AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hvilken dessert kan jeg lage til en kreftpasient? Vi andre skal ha sjokoladepudding men jeg ønsker i tillegg et innbydende alternativ som kanskje er litt sunt og lett fordøyelig for henne som har kreft. Noe annet enn bare frukt liksom. Noen forslag her? Anonym poster: b26ce10038f6373f36fcfe09ab053a60
Lunete Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Mulig det er noe jeg går glipp av her, men hvorfor skal ikke hun kunne få det samme som dere andre? 7
Merete76 Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 hvorfor skal hun ha noget andet? har hun kreft i spiserøret? har hun kvalme og er i cellegift behannling? med mindre hun har plager, der gjør det vanskeligt at spise det dere skal ha , tror jeg jeg ville synes det var rart at jeg som kreftpatient skulle ha noget andet at spise? hvis det er kvalme, svelgevansker mm der gjør at du tenker slikt da kansje citronsorbet el, champagnesorbet.
Gjest Trolletrine Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Vil tro vedkommende vil sette pris på å ikke bli stigmatisert, og at du kan servere personen det samme som dere andre skal ha. Unntaket må være hvis den kreftsyke har problemer med å svelge o.l.
Brunhilde Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Hvis hun har matlyst og liker sjokoladepudding, så er det da ingen grunn til å lage noe annet? Hvis hun derimot ikke liker det, så kan jo en lett sitronfromasj være et alternativ?
Gjest Sanne__ Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Mulig det er noe jeg går glipp av her, men hvorfor skal ikke hun kunne få det samme som dere andre? Hun kan selvfølgelig få det samme men har hatt problemer med fordøyelsen og da ønsker jeg hun har litt å velge i. Så kan hun velge hva hun tåler best.
Gjest Sanne__ Skrevet 1. april 2013 #8 Skrevet 1. april 2013 Her er det ikke snakk om stigmatisering men valgfrihet. Mye hun ikke kan ha, prøver seg fram og som jeg ikke har oversikt over. Ts
Gjest Sanne__ Skrevet 1. april 2013 #9 Skrevet 1. april 2013 Sitronfromage hørtes fint ut. Noen som har en god oppskrift på det?
Lunete Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 Hun kan selvfølgelig få det samme men har hatt problemer med fordøyelsen og da ønsker jeg hun har litt å velge i. Så kan hun velge hva hun tåler best. Ah. Sånn å forstå. Men da hadde jeg faktisk spurt henne. Så kan hun si hva hun tåler og liker. Mye enklere. 2
Gjest Sanne__ Skrevet 1. april 2013 #11 Skrevet 1. april 2013 Ah. Sånn å forstå. Men da hadde jeg faktisk spurt henne. Så kan hun si hva hun tåler og liker. Mye enklere. Hun er så beskjeden ser du, sier at jeg ikke må lage ekstra for henne,men jeg tror jeg går for sitronfromasjen så kan alle velge. Ts
Lunete Skrevet 1. april 2013 #12 Skrevet 1. april 2013 Hun er så beskjeden ser du, sier at jeg ikke må lage ekstra for henne,men jeg tror jeg går for sitronfromasjen så kan alle velge. Ts Blir sikkert bra:-)
Purple Basil Skrevet 1. april 2013 #13 Skrevet 1. april 2013 Laget sitronfromarsj for et par uker siden, da brukte vi den oppskriften som står på hjemmesiden til Tine. Den ble veldig god
Gjest Sanne__ Skrevet 1. april 2013 #14 Skrevet 1. april 2013 Laget sitronfromarsj for et par uker siden, da brukte vi den oppskriften som står på hjemmesiden til Tine. Den ble veldig god Ja det må bli det. Lenge siden jeg laget det så skal bli fint å friske opp kokkekunnskapene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå