AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Jeg har bursdag om snart en måned. Og da skal jeg jobbe. Jeg jobber kun helger og kjenner ikke alle på jobben sånn veldig godt. Synes det er litt trist å måtte gå på jobb og late som jeg ikke har bursdag, for jeg er alt for sjenert til å fortelle de det. Hva skal jeg gjøre? Anonym poster: 4cf532678a1899f93b56b979872c3503
Gjest Daenerys Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Enten fortell det, eller la vær og gå på jobb. Ser ikke at du har så mange andre valg her.
Portvinpiken Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 La være å gå på jobb? Å ha bursdag er da ingen unnskyldning for å ikke møte på jobb vel? Til TS; nå er det sånn at vi alle har flest bursdager som faller på ukedager/jobbdager naturlig nok. En bursdag - selv et rundt tall er ikke så veldig betydningsfullt for andre enn oss selv og evt. aller nærmeste familie (spesielt foreldre). Det er da ikke noe å ta på vei for å måtte jobbe den dagen! Feiringen foregår eventuelt på kvelden og/eller til nærmeste fridag/helg uansett. Jeg føler med deg hvis du er sjenert, men det er få eller ingen som hadde synes det var rart om du selv tok med en kake og spanderte i lunsjen og så si det er fordi du har bursdag. Da får du "feiret" samtidig som dine kollegaer blir glade for å få et overraskende stykke kake. Man kan faktisk ikke gå rundt å forvente at ens arbeidskollegaer skal huske på alle fødselsdager. Er man heldig har man en sjef som gjør noe ut av det, men det er jo ikke påkrevd. 2
ninuska_ Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Jeg var helt ny i jobben min og kjente ingen når jeg hadde bursdag - da bakte jeg kake og tok med som vi koste oss litt med i lunsjen, og de syns det var kjempehyggelig. Kan du ikke gjøre det samme? 2
Cata Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Jeg skjønner ikke helt problemet? Vil du ha fri fordi bursdagen din er i en helg? I så fall får du spørre sjefen om du kan få fri da? Vil du at kollegene dine skal feire deg mens du er på jobb? I så fall så må du nå i det minste fortelle dem at du fyller år da, men det er slett ikke vanlig at arbeidsplassen arrangerer noe ved annet enn runde dager (fra 50 og oppover). Så vil du ha noen form for feiring så er nok det beste forslaget at du selv tar med en kake til lunchpausen. 1
Gjest Ratata Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Hørtes helt himmelsk ut synes jeg. Verste jeg vet er oppmerksomhet rundt slike ting. Jeg personlig synes det virker som om man anser seg selv som en veldig viktig person om man begynner å ta med kake for å vise de andre at man har bursdag den dagen. Man kan heller overraske arbeidsplassen med kake ellers i året uten at det er noen "spesiell" anledning. Grumpygrump 2
MissStiles Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 Ingen som visste når jeg hadde bursdag når jeg begynte i den nye jobben heller. Jeg bakte en kake og tok med på jobb. Også sendte jeg en mail til alle at det sto kake som jeg hadde bakt inne på kjøkkenet. Alle kom og gratulerte meg. Kjempehyggelig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå