AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hvor viktig er oppvarming før løping og uttøying etter når det er kun enkel jogging/lett løping man hovedsaklig gjør? La oss si rundt 30 minutter . Og hvordan er best oppvarming? Og utøying, er det bare å strekke enkelt ut noen minutter som man lærte etter gymmen på skolen? Anonym poster: 47023b51c1467d9407d3d429cc098a25
Gjest *Maja* Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Oppvarming er viktig så du ikke pådrar deg løpeskader. Det er også viktig å tøye etterpå så en kan forebygge skader som akillesbetennelse, Runners Knee og andre løperelatete skader. Er mange tips på Google om hvilke tøyinger en kan bruke i forbindelse med løping.
Athene Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Jeg varmer aldri opp før en joggetur, og strekker kun ut 1-2 ganger i uka. Er man utrent er det vel viktigere. Tøying er egentlig ganske oppskrytt, det handler mer om å få bedre beveglighet og velvære enn å hindre skader. Men jeg løper jo litt saktere i begynnelsen, før kroppen har kommet i gang. Så det blir jo en slags oppvarming selv om jeg ikke ser slik på det. Har aldri hatt skader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå