Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på en ting om kjøtt som blir solgt i butikkene i københavn er det Halal?? Eller er det bare utenlandske butikker som selger halal? Jeg lurte på det fordi jeg har en venn som bor i danmark som mener at all kjøtt som man får kjøpt i en dansk daglivarer butikk er halal. Altså han mente at alt kjøtt,kylling som kommer fra prior er halal. Og hvor kan jeg finne ut om x-tra kyllingfilet (frossen) som coop butikkene selger er oxo halal??? Jeg ble nemlig tvunget til å spise da jeg var i danmark så måtte bare stole på vennen min men jeg har bestemt meg om å finne ut om det virkelig var halal eller ikke... Så er det noen som kan hjelpe meg med det??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det aller meste er halalslaktet, men siden det ikke er krav om merkning, kan det ikke sies med 100% sikkerhet.

Anonym poster: 439d571caf7795deacec7241ad7d7f45

Skrevet

Så sånne billige kjøtt produkter fra first price, x-tra..er de oxo halalslaktet?

AnonymBruker
Skrevet

Så sånne billige kjøtt produkter fra first price, x-tra..er de oxo halalslaktet?

Ja (mest sannsynlig).

Anonym poster: 439d571caf7795deacec7241ad7d7f45

Skrevet

Og ikke i norge???

AnonymBruker
Skrevet

Hallall sjøtt er dommt.

Anonym poster: f1d96b0f5a4f25c69e36a7c98ff445a9

Skrevet

Hva er dumt???

Skrevet

Og ikke i norge???

Så vidt jeg har forstått så er det langt fra alt som er halal. Nortura selv sier at alt som er halal skal merkes.

http://www.nortura.no/dyrevelferd/halal-slakting/

Det er tydeligvis viktig for deg å spise halal, så da bør du holde deg til det som er merket, og ikke tro på det tilfeldige personer på internett sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...