneder. Ellers er ikke SP så veldig nødvendig, bruk heller 1 ss maizenna per 2,5dl mel og sikt det veldig godt så får du fin konsistens.

Glykose har jeg aldri brukt selv.

Anonym poster: baf239123feee9c84431090227a70738

• Liker 1
Skrevet

Vaniljeekstrakt er absolutt ikke spesielt. Legg en vaniljestang i en sånn reiseflaske med absolut vodka, så får du ekstrakt om et par måneder. Ellers er ikke SP så veldig nødvendig, bruk heller 1 ss maizenna per 2,5dl mel og sikt det veldig godt så får du fin konsistens.

Glykose har jeg aldri brukt selv.

Tusen takk for svar og gode tips :) Jeg brukte lys sirup i steden for glukose, men da ble det feil farge.

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at du må da fjerne 1 ss mel for hver ss maizenna hvis du prøver det ut.

Skrevet

Glemte å si at du må da fjerne 1 ss mel for hver ss maizenna hvis du prøver det ut.

Ok :)

Skrevet

Tusen takk for svar og gode tips :) Jeg brukte lys sirup i steden for glukose, men da ble det feil farge.

Du får kjøpt helt hvit sirup i sverige, som fungerer utmerket :)
Gjest EryMax
Skrevet

Får kjøpt det i Norge også, maissirup eller noe sånt. Har sett det på Spar. Kan hende meny eller ultra har.

Skrevet

sousvide norge, culina og gastronaut har endel slike spesialting.

Jag lager mye rart og glucose er f.eks en ikke helt uvanlig ingrediens. Slet lenge med å finne dette, men fant til slutt ut at apotekene selger glycosesyrup. prisen for 100g var vel nesten 200,-

Så det var så dyrt at det ikke var økonomisk å lage de tingene jeg ønsket.

Dro til gastronaut, der koster 1Kg glycosesyrup under 200,-

MCC-shop.com er også ganske fin side med mye rart. Er du ute etter mere avanserte maskiner som Pacojet, Thermomix, immersion circulators, vacuumpakkemaskiner osv. så har de det også...

Skrevet

Du får kjøpt helt hvit sirup i sverige, som fungerer utmerket :)

Okey :) det skal jeg prøve ut ;) tusen takk for tipset :)

Skrevet

sousvide norge, culina og gastronaut har endel slike spesialting.

Jag lager mye rart og glucose er f.eks en ikke helt uvanlig ingrediens. Slet lenge med å finne dette, men fant til slutt ut at apotekene selger glycosesyrup. prisen for 100g var vel nesten 200,-

Så det var så dyrt at det ikke var økonomisk å lage de tingene jeg ønsket.

Dro til gastronaut, der koster 1Kg glycosesyrup under 200,-

MCC-shop.com er også ganske fin side med mye rart. Er du ute etter mere avanserte maskiner som Pacojet, Thermomix, immersion circulators, vacuumpakkemaskiner osv. så har de det også...

Tusen takk for svar :) mye nyttig informasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...